Ah, Billy Talent.
Tämä yhtye on todellakin suosikkilistani kärjessä, ollut siellä jo muutaman tovin. En tiedä miksi Billy Talent on niin erityinen verrattuna muihin yhtyeisiin joiden musiikki on samankaltaista kun sen, mutta olen tykästynyt siihen aivan älyttömästi.
Kun ensimmäisen kerran kuulin Red Flagin viime helmikuussa, olin aivan haltioissani, sillä se iski minuun heti. Heti kun kykenin kaivoin esille kappaleen esittäjän, ja aloin kuunnella BT:n biisejä sieltä mistä vain niitä löysin. Olin täysin myyty. Devil In A Midnight Mass, Red Flag, Burn The Evidence, Nothing To Lose, Fallen Leaves, ja monet, monet muut kappaleet hurmasivat minut heti ne kuultuani, ja suorastaan janosin lisää Billyn musiikkia. En edes uneksinut näkeväni sitä livenä pitkään aikaan, kunnes tajusin että kanadalaismurut olivat tulossa saman kesän Ruisrockiin. Olin kuolla riemusta - no, suunnilleen kuolin. Eikä BT:n keikka todellakaan vähentänyt sen arvoa silmissäni, päinvastoin - he olivat livenä aivan käsittämättömiä. Benjaminin paljon puhuttu lavaenergia valloitti minutkin (toinen rivi oli kaiken sen mudan & mustelmien arvoinen), kuten koko bändi. Loppukesä menikin sitten keikkaa muistellessa aina kun biisejä jostain kuuli.
Edelleen olen Billy Talentin ystävä, ja joululahjaksi pyysin yhtyeen levyä. Toivottavasti olen ollut tarpeeksi kiltti <: