Minä sanon, että ei jatko-osia sormustenherroille. Mitä niihin oikein lisättäisiin? Minusta elokuvatrilogia yksinään oli jo aivan loistava, ja vaikkei se noudattanut kirjan juonta orjallisesti, siitä oli tehty täydellinen, ja maisemat yms. ja henkilöt olivat aivan sellaisia, kuin heidät kirjassa kuvaillaan. Jos joku lähtisi niistä liitteistä jotain väsäämään niin ei niistä kyllä kovin hääppöistä leffaa saataisi. Hobitti-leffaa kuitenkin kannatan yhä. Okei, siinä ei ole kaikkia niitä ihania näyttelijöitä joita itse trilogian elokuvissa on, mutta uskoisin että siitä tulee varmasti hyvä, jos se tuotetaan samalla intohimolla kuin edeltäjänsä.
Itse haluaisin jatko-osan Philip Pullmanin Universumien Tomu-trilogian ykkösosasta värkättyyn Kultaiseen Kompassiin. Tämä leffa on saanut hieman huonoa kritiikkiä ja sanottiin, ettei se täyttänyt niitä vaatimuksia, jotka olisi pitänyt, jonka vuoksi siihen ei tehdä jatko-osia. Omituista, sillä tuossahan taisi olla jotain samoja tuottajia kuin sormustenherroissakin. Visuaalisesti elokuvahan oli totta kai upea, mutta juonta oli sorkittu aika lailla. Olin hyvin pettynyt kuullessani, ettei jatko-osia tule, ja se suretti minua, koska niistä voisi saada aivan mielettömiä. Ja sitä paitsi, ykkösosastahan jätettiin itse the huippukohta väliin: Lyran pääsy toiseen maailmaan ja Rogerin kuolema. Vaikka ykkösosa hieman feilasi, minusta kakkososan voisi kuitenkin tehdä. Kysyisivät vaikka faneilta, että mitä tehdään! Minä uskoisin, että kakkososasta voisi tulla aikamoinen menestys.
Olin suruissani tuon Kultainen Kompassi-skandaalin jälkeen, ja kuultuani että rakastamani Mustemaailma-trilogian ykkösosasta, Mustesydämestä, tehdään elokuva, olin iloissani ja odotin, että myös trilogian toisesta ja kolmannesta osasta tehdään leffa. Huomasin kuitenkin ykkösosaa katsellessani, että se oli tosiaan hyvin virheellinen kirjoihin verrattuna ja jos siitä alkaisi vääntämään jatko-osaa, se ei varmastikaan saisi paljoa katsojia, sillä ykkösosa jo oli pilattu. Siinä sitten sattui uusi Kultainen Kompassi-skandaali! Ei toisia osia tällekään trilogialle. Miksi kaikki pitää pilata tällä tavoin, eikö nykyään enää osata tehdä hyviä leffoja? Twilightkin keräsi katsojia. Tekisivät nyt oikeasti jotain noiden suhteen, menestyvät jatko-osat tai jotain. Vaikka ykkösosa on huono, ei kakkososan tarvitse olla. TSH:ssakin kolmososa oli paras. Jatkoa Mustesydämelle! :(