Kirjoittaja Aihe: Nettirutiinit  (Luettu 44594 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Pulpero

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Tupa: Luihuinen
Vs: Nettirutiinit
« Vastaus #250 : Joulukuu 18, 2010, 16:41:45 »
Mulle on tullut rutiiniksi selata ensiksi Iltasanomat, Facebook (kytätä kavereitten tilapäivitykset ja pelata Pull Tabsia), kurkata sähköpostit ja eräs foorumi (ei kuitenkaan tämä). Sitten voidaankin kirjautua meseen ja ruveta selaileen satunnasia sivuja. :D

Poissa Nemi

• Jälkeenjäänyt
  • Vuotislainen
  • Tulin tänne - ja täällä ollaan edelleen. :) ♥
« Vastaus #251 : Joulukuu 25, 2010, 23:35:03 »
Ensin tietysti sähköpostit, sen jälkeen päivittämään omat sivuni ja vastailemaan vieraskirjaan +muuta tarpeellista, sitten vähän vapaammineli tänne. Tämän jälkeen avaan Skypen sekä mesen ja selailen sivustoja, yleensä aika koirapainotteisia...
Niin, siinä kai kaikki.
-Nemi ♥

Poissa Paw

• käpälöivä käpälä
  • Vuotislainen
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #252 : Joulukuu 29, 2010, 14:52:57 »
Minulla on itse asiassa aika paljon näitä "rutiinisivustoja" joilla vierailen lähes joka kerta, kun avaan koneeni. Riippuu vähän mielentilastani ja jaksamuksestani missä vierailen milloinkin ensimmäisenä. Sähköposti on kyllä yleensä siinä listan kärkipäässä. Siellä saattaa olla linkkejä sisältäviä meilejä muunmuassa youtubesta tai facebookista (uusia kommentteja tai ystäväpyyntöjä vaikkapa) jolloin matkani jatkuu sitten kyseisten klikkausten kautta eteenpäin. Facessa selaan suhteellisen nopsasti läpi viimeisimmät ilmoitukset, mutta youtuben välilehti jää usein auki, sillä tykkään katsella videoita ja kuunnella musiikkia surffailuni välissä. Jos olen pelkästään musiikin kannalla Media Player taikka Voicen nettiradio korvaavat youtuben. Nämä kolme ovat varmaan itselleni ne tähdellisimmät sivustot.

Tämän jälkeen saatan lukaista mahdolliset uudet merkinnät suosikkiblogeistani ja tsekkailla oman kotisivuni vieraskirjan. Sittenpä alan yleensä tutkailla foorumeja, joille olen rekisteröitynyt. Suunnilleen tässä vaiheessa tai aiemmin muistan, jos minulla oli joku erityisempi syy tulla koneelle. Tarkastaa olisiko se yksi kirja vihdoin lainattavissa lähikirjastossa, taikka katsoa sen yhden DVD:n ilmestymispäivä. Jos tällaista erityisempää syytä ei ollut jatkan useimmiten foorumeitten ja youtuben parissa sen ajan mikä tuntuu sopivalta.
Deep into that darkness peering,
long I stood there, wondering, fearing, doubting,
dreaming dreams no mortal ever dared to dream before.

Poissa aholopai

• kappale kauheinta historiaa
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #253 : Joulukuu 29, 2010, 21:27:24 »
Nyt on ollut enimmäkseen facebookki ja vuotis auki, ja uutena myös Twitter

Poissa Aqutalio

• Vuotislainen
  • Pottermore: WaveSand28304
« Vastaus #254 : Tammikuu 02, 2011, 00:37:29 »
Ekaks menen faceen ja sähköpostiin, joskus myös YouTubeen. Sitten katon bändien sivut, iltasanomat ja facebookin päivitykset ja käyn tykkäilees vähä millo mistäki. Sitten mä suon itselleni "vapauden" ja meen minne sattuuu. THR oli yhdessä vaiheessa paikka, jonne oli aina pakko mennä, mutta se on valitettavasti nykyään tosi kuollut paikka :(

Nykyään luulen myös et vuotiksesta tulee must-go-paikka, kun oon alkanu täälläkin pyörii enemmän :)
“Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter, and those who matter don't mind.”
― Bernard M. Baruch

Poissa Nac Mac Feegle

• Vuotislainen
« Vastaus #255 : Tammikuu 05, 2011, 12:45:05 »
Käyn aina katsomassa mailit ja facebookin ekana. sen jälkeen muutama hollywood gossip -sivusto (e.g. perezhilton.com). Sen jälkeen saatan haahuilla erilaisilla randomeilla sivuilla jonkin aikaa, ja sitten internet "kierrokseni" päättyy Vuotikseen, Finiin ja Arwen-Undomiel.comiin, joissa viivyn pidempään, sillä jään kirjoittelemaan joitain viestejä. Youtube on aika usein myös auki samalla, kun surffailen netissä :)
Kaksimielisyys ei ole pahe...päinvastoin!

aamanda

• Ankeuttaja
« Vastaus #256 : Tammikuu 05, 2011, 19:34:12 »
Mulla on kone yleensä 24/7 auki.
Kuitenki ensiksi tarkistan että messenger on näy offline-tilassa, sitten avaan iTunesin ja klikkaan Mozillaisen auki.
Aloitussivuna on tietenki Facebook, ja välilehdet aukeavat automaattisest: vuotis, koulun sähköposti, gmail, eztv.com sekä blogspot. Niillä sivuilla sitte hengailen tunnista kymmeneen tuntiin. :D

Poissa Miss Zora

• nordist [nu'dist]
  • Vuotislainen
  • As cold as the night
« Vastaus #257 : Tammikuu 26, 2011, 16:45:04 »
Nettirutiinit. Lähes aina samanlaiset.

Tulen koneelle, yleensä iltapäivisin heti koulun jälkeen. Joskus saatan tehdä ensin läksyt ja muuta sellaista, mutta lähes päivittäin koulun jälkeen. Avaan Vuotiksen ja katson onko yksäreitä tullut tai viesteihin vastattu. Sitten avaan toisen välilehden ja menen Youtubeen. Laitan musiikkia soimaan ja kirjaudun Facebookiin. Siellä katson seinän ja etusivun ja tykkäilen ja kommentoin. Oltuani facessa tarpeeksi, menen blogiini ja kirjailen sinne jotain. Sitten saatan mennä meseen, mutta aika harvoin, koska sielä ei koskaan ole ketään. Ja muuten aikani kuluksi googletan bändejä ja laulajia ja luen heistä tietoja tai heidän levyjensä arvosteluja :)
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 23, 2011, 20:33:53 kirjoittanut Miss Zora »
den eneste måten å ha noe i uendelig tid, er ved å miste det

hyole

• Ankeuttaja
« Vastaus #258 : Tammikuu 27, 2011, 19:00:10 »
Hävettää kuinka paljon dataan ja kuinka päätöntä surffailua harrastan.. :D Tietokoneilen tosiaan kotona (appatirallaa vähän päälle puolet viikosta) päivät pääksytysten, joten on ihan jees ettei mulla yleensä ole pois kotoa ollessa konemahdollisuutta..

Peruspäivänä ensimmäisenä mese + Naamis, joista kattelen paikallaolijat ja aloittelen keskusteluja onlinettäjien kanssa. Sitten Twitter, Vuotis, muutama blogi, parisen-kolme muuta foorumia ja sitten sellasta laiskaa kuivakelluntaa kaikilla sivustoilla sekasin. Ja jos nyt netteilyksi lasketaan, niin Spotify on aina auki ja teen kanssa jonkun verran leiskoja ja koodailen, niiden suhteen on kyllä ikuisuuden kestänyt inspaamaton kausi. <:

Poissa Cara

• Noita
  • Vuotislainen
  • Hihiiii<3
  • Pottermore: GhostQueen12515
« Vastaus #259 : Tammikuu 28, 2011, 20:55:37 »
Yleensä kun avaan netin (Klik!) menen heti katsomaan nettisivuni, ja että onko niillä uusi viestejä. Sitten suuntaan Vuotavan Noidankattilaan, tai alan kirjoittaa jotain Ficciä....
Ron♥

Poissa Vispilä

• kermavaahdossa
  • Vuotislainen
  • Pottermore: SkyLight149
« Vastaus #260 : Tammikuu 28, 2011, 23:26:01 »
On kyllä aika naurettavan noidankehäinen tämä minun nettisurffailuni. :> Facebookin kautta Irc-Galleriaan, sieltä suoraan Youtubesta musiikkia ja Vuotikseen lukemaan uusia vastauksia viesteihini. Sitten selailen (ja mahd kirjoittelen) täällä hetkisen, kunnes pompin Tilannehuoneeseen ja sen jälkeen Paloforumille. Twitter ja Wilma tulee sitten muiden jälkeen, niissä kun ei hirveän kriittisiä juttuja ole. Sähköpostin/-postit tarkistan n. kahdesti päivässä. Sitten tietysti tämä sama ruljanssi kiertyy uudelleen ja uudelleen, kunnes mitään uutta ei ole ja/tai aikani loppuu (se on: harrastuksiin-->).
Tänään on hyvä päivä auttaa.

Pääsykoe-, treeni- ja ruokablogi.

Poissa Nenyan

• kedavrankäyttäjä korkokengissä
  • Vuotislainen
  • kuolonsyöjätär
« Vastaus #261 : Tammikuu 29, 2011, 09:17:13 »
Ihan liikaa olen koneella.. D:<

Avattuani koneen avaan netin, mesen (avautuu automatic) ja spotifyn. Netissä menen vuotikseen ja spotifystä kuuntelen musiikkia. Mesen suljen, jos ei ole ketään kivaa ihmistä ja kaikki tyhmät ahdistelee muo. Saatan käydä demin ja IS/IL:n sivuilla. Sähköpostin katson pari kertaa päivässä. >)
I´m touching hands with someone seriously beautiful
I feel it burning andI know I´m standing far too close
I´m telling lies and if it shows I see that he don´t care
I know he wants to take me home and get on out of here

Dallas

• Ankeuttaja
« Vastaus #262 : Tammikuu 30, 2011, 17:35:54 »
Ennen olin tosi paljon koneella, sitten lähdin vaihtariksi ja täällä olen edelleen, joten arki kuluu suurimmaksi osaksi netin ulkopuolisessa maailmassa. Mutta no sitten kun tänne eksyy niin...

No ensimmäisenä on yleensä Skype; jos siellä sattuisi olemaan vanhemmat, kaverit tai veljet onlinessa niin yleensä otan puhelun sitten Suomeen. Samalla myös mese aukea automaattisesti, mutta mulla on tilana "näy offline -tilassa", koska haluan kyylätä ensin itse että onko ketään oikeasti järkevää onlinessa, ennen kuin menen onlineen. Se on oikeasti rasittavaa, kun lähti vaihtariksi ja sitten kirjautuu meseen ja ruutuun ponnahtaa kymmenen keskustelua ja kaikissa kysytään "Mitä kuuluu toiselle puolelle maapalloa?", ja monet on vielä ihmisiä joiden kanssa en välttämättä ole pitkään aikaan puhunut. No siinä sitten kaikille vastaamaan "Hyvää, kiitos".

Niin joo. No netissä ensimmäisenä on yleensä Facebook ja sähköposti. Sitten tulee usein oma (vaihtari)blogi; josko joko olisi kommentoinut jotain, tullut uusia lukijoita tai jos olisi vaikka aika kirjoittaa uusi merkintä. Lueskelen myös muiden vaihtareiden blogeja usein ties miten kauan! Seuraavaksi Vaihtarifoorumi jossa kuluu hiukan aikaa; luen aina perusteellisesti uudet viestit läpi ja tykkään vastailla mahdollisimman huolellisesti ja neuvoja-antavasti tulevien vaihtareiden kysymyksiin. Vaihtareiden jälkeen on yleensä sitten muut foorumit; Fini, Ginga ja Vuottis.

Aina tosiaan iTunesista sitten musiikkia taustalla!

essya

• Ankeuttaja
« Vastaus #263 : Tammikuu 31, 2011, 14:38:54 »
Harrastan tätä tietokoneella istumista päivittäin ja varsinkin arkipäivinä todella paljon. Ei ole mitään muutakaan yhtä mielenkiintoista tekemistä. :D En tunne kuitenkaan pahemmin olevani koukussa nettiin, niinkuin en tupakkaan tai alkoholiinkaan, olen koukussa siihen tapaan ja minulla on tylsä elämä. :D

Itselleni on tässä vuosien saatossa myöskin muodostunut tiettyjä rutiineja tietokoneella käydessä. Heti ensimmäiseksi kun avaan internettini, menen kaikkien tuntemaan naamakirjaan, siellä sitten katselen lukemattomat ihmisten tilapäivitykset, ja toisinaan itsekin kirjoitan tilapäivitykseksi jotain tai alan keskustelemaan jonkun kanssa jos siltä tuntuu.
Facebookki on muutenkin minulla päällä yleensä aina tietokoneella ollessani, vaikka en siellä mitään tekisikään. :P

Kun olen naamakirjaan tuijottamiseen kyllästynyt niin minulla on tullut tavaksi käydä Iltasanomien sivuilla selailemassa päivän uutiset, joskus käyn myöskin lukemassa muissa paikoissa uutiset, kuten aamulehti, kansan uutiset ja mtv3. Uutisten lukemisten jälkeen alankin pyörimään erinäisillä foorumeilla, kuten vuotiksessa. :P
Tällaista selailua ja hengailua minulla siis. :)

Poissa Emubird

• Fyysisesti paikalla, henkisesti muualla
  • Vuotislainen
  • Always the tone of surprise!
  • Pottermore: ScarletCentaur10898
« Vastaus #264 : Maaliskuu 23, 2011, 19:24:40 »
Tietokoneella istun melkein joka päivä. Netissäkin tulee roikuttua aika paljon.
Ensimmäiseksi menen aina tarkistamaan facebookin ja kirjaudun nettimeseen. Avaan facebookin vierelle välilehden ja tarkistan Hp-fanit ja sieltä vuotikseen :D. Kuuntelen välillä musiikkia youtubesta ja katselen joitain videoita. Joskus myös katselen uutisia erityisesti viihdesellaisia :D. Käyn myös lukemassa ficcejä Fanfiction.net - sivustolla. Sitten jätän auki Vuotiksen, mesen ja facebookin ja alan surffailla niillä oikein kunnolla :D.

I have seen your heart, and it is mine
Blogini: http://mylifemyfandoms.blogspot.fi/

Poissa Queen

• raivostuttavan positiivinen
  • Vuotislainen
  • Pottermore: HeartBlade125
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #265 : Maaliskuu 23, 2011, 21:42:46 »
Minulta ei löydy kuin yksi (tiedostettu) nettirutiini. Selaimen avattuani en yksinkertaisesti voi tehdä mitään ennen kuin olen tsekannut Iltalehden sivut. Ja ne pitää selata kunnolla. Ylhäältä alas, kaikki otsikot, joka kerta. Tämähän siis toistuu monta kertaa päivässä, ja on vähän inhottavaa kun siellä pyörii vain ne samat uutiset. Kuitenkin on pakko kaikenvaralta tarkistaa, ettei mitään uutta ole ilmestynyt. Pitää tietää mitä maailmalla tapahtuu. ;)

Tuo siis pätee aina ja ikuisesti. Jos olen koneelta vaikka vain viisi minuuttia pois, mutta olen jostain syystä mennyt sulkemaan selaimen, on pakko takaisin tullessa googlettaa IL ja tattarataa. Taas sitä mennään. Ylhäältä alas, kaikki otsikot. Huoh, huoh, huoh. Juu ja nimenomaan Iltalehti. Iltasanomat ei käy missään nimessä.
I'm not crazy, my mother had me tested.

Poissa Salmiakki

• Tittelitön
  • Vuotislainen
« Vastaus #266 : Maaliskuu 26, 2011, 18:40:25 »
Hahhah, roikun koneella lähinnä goSupermodelissa...:D Tiedän, noloa, mutta se on koukuttava sivusto. GoSussa hillun siellä sun täällä, ei ole mitään rutiineja. Hönötän siellä kavereitteni kanssa ja pelaan niitä tylsiä pelejä.

Kun en goSuta Facebookkaan tai kirjoitan jotain kummallista. Käyn joskus Sardollissa ja silloin tällöin täällä, Vuotiksessa.
"Olisi kauheata, jos maapallo särkyisi. Se on niin kaunis."

Poissa Omppu

• potterpore
  • Vuotislainen
  • Pottermore: PumpkinWitch94
« Vastaus #267 : Maaliskuu 28, 2011, 12:21:54 »
Yleensä kun avaan koneen, ensimmäinen välilehti on omistettu Facebookille. Seuraavaksi avaan yleensä Vuotiksen ja ehkä HP-fanit. Sitten alkaa ns. "vapaa surffailu". Saatan myös käydä kurkkaamassa joitain blogeja.
Should I sink or swim or simply disappear?

Poissa Sateenropina

• Vuotislainen
  • Pottermore: AvisErised8561
« Vastaus #268 : Huhtikuu 03, 2011, 19:06:53 »
Kotisivukseni (siis siksi sivuksi jolle päätyy kun avaa netin) olen asettanut HP-fanit, joten katsottuani ensin onko sinne tullut mitään uutta ryntäänkin Vuotikseen ja toisella ikkunalla Youtubeen. Miulle on jäänyt tapa käyttää välilehtien sijaan ikkunoita. Ensin katson onko rakkaassa pikku Vuotiksessamme uusia viestejä, Youtubesta laitankin sitten jotakin kivaa soimaan. Ja sitten vielä yksi ikkuna, sillä menen Deviantarttiin tai joskus Finfanfuniin tai olen vähän missä milloinkin. Että sillä lailla.

Poissa Kanfley

• Lemmikki
  • Vuotislainen
  • Kulki koira musta, susi suuren siimeksen
« Vastaus #269 : Huhtikuu 03, 2011, 20:06:23 »
Minulla ei mitään kamalan säännöllistä opastekierrosta ole, pyörin niillä näillä sivuilla milloin mitenkin päin.
Aina kuitenkin ensin kirjaudutaan meseen sissään, sitten netti auki. Yleensä ensimmäisenä aukeaa kuitenkin Vuotiksen foorumi, ja sen jälkeen uuteen välilehteen Ginsek [röölipelforum] ja deviantART. Sitten kun muistan otan Youtuben ja kuuntelen musiikkia fiiliksien mukaan.
Jossain vaiheessa jaksamisen mukaan avaan Facebookin ja kirjaudun sisään. Siellä minulle harvoin on mitään, mutta käynpähän siellä silti, ehkä vain tottumuksesta.

Pyöriskelen päivän mittaan hyvin erilaisilla sivuilla, sivuhistoriani mahtaa olla aika värikäs~
Intohimomme ovat oikeita Feeniks-lintuja. Kun tuli tuhoaa jonkun niistä, tuhkasta nousee heti uusi.

Poissa Zenzibar

• Pelastaja katsoi profiiliaan ja läikytti teetä pöydälle
  • Aurori
  • *
  • kesäinen-eskapisti-merirosvo-jedi-söpö-skotti
    • Home sweet home
  • Pottermore: BloodNight6399
  • Tupa: VOLDEMORT!!!
« Vastaus #270 : Huhtikuu 03, 2011, 20:11:50 »
Mun nettiruutinit on aika kaavoihin kangistuneita:

Esimmäisenä -luonnollisesti- Vuotikseen, tarkastan itselle tärkeät topicit, yksärit, sun muuta sellaista. Sitten avaan Wilman (aka meidän lukion eräänlaiset tiedotussivut) ja tarkistan onko jotain tärkeää ilmennyt. Facebook on myös nykyään aina pakko avata, mutta se myös sulkeutuu muita nopeammin, ellei jotain ihmeitä ole sattunut. Viimeisenä tarkistan molemmat sähköpostini ja siihen päättyy rutiini.

Harvoin muutan tuota, ellei sitten ole joku tärkeä asia mielessä joka on pakko ensimmäiseksi tarkistaa. Vuotis on kuitenkin must ja avatta jok'ikinen kerta ku selaimen avaan :D
"You're only given a little spark of madness. You mustn't lose it." -Robin Williams

Poissa Guetta

• Vuotislainen
« Vastaus #271 : Huhtikuu 03, 2011, 20:18:18 »
Nettirutiinit.

No ainakin ensimmäisenä kirjaudun sisään Skypeen (tosin sen kone tekee automaattisesti), sitten kirjaudun ihan manuaalisesti Messengeriin. Sen jälkeen Chrome auki ja Facebookhan siinä etusivuna, sen jätän siihen. Avataan välilehti johon yleensä ilmestyy Vuotis ja tarkastan uudet lukemattomat vastaukset & luen ne jos aiheet kiinnostavat tai ovat kenties vastauksia omiin höpinöihin. Sitten kolmanteen yksi IRC-kanava ja siinä se taisikin olla. Ja ainiin, vielä Spotify auki jos siis tekee musiikkia mieli kuunnella. Ei siinä oikein sitten muuta.

Tai siis, näin se yleensä minulla käy.

Poissa miracle

• Hyrskyn myrskyn
  • Vuotislainen
  • Pottermore: AccioCentaur9949
« Vastaus #272 : Huhtikuu 03, 2011, 21:29:10 »
Ensimmäiseksi kun avaan selaimen, noh valitettavasti suntaan suoraa facebookkiin. Sekä samalla avaan välilehdiksi youtuben, sillä eihän netissä surffailu ole mitään ilman musiikkia. Sekä tietysti vuotikseen suuntaan. Loppuaika meneekin sitten sellaiseen eri sivujen pläräämiseen ja muuten vaa surffaillun. Ja tietenkin välillä täytyy niitä koulujuttujakin harmiksi vääntää.
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 14, 2012, 12:45:16 kirjoittanut miracle »

Poissa Tattoo

• Vuotislainen
  • Tupa: VOLDEMORT!!!
« Vastaus #273 : Huhtikuu 04, 2011, 08:31:21 »
Enisn, aMsn auki, sitten irssi, vasta sen jälkeen selain (Chromium), ja seuraavat välilehdet aukeavat: Ihkud44galleria, Facebook, Vuotis, Fini, + muutama random sivu.
Siinä meneeki sit "muutama" tunti dataillessa ja ofc irkkaillessa. <3  

Poissa Luna Helmiina

• Tonttu vain ei saa unta
  • Vuotislainen
  • Älä häiritse! Luen Harry Potteria!
« Vastaus #274 : Joulukuu 18, 2014, 20:15:57 »
Ei kovin yllättävät nettirutiinit mulla, Vuotis aukeaa aika liukkaasti, katon kuka on postannut
yksäriä, ja avaan yhen toisen foorumin, ja facebookin pitkäölti tossa järjäsetyksessä.
Ja YouTubesta kuuntelen joskus musiikkia. :D
Tässä muuten huvin vuoksi sen toisen foorumin osoite:
http://serranonperhekeskustelu.foorumimme.com/index.php
(En jaksanut kirjautua ulos :D)
"Puh?"
"No mitä, Nasu?
"Ei mitään", vastasi Nasu hiljaa.
"Tarkastin vain, että olet vielä ystäväni".       Helmiina -> Luna Helmiina