Kirjoittaja Aihe: J-pop / J-rock  (Luettu 77268 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Darine

• Ankeuttaja
J-pop / J-rock
« Vastaus #200 : Huhtikuu 25, 2005, 11:14:48 »
JrockSuomi järjestää yhteistyössä JmusicEuropan kanssa 18.8. Turun maineikkaalla Klubilla Suomen ensimmäisen visual kei -tapahtuman. Lavalle astuu tällöin Osakan ylpeys BLOOD. Keikka aloittaa samalla BLOODin VENGEANCE for BLOOD 5 ~North Europa Counter Attack~ -kiertueen, joka jatkuu Suomen jälkeen Ruotsissa ja Iso-Britanniassa.

Aika: torstai 18.8.2005, klo 21-03
Paikka: Klubi, Turku (Humalistonkatu 8 a)
Liput: 10€ (ennakko) / 15€
 Ennakkoliput myynnissä Kirsikankukkaconista (14.5.) eteenpäin.

Ei ikärajaa.

Lisätietoja lähipäivinä. Kysymyksiin vastataan osoitteessa blood@jrocksuomi.org.

BLOODin virallinen sivu: http://curecreate.com/

--

Kaikki suoraan JrockSuomesta.

Sirithrun

• Ankeuttaja
J-pop / J-rock
« Vastaus #201 : Huhtikuu 25, 2005, 23:20:56 »
En yleensä pidä keikoista ollenkaan, mutta kun jrockia tuodan suoraan nenän eteen, vielä niin kivalle keikkapaikalle kuin Klubi, niin täytyypä sitä varmaan lähteä katsomaan. Tykkään Bloodista, vaikka en sitä ole hirveästi kuunnellutkaan, pitänee varmaan ennen elokuuta tutustua vähän paremmin.

Muita Vuotislaisia jotka suunittelevat mahdollisesti saapuvansa paikan päälle? Tykkäättekö yleensäkin keikoista? Oletteko kateellisia japanin nuorisolle siitä, että heillä on mahdollisuus käydä jrock-bändien keikoilla, toisin kuin meillä? (Vaikka pääseehän täältä nyt aika moni tuonne Berliiniin.) Vai ettekö innostuisi keikoista edes vaikka niille pääsy olisi mahdollista?

Itse en siis tosiaan pidä keikoista, 'normaalien' bändien keikoille tai festareille en suostu lähtemään ollenkaan. Jostain syystä jrock-bändin keikalle lähteminen ei kuitenkaan tunnu ollenkaan niin pöllöltä idealta, taitaa tuo lavaesiintyminen olla noiden visual kei -bändien kohdalla aika eri luokkaa kun normisuomibändillä, joten siellä lavalla on jotain katsottavaakin.

Edit: Asun siis Turussa ja meille mahtuu kyllä muutama ihminkäinen yöpymään, jos sellaista tarvetta tulee ;)

Ezp

• Ankeuttaja
J-pop / J-rock
« Vastaus #202 : Huhtikuu 26, 2005, 14:46:19 »
Moo, joo, tämä on tulossa sinne :>. Berliinin reissunikin kun meni pieleen, niin ei äitini tätä raaski minulta estää, kun tosiaan nenän eteen tuodaan kuin tarjottimella. Koulu nyt ei ole ongelma eikä mikään, kun voi anoa vapaata, ja rahaa minä saan kesällä konfirmaatiostani, että kaikki varmaan kyllä järjestyy. Se ainut öö on vain se, että Turku on niin pirun kaukana, mutta kyllä sinnekkin suht halvalla junalla pääsee. Kaveri vain pitäisi jostain pyydystää.

Ja kivan myöhään kyllä soittavat XD. Torstainkin voisi pyytää vapaaksi, että saa nukkua päivällä ja pysyisi sitten paremmin yöllä hereillä. Ehheeh, ja jos joku turkulainen tai muu paikan päällä yöypyvä voisi sitten tällaisen otuksen majoittaa, niin saa heitellä yksäreillä jo nyt (olen pyhästi vannonut ottavani opikseni ja etsiväni seuraa tarpeeksi aikaisin tällaisiin tilanteisiin x3).

Mitä keikkoihin yleensä tulee, niin tästä tulee ensimmäiseni. En ole koskaan ennen käynyt missään festareilla tai muilla keikoilla, enkä nähnyt mitään bändiä livenä (ei ole ollut mitään kiinnostavia, joita olisin halunnut lähteä katsomaan, musiikkimakuni kun on hieman rajoittunut ja valikoiva). Rammsteinin konserttiin en päässyt, kun liput oli myyty alle puolen tunnin ja Dirun konsertti menee nyt tosiaan sivu suun, kun äitini ei sitten päästänytkään lähtemään.

Sirima Granz

• Ankeuttaja
J-pop / J-rock
« Vastaus #203 : Huhtikuu 26, 2005, 16:00:10 »
Minä ja kaverini ajateltiin mennä, kun tässä ihan Turun vieressä Kaarinassa asustellaan. Ei kyllä BLOOD ole ennestään tuttu (snif... en ole löytänyt musiikkia mistään), mutta silti kiinnostaisi nähdä bändi. Minäkään en ole ikinä näynyt missään keikoilla, joten siitä tulisi sitten minunkin ensimmäiseni.

Poissa Tuskanenkeli

• Hirnyrkki
J-pop / J-rock
« Vastaus #204 : Toukokuu 08, 2005, 12:59:31 »
Hm. Pakko tulla kirjoittamaan tähänkin. Älkää leimatko minua wannabe-erilaiseksi nuoreksi, wannabe-japanilaiseksi tai miksikään vastaavaksi vaikka sanonkin että rupesin tutustumaan jrockiin vasta jonkin aikaa sitten. Kuten aina, minä olen jokaisesta asiasta niin myöhässä.

Malice Mizeristä ja Moi Dix Moisista kiinnostuin ensin, vaikka en yleensä sen tapaisesta kovin pidäkään. Tietyllä mielialalla sen tyylinen musiikki on upeaa, mutta minulla se ei ainakaan toimi jos satun olemaan sellaisella hymy korvissa asti -tuulella. Joka tapauksessa, pidän, en osaa edes perustella miksi (paitsi että rakastan viuluja missä musiikissa tahansa. Sama on pianon kanssa.).

Dir en Grey oli kai sitten sellainen, jota nyt oli pakko kuunnella, kun rupesikin tämän tyyliseen musiikkiin tutustumaan. Joku oli sanonut joskus, että Kyon ääni olisi vähän järkyttävä, kun ensimmäistä kertaa kuuntelee. Olihan se ehkä vähän kummallista, mutta kun on kuunnellut eri tyylistä black metallia aika kauan, niin ei se järkytä. Aika samanlaista välillä, paitsi että siitä puuttuu se öriseminen. Mutta hyvin persoonallinen ääni ja pidän siitä kovasti, itse musiikkikin on hyvää. Bassokuviot ovat myös niissä aika hienoja (kyllä, olen basisti ja kuuntelen aina tällaisia asioita). Sanoituksista en saa selvää, en uskalla ruveta käännöksiä katsomaan, sillä jos petyn niihin, petyn itse musiikkiinkin.

Muihinkin bändeihin olen tutustunut, mutta en ole yllättynyt niin positiivisesti kuin noiden kolmen kohdalla. Madeth Gray'll ei varsinaisesti ollut pettymyskään, mutta se oli juuri sellaista musiikkia, jota voi kuunnella jonkun taustalla, ei sen enempää eikä oikeastaan mitään säväyttävää. L’arc~en~Ciel (herranjumala, tuota nimeä ei pystyisi kirjoittamaan enää kolmen aikaan yöllä tai kuudelta aamulla) oli taaskin ihan kuunneltavaa, Luna Sea meni liian popmaiseksi että olisin voinut pitää. Ainoa niistä, josta en oikeastaan pitänyt juuri yhtään.

Mutta, pitää jatkaa tutustumista tämäntyyliseen musiikkiin. Yllätti minut positiivisesti, koska olin odottanut ihan muuta. En sitten jpopista tiedä, koska en pidä länsimaisestakaan popista... Ja sanojen ymmärtäminen olisi kanssa hauskaa. Pitää opiskella japania sitten joskus :).

*katoaa paikalta ja toivoo ettei ole sekoittanut niiden keskustelua*

muoks.

Darine - ajattelin nyt D'espairs Raytakin kokeilla, se on oikeastaan aika hyvää. hyvän kuuloista. Pidän laulajan äänestä, etenkin kun siitä tulee enemmän metallimainen (siis tarkoitan tällä sitä karkeampaa, murinatyylistä ääntä, miten sen nyt kuvaisi). Kiitos kovasti. Hieno bändi, voi kun niitä kappaleitakin löytyisi enemmän.

Sirithrun - Ehkäpä uskallan ruveta katsomaan niitä lyriikoita sitten. Rakastan järjettömiä lyriikoita, etenkin niitä jotka voi selittää lähes millä tavalla vain.
Here's looking at you, kid.

Darine

• Ankeuttaja
J-pop / J-rock
« Vastaus #205 : Toukokuu 08, 2005, 15:40:09 »
Tuskanenkeli, kuuntele D'espairsRayta, vaikkapa kappaleet Born, Garnet, Maveric, Marry of the blood, Fuyuu shita risou, Reddish (DIVA version). Jotenkin tuntuu että saattaisit pitää tästä bändistä. ^^

Minäkin olen 500% varmasti menossa tuonne Bloodin keikalle, ei mitään mahdollisuutta että jäisin pois.

Sirithrun

• Ankeuttaja
J-pop / J-rock
« Vastaus #206 : Toukokuu 09, 2005, 00:10:19 »
Lainaus käyttäjältä: "Tuskanenkeli"
Sanoituksista en saa selvää, en uskalla ruveta käännöksiä katsomaan, sillä jos petyn niihin, petyn itse musiikkiinkin.

Voisin kyllä vannoa, että Dir en greyn sanoituksiin et tule pettymään. Järjettömämpiä ja omituisempia - ja loistavampia - sanoituksia saa kyllä hakea. Täyty myöntää, että vaikka lukisin käännöksen kymmenen kertaa, niin välillä jää kyllä joidenkin kappaleiden kohdalla täysin avoimeksi, mitä Kyo on mahtanut tarkoittaa. Mutta toisaalta hyvä niin, sanoitukset voi tulkita monella eri tavalla.

Darine

• Ankeuttaja
J-pop / J-rock
« Vastaus #207 : Toukokuu 09, 2005, 15:23:05 »
Lainaus käyttäjältä: "Kello neljän tee"
Harmi, ettei Suomesta saa japanilaista musiikkia. Toivottavasti joskus mahdollisuudet j-musiikin saantiin lisääntyisivät täällä.

Kyllähän Suomesta saa hiukan. Useimmista levykaupoista voi tilata Dir en greyn Macabren järkyttävään hintaan ja Epe'siltä löytyy Withering to death (http://www.epes.net). Epe's on kai hankkimassa muitakin jrocklevyjä kun tuo Withering to death menestyi. ^^

Pufi

• Ankeuttaja
J-pop / J-rock
« Vastaus #208 : Toukokuu 22, 2005, 21:39:47 »
Muah. J-rock/pop on ihanaa. I love it. Tykkään mm. Ayumi Hamasakista, Dirusta (olen nimittäin Kyon vaimo), Utada Hikarusta, Gacktista ja muutenkin kaikesta j-musiikista. Itse pidän enemmän rajummasta tyylistä, se näyttää siis olevan J-rock. J-pop on myös kyllä kuunneltavaa, mutta ehkä vähän hiljaisempaa. Rakastan Dirua, sillä olen Kyon vaimo.
Inhottavaa kyllä on, että j-musiikista on tullut hirveätä massaa :S. Nyt kaikki teinixit ihquttavat näitä artisteja. Ymm. En pidä siitä. Minua kyllä pelotti se, että YleXiltä alettiin soittamaan keskellä päivää Dirua. Hui. Diru ei itseasiassa edes ole suosittu Japanissa, ihmettelin sitä aika kauan. Minä pidän myös Manasta, äitiyden perikuvasta xD.

Claudia

• Ankeuttaja
J-pop / J-rock
« Vastaus #209 : Toukokuu 27, 2005, 16:06:16 »
Ilmoittaisin täällä projektista, jonka tarkoituksena on kerätä Suomessa otettuja kuvia ja adressi, jotka lähetetään yhtenä pakettina Dir en greylle. Jotta lopputuloksesta tulisi mahdollisimman laaja ja näyttävä, pyydämme nyt muiden apua tämän toteutuksessa. Haluamme osoittaa Dir en greylle, että heillä on faneja myös Suomessa sekä ilahduttaa heitä fanien ottamilla kuvilla ja viesteillä.

Albumiin olisi tarkoituksena kerätä kuvia eripuolilta Suomea. Kuvat voivat olla jostakin maisemasta, kaupungista, maalta, rakennuksista tai mistä tahansa. Ainoana rajoituksena on se, että kuvissa ei mielellään olisi poseeraavia ihmisiä. Kuvia voi lähettää 1-3 kappaletta, ja ne tulisi laittaa osoitteeseen: deg_kuvat@hotmail.com. Jos kuvia ei ole mahdollista lähettää sähköpostin välityksellä, ne voi toimittaa myös postitse. Osoitetta voi kysyä minulta sähköpostitse osoitteesta kein[at]netti.fi. Kun lähetätte kuvia, kertokaa myös missä kuvat on otettu, jotta voimme kirjoittaa kuvatekstin (tämä ei kuitenkaan ole välttämätöntä). Kuvien on oltava perillä viimeistään 1.8 mennessä. Kun kuvat on saatu kerätyksi, ne lähetetään oikeina valokuvina albumissa bändille. Jos mahdollista, askartelemme vielä albumin kanteen jotain, joka liittyisi Suomeen.

Kuvien lisäksi keräämme adressin, johon kokoamme nimiä ja tervehdyksiä bändin jäsenille. Tervehdyksen tulee olla lyhyt, ytimekäs (noin 150-200 merkkiä) ja asiallinen. Viestit voi lähettää suomeksi, sillä meillä on käytössämme kääntäjä, joka voi kääntää tervehdykset japaniksi. Lähetä oma nimesi ja tervehdyksesi osoitteeseen: deg_adressi@hotmail.com. Nimien ja viestien keräys päättyy 18.8. Kerätyt nimet ja viestit kirjoitamme lopulta käsin ja liitämme albumin mukaan.

Kuvien kehittäminen ja albumin tekoon tarvittavien materiaalien hankkiminen ei ole ilmaista, joten otamme myös vastaan lahjoituksia. Lahjoitusten summa ei tarvitse olla mikään suuri, vaan muutama euro riittää oikein hyvin. Lahjoituksista voi kysyä lisää ja niitä voi ilmoittaa osoitteeseen: deg_lahjoitus@hotmail.com.

Projektiin liittyviä lisäkysymyksiä voi esittää tässä topicissa tai lähettää yksityisviestiä. Projektia varten on myös valmisteilla nettisivut, joista ilmoitan sitten, kun ne ovat valmiit.

Tourniquet

• Ankeuttaja
J-pop / J-rock
« Vastaus #210 : Toukokuu 29, 2005, 14:45:12 »
Hui kamala kun tänne on tullut paljon viestejä. Ihmettelin kun sähköpostiini ei tullut pitkään aikaan ilmoituksia tämän topicin vastauksista. Ilmeisesti olin sörkännyt joskus väärää linkkiä tai sitten viestini oli vain vanhentunut. Ja päivittämistä se kyllä kaipaakin.

Edellisen kerran kun kirjoitin [mielestäni] fanityttöilin ihan täysin Dir en greytä [olenko ainoa, joka ei pidä sanasta "Diru"? x__x]. Nyt sitten voi kai jo sanoa, että olen ehkä _hiukan ylikuunnellut ko. yhtyettä. Pidän toki yhä, mutta olen kuunnellut nyt enemmän mm. Plastic Treetä, MUCCua, vidollia ja Gazettea.  Kaikista näistä neljästä pidän ihan hirmuisesti. Unohtamatta tietenkään Nightmarea.

BLOOD:stakin pidän kyllä ja keikalle on tarkoitus päästä, muttei välttämättä onnistu kiitos ylihuolehtivaisten [juujuu, he vain rakastavat minua. Saisivat vaikka rakastaa vähemmän. insert voimasana] vanhempieni. Junalla pääsisin helposti Tampereen kautta Turkuun. Ja halvallakin vielä. Mutta jos joku vaikka kaipaa matkakaveria Tampereen suunnalta, niin tämä tyttö on valmiina alustavasti, muttei varmasti. Mutta ehkä se helpottaisi keikalle pääsyä jos on joku [kröhöm] luotettava matkakaveri. :F

/me odottaa innokaasti keikkakertomusta Berliinissä olleilta. ^---^

Ezp

• Ankeuttaja
J-pop / J-rock
« Vastaus #211 : Toukokuu 29, 2005, 15:33:16 »
Lainaus käyttäjältä: "Tourniquet"
/me odottaa innokaasti keikkakertomusta Berliinissä olleilta. ^---^

Oh, same here! ^____^ Tosin tietenkin odotan vielä sitäkin enemmän omaa Pariisin matkaani. Että BLOODin keikka ei sitten tulekaan olemaan ensimmäiseni, kuten tuolla aiemmin valehtelin (no mutta joo, en silloin vielä tiennyt Dir en greyn soittavan Ranskassakin. Ja olen edelleen hieman typertynyt siitä, että todella pääsen sinne).

Pitipä muuten sanoa vielä, että vaikkei Gazette minulle uusi tuttavuus olekaan, niin nyt kun olen ruvennut kuuntelemaan kyseisen yhtyeen musiikkia paremmin, niin täytyy kyllä sanoa, että hienoa musiikkia tekevät *___*. Olen sen vasta nyt tajunnut. Kaikki kuulemani kappaleet ovat olleet niin erilaisia, toisistaan poikkeavia, ettei siihen voi kyllästyä. Aika slurps :>.

Lainaus
Mutta jos joku vaikka kaipaa matkakaveria Tampereen suunnalta, niin tämä tyttö on valmiina alustavasti, muttei varmasti.

Minä ja siskoni ainakin olemme menossa Tampereelta junalla Turkuun, mutta me olemme kyllä erittäin horroria seuraa XD.

Claudia

• Ankeuttaja
J-pop / J-rock
« Vastaus #212 : Kesäkuu 12, 2005, 18:50:12 »
Dir en grey fanbook-projektille on nyt luotu sivut livejournaliin. Sivuille lisäillään päivityksiä ja muuta infoa sitä mukaan kun tulee jotain uutta. Sivuilla voivat kommentoida myös ne, joilla ei ole omaa livejournal-tiliä. Tuossa linkki sivuille: Dir en grey fanbook

Claudia

• Ankeuttaja
J-pop / J-rock
« Vastaus #213 : Heinäkuu 04, 2005, 20:21:40 »
Toivon mukaan fanbookista kiinnostuneet seurailevat livejournalia, mutta laitan uuden päivityksen myös tänne herätteeksi.

Fanbookiin tähän mennessä mukaan lähetetyt kuvat, nimet ja viestit eivät riitä mihinkään. Kuvia on tullut hieman päälle 30, nimiä yhdeksän ja viestejä sitäkin vähemmän, mikä on aivan surkea määrä. Tämä idea ei ole näköjään saanut kunnolla tuulta alleen, mutta toisaalta en myöskään usko, että odotukset meillä olisivat olleet liian korkealla. Suomessa nimittäin näyttää olevan JmusicEuropa -sivun mukaan toiseksi eniten j-rock faneja Euroopassa (vaikkakaan kaikki eivät tietenkään kuuntele nimenomaan Dir en greytä) ja Withering to Death saatiin myös nousemaan listalle. Minua ihmetyttää nyt mihin nämä kaikki fanit ovat kadonneet, sillä olisi selvästikin mahdollista saada kootuksi hieno ja muhkea kirjanen, joka voitaisiin lähettää Dir en greylle. Onko ajatus fanbookista sittenkin aivan hölmö vai eivätkö ihmiset ole vain viitsineet tai jaksaneet ottaa osaa? Olisi mukavaa kuulla jonkinlaisia mielipiteitä asiasta. ^^

Fanbookiin on tehty nyt joitain muutoksia. Kuvia saa lähettää enemmän kuin kolme. Nyt myös maisema- ja kaupunkikuvien (tai mitä ikinä keksittekään) lisäksi voi lähettää cosplaykuvia tai kuvia omista Dir en grey-tavaroista, joissa poseeraus on sallittua. Viestien suhteen aikaisemmin olimme laittaneet rajaksi 150-200 merkkiä, mutta nyt raja on noin 100 sanaa. Koska viestejä ei ole tullut vielä kovin monta, olisi hyvä, jos mukana olisi edes joitain pidempiä viestejä. Jos joku on jo ehtinyt oman viestinsä lähettää, mutta haluaisikin nyt tehdä pidemmän viestin, niin sellaisen voi lähettää. Jos nimiä ei tule tarpeeksi, ne mahdollisesti jätetään kokonaan pois, sillä ei ole mitään järkeä lähettää listaa, jossa on vain kymmenisen nimeä. Olisi kuitenkin mukavaa, jos niitäkin alettaisiin nyt saada paljon enemmän, sillä olisi hienoa lähettää pitkä lista suomalaisista faneista fanbookin mukana Dir en greylle.

Ja mikä tärkeintä: uusi deadline on 31. lokakuuta. Toivon mukaan pidennetyn aikataulun myötä meille ehtisi tulla vielä paljon kuvia, nimiä ja viestejä. ^^

Fanbook aiotaan lähettää, oli lopullinen tulos sitten mikä tahansa!

Ezp

• Ankeuttaja
J-pop / J-rock
« Vastaus #214 : Heinäkuu 05, 2005, 09:14:53 »
Lainaus käyttäjältä: "Claudia"

Eh, älkkääs nyt sentään noin..
Tämä idea oli minusta todella kunnianhimoinen ja oikein toteutuneena varmasti myös hieno. Sen takia minusta olisi hieman sääli, jos lähettäisitte sen keskeneräisen ja huonostisuunnitellun näköisenä x__x. Jos tämä ei nyt heti toteudu, niin kannattaa varmaan odottaa jonkin aikaa ja kokeilla sitten uudelleen. En kuitenkaan missään nimessä kannata ideaa kirjan lähettämisestä, jos kuvia, nimiä, ja viestejä ei tule kuin parikymmentä.

Itsekään en ole tähän osallistunut, syytä en tiedä. Ehkä haluan lähettää heille henkilökohtaisesti mielipiteeni heidän musiikistaan, ja senkin teen vasta.. 24.7 jälkeen! XD Koska haluan myös kertoa yhtä kokemusta rikkaampana, minkälaista heidän livekonsertissaan on olla, ja mitä se minulle merkitsi *-*.

Claudia

• Ankeuttaja
J-pop / J-rock
« Vastaus #215 : Heinäkuu 06, 2005, 19:41:42 »
Lainaus käyttäjältä: "Ezp"
Lainaus käyttäjältä: "Claudia"

Eh, älkkääs nyt sentään noin..
Tämä idea oli minusta todella kunnianhimoinen ja oikein toteutuneena varmasti myös hieno. Sen takia minusta olisi hieman sääli, jos lähettäisitte sen keskeneräisen ja huonostisuunnitellun näköisenä x__x. Jos tämä ei nyt heti toteudu, niin kannattaa varmaan odottaa jonkin aikaa ja kokeilla sitten uudelleen. En kuitenkaan missään nimessä kannata ideaa kirjan lähettämisestä, jos kuvia, nimiä, ja viestejä ei tule kuin parikymmentä.

Fanbook tosiaan aiotaan lähettää, vaikka siitä tulisikin huomattavasti pienempi kuin toivoisimme. En kuitenkaan sanoisi, että se lähetetään keskeneräisenä ja huonosti suunniteltuna, vaan jos kuvia, nimiä ja viestejä tosiaan tulee lopulta vähän, se vain lähetetään pienempimuotoisena bändille. On tietysti harmi, jos fanbookista ei tulekaan kovin suurta, sillä Suomesta löytyy kohtalaisen paljon Dir en grey -faneja, ja sen vuoksi olisi mahdollista saada mukaan paljon kuvia, nimiä ja viestejä. Mutta minusta fanbook pitää lähettää jo sen vuoksi, että olisi aika ikävää, jos jotkut kuitenkin ovat nähneet vaivaa tämän eteen ja laittaneet omat tuotoksensa mukaan, mutta niitä ei sitten lähetettäisikään. En sitten tiedä kannattaako tämän tekemiseen käytettävää aikaa tästä enää pidentää. Aikaa lokakuun loppuun on rutkasti, ja minusta tuntuu, että jos siihen mennessä kuvia, nimiä ja viestejä ei tule runsaasti enemmän, niitä on varmaan turha odottaa muutenkaan. Jos ihmiset eivät ota osaa nyt, niin tuskin pidennetty aikataulu innostaa heitä sen enempää mukaan. :/

Lainaus
Itsekään en ole tähän osallistunut, syytä en tiedä. Ehkä haluan lähettää heille henkilökohtaisesti mielipiteeni heidän musiikistaan, ja senkin teen vasta.. 24.7 jälkeen! XD Koska haluan myös kertoa yhtä kokemusta rikkaampana, minkälaista heidän livekonsertissaan on olla, ja mitä se minulle merkitsi *-*.

En itsekään ole vielä kirjoittanut omaa viestiäni bändille juuri tuosta samasta syystä. Haluan ensin nähdä bändin livenä Ranskassa ja - kuten sinä sanoit - kirjoittaa tuntemuksistani vasta yhtä kokemusta rikkaampana. Mutta jos sinä osallistut myös tämän kirjasen kokoamiseen, se olisi oikein mukavaa. ^^

Poissa Ruiskaunokki

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Tupa: Luihuinen
J-pop / J-rock
« Vastaus #216 : Heinäkuu 28, 2005, 01:14:53 »
Ja pistän koko viestin uusiks.

Viime kesänä innostuin hommaamaan kolmosina Dir en greytä ja X Japania. En enää muista mistä ne keksin, mielenkiinnon takia ainakin latailin sitten. Aluksi en niinkään pitänyt biiseistä joita latasin ja kuukaudeksi ne jäivätkin. Gravitation löytyi heinäkuun lopussa ja ihastuin animen soundtrackiin. Pian annoinkin DEG:lle ja X Japanille uuden mahdollisuuden :P

Nyyppä olen edelleen mitä tulee jmusaan. Nykyään kappaleita löytyy koneelta laidasta laitaan, teknopopista "raskaampaan". Kotani Kinya, DEG, L'Arc~en~Ciel sekä Gundam SEEDin ja Gravin soundtrackit suurimmassa kulutuksessa ovat.

Mielenkiintoista on se, että pikkusiskoni ja äitini ovat myös hieman tykästyneet japanilaiseen poppiin o.O

Seuraava homma taitaa olla ostaa levyjä aitona. Ja keikat olisivat varmasti mielenkiintoisia kokemuksia.

Marsupieni

• Ankeuttaja
J-pop / J-rock
« Vastaus #217 : Elokuu 01, 2005, 17:16:10 »
Jep. Laiska ei jaksanut lukea kuin muutaman viestin sieltä täältä... Juppis.

Minä olen rakastunut Gravitationin ja Fruist Basketin musiikkeihin. Hankin lisää musiikkia näiltä esiintyjiltä ja muiltakin mitä nyt sattui löytymään. Minulta löytyy tällä hetkellä mm. Gacktia, Kotani Kinyaa, Seki Tomokazua, Icemania, Ritsuko Okasakia ja Ranma ½ kappaleita. Icemanin Lost Complex ja Tearless ovat mahtavia, samoin Ritsukon Serenade ja Chiisana Inori. Myös Sakanoue Yousuken Super Drive on minusta edelleen todella hyvä vaikka kuuntelen sitä miltei joka päivä. (puoli vuotta on jo mennyt kuunnellessa)

Minulle J-pop ja rock ovat siinä sivussa kuunneltavia. Kun katselen winamp 'kaikki ne ihkut suosikit' listaani, huomaan että japsimusiikkia on minulla suurinpiirtein yhtä paljon kuin muita. Japanista tulee hyviä biisejä siinä kuin huonojakin samalla tavalla kuin muuallakin. Gravibiisit ovat kuitenkin rakkaita, muodostuneet sellaiseksi tutuksi ja turvalliseksi taustamusiikiksi.

pink troll

• Ankeuttaja
J-pop / J-rock
« Vastaus #218 : Elokuu 03, 2005, 19:41:17 »
Mietin tässä vaan,että kuunteleeko kukaan täällä bändiä w-inds???? Itse kuulin bändistä taiwanilaiselta ystävältäni ja latasin kokeeksi pari kappaletta. nyt kone onkin aika täynnä;) verrattuna esim. Dir en greyhin on tämä todellista popitusta, mutta pidään siitä silti....
siispä kuunteleeko kukaan w-indsiä?

Poissa Pastel

• Vuotislainen
    • http://www.livejournal.com/users/pastell
J-pop / J-rock
« Vastaus #219 : Elokuu 04, 2005, 09:39:41 »
*Moonkaappiw-inds.-fani* En myönnä mitään.

Viatonta vedonlyöntiä. Noita w-indsin poikia promotaan niin kerpeleesti ettei tässä pysty lataamaan edes Janne da Arcin livejä Music Stationilla (yms.) törmäämättä niihin. Narisin niistä jossain yhteisössä ja yksi keemo sitten löi kanssani vetoa, että jos kuuntelen yhtä 10-kappaleen kokoelmaa by w-inds. kymmenen kertaa niin opin tykkäämään. Minä voitin vedon *jajäinkoukkuun* ja nyt joku keemo Valloista joutuu kuuntelemaan Heinola 10 x 10!

Hey baby? Don't you know me? I need SUPER LOVER tonight
nani yori mo taisetsu datta, dare yori mo aishitetta kono koi o mamorita katta
Kuka niiden lyriikoiden sisällöstä niin välittää? Onhan w-inds. ihan täysin idolipoppia, mutta ei se tarkoita ettei ne olisi tarttuvia.
Eikö tässä ollutkaan tämän syvempää?

Niiya

• Ankeuttaja
Re: J-pop / J-rock
« Vastaus #220 : Elokuu 04, 2005, 09:53:08 »
Lainaus käyttäjältä: "Adéa"
Ja kertokaa myös hieman ensikosketuksistanne japanilaiseen musiikkiin, lempibändejänne, oletteko olleet lemppareidenne livekeikoilla, mitä albumeita yms. omistatte...

Tutustuin japanilaiseen musiikkiin vuonna 2003 ja rakastuin siihen saman tien aivan silmittömästi. Ensin kuuntelin popiksi luokiteltavaa j-musiikkia (Do As Infinity, Ayumi Hamasaki, Gackt) mutta sitten tuli rockin aika. En ole koskaan ollut mikään poppari, joten kuvioihin astui Dir en grey (yllätys, yllätys) sekä monia muita. Kuitenkin Deg on edelleenkin lempiyhtyeeni, sanovat muut mitä sanovat. Minusta he oikeasti tekevät hyvää musiikkia.

J-bändien keikoille ei ole vielä ollut mahdollisuutta päästä, mutta asiaan tulee muutos 18. päivä tätä kuuta kun BLOOD keikkailee Turussa. *heruttaa ennakkolipullaan*

Omistan ainoastaan neljä j-levyä:
- Dir en grey: Kisou
- Dir en grey: Withering to death
- baroque: 2001-2004
- rice - (joku-joka-on-kirjoitettu-kanjeilla-enkä-siten-tiedä-mitä-tarkoittaa)

Japanista kun en saa tilata niin kokoelmani on hyvin... vähäinen. Kisoun ja ricen levyn sain äitini työkaverin miehen kautta joka kävi työmatkalla Japanissa (pyysin vain Degin levyjä), WTD:tä saa Epe'siltä, samoin tuota baroquen levyä.

Ja hei, älkää pitäkö minua ihan ernuna, kuuntelen muutakin kuin Dir en greytä. Kakkossijalla on DéspairsRay josta tykkään ihan mielettömästi, sitten tulevat Moi dix Mois ja Malice Mizer. Onhan niitä paljon muitakin joita koneelta löytyy ihan kiitettävästi (mm. Kagrran koko tuotanto vaikken bändistä niin hirveästi pidäkään) mutten ala nyt niitä kuitenkaan luetella sillä niitä on paljon.

tahmatassu

• Ankeuttaja
J-pop / J-rock
« Vastaus #221 : Elokuu 09, 2005, 16:54:54 »
Ekan kerran kun kuulin japanilaista musaa (kappale taisi olla muuten Malice Mizerin syunikiss) niin en mitenkään erityisesti siitä pitänyt. Ajattelin vaan että onpas omituista musiikkia. Sittenparin kuukauden päästä kuulin Gacktia ekan kerran ja se olikin tosi hyvän kuullosta.

Ja nyt tykkään japanilaisesta musiikista tosi paljon! Eniten kuuntelen Gacktia, se on lempparini, mutta tykkään paljon myös Malice Mizerista ja Dir en greystä, Moi Dix Moisista ja L´Arc~en~Cielistä. Vaikka en sanoista paljon mitään tajuakkaan, niin silti kuullostaa kivalta.

Animemusakin on oikein mukavaa ^.^ tykkään erityisesti Gravitationin musiikista (tosin aloin arvostamaan Gravitationin musiikkia vasta katsottuani animen kaikki jaksot..)

Muutamia levyjäkin on hyllyssä, Dir en greyn vulgar ja Gauze ja Gacktilta Moon, Mars, Rebirth, Sixth Day, Crescent ja Love Letter (Love Letteristä en kyllä mitenkään erityisemmin pidä) ja Malice Mizerin Memoire, Merveilles, Voyage ja Bara no seidou ja Moi dix Moisin Dix Infernal ja Nocturnal Opera.

Poissa meppu

• Miss Impossible
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
    • Niin sanottu elämäni...
  • Tupa: Rohkelikko
J-pop / J-rock
« Vastaus #222 : Elokuu 16, 2005, 10:20:54 »
Innostuin japanilaisesta musiikista animen kautta. Aluksi kuuntelin pelkästään animemusiikkia, mutta nykyään kuuntelen artisteista Ayumi Hamasakia ja muita artisteja tulee kuunneltua sitten erään nettiradion kautta joka on aika usein päällä.

Vaikka olenkin yleisesti raskaamman musiikin ystävä, niin j-rock ei oikein innosta fanitusmielessä. Kuuntelen kyllä nettiradion kautta sitäkin, mutta se ei vain jotenkin innosta. Olen siis japanilaisesta musiikista puhuttaessa poppari ^___^
~*For in dreams, we enter a world that is entirely our own.
Let them swim in the deepest ocean or glide over the highest cloud.*~

Misha

• Ankeuttaja
J-pop / J-rock
« Vastaus #223 : Elokuu 16, 2005, 14:54:52 »
En ole tähän keskusteluun syystä tai toisesta osallistunut, vaikka olenkin j-rockia parin vuoden ajan kuunnellut enemmänkin. Kuitenkin, minäkin olen menossa katsomaan BLOODia. Mahtaako joku tietää, mihin aikaan bändi alkaa soittaa?

9-03 on ilmeisesti Klubin aukioloaika, mutta tarkempi tieto olisi  hyvä olemassa, jotta tiedän miten hankkiudun Turkuun ja pois sieltä...

Flamie

• Ankeuttaja
J-pop / J-rock
« Vastaus #224 : Elokuu 16, 2005, 17:36:20 »
Minä kuuntelen j-rock/-popia melko useasti. En nyt sano, että fanitan ihan kunnolla tätä musiikkia, mutta kuuntelen silti. En tiedä miten ihmeessä löysin näitä japanilaisia artisteja / - bändejä, sillä en ennen tiennyt/typeränä tajunnut, että on olemassa japanilaisia bändejäkin o.O

Itse kuuntelen BLOODia, Dir en greytä, Malise Mizeriä sekä X- Japania lähinnä. Tai niiden lauluja minulta löytyy koneelta, oikeaa levyjä en tällä hetkellä omaa yhtään. En ole löytänyt edes yhtä vaivaista demoa/singleä, miksikä niitä nyt kutsuttiinkaan.
Kuuntelen kyllä muitakin, esimerkkinä Moi dix Mois, Gackt, DéspairsRay...etc... mutta en muistanut laittaa niitä tuohon.

En tajua yhtään tuosta japaninkielestä, se vain kuulostaa kivalta ja hienolta kieleltä, tosin usein ne äänet ovat hieman kimeitä/korkeita. Naisilla näet. Mutta tuota kieltä olisi melko hienoa osata, palvon niitä jotka jaksavat opiskella, mutta en itse kuitenkaan oppisi/jaksaisi opetella kyseistä kieltä. Sen tiedän.

Pidän myös Gravitationin musiikeista. Ne ovat niin hyviä :] Pidän myös monien animesarjojen musiikeista, esim. Kino's Journeyn alkumusiikki on ihana (:.