Kirjoittaja Aihe: Panhuilumusiikki  (Luettu 1396 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Hellsing

• Ankeuttaja
Panhuilumusiikki
« : Joulukuu 25, 2004, 20:59:19 »
Jos kukaan tietää levyä Panpipes Play Chrismas, kertokoot mielipiteensä levystä ja kappaleesta 'A Spaceman Came Travelling'

Minun mielestäni levy on ihan mukava, kivoja joululauluja on, mutta en kuuntelisi niitä muutakuin jouluna. Muulloin ne tympii, paitsi nyt tuo ' A Spaceman Came Travelling'  Tuli kuunneltua useampaankin kertaan, eikä voinut olla itkemättä.  Se on niin nätti ja surullinen kappale....

//Topikkia laajennettu Leenden toimesta :)

Avril

• Ankeuttaja
Panhuilumusiikki
« Vastaus #1 : Joulukuu 27, 2004, 19:00:16 »
Luulen tietäväni kyseisen levyn. Varma en ole, mutta koulussa kuuntelimme jonkun joululaulun panhuilulla soitettuna... enkä pitänyt. Se oli totaalisen kammottavaa; panhuilu on muutenkin mielestäni jokseenkin koominen soitin ja sitten kun se sekaantuu joululauluihin, lopputulos lähinnä naurattaa. Tai itkettää. Ei siis minulle panhuilu- joululauluja, ei. Mutta kyllä hyvät naurut saatiin kavereiden kanssa ^^

Lemonicecube

• Ankeuttaja
Panhuilumusiikki
« Vastaus #2 : Tammikuu 02, 2005, 18:54:13 »
Minä kuuntelin noin kuukausi sitten jonkin aikaa panhuilumusiikkia. Se oli kylläkin "The magical sound of the pan pipes"-cd, eikä tuo joululevy, mutta panhuilumusiikkia kaikki tyynni.
Aloin kuunnella sitä lähinnä siksi, että halusin ihan vain vaihtelun vuoksi kuunnella jotakin musiikkia, jossa ei ollut sanoja ja tuo sattui levyhyllystämme ensimmäisenä käteen.

Panhuilun ääni on melko erikoinen, mutta kun siihen tottuu, se voi olla kaunistakin musiikkia. En oikein osannut käsittää, miten joku pystyi soittamaan jotakin soitinta niin hyvin kuin sinä levyllä. Levyllä taisi olla lähinnä rakkauslauluja, mm. Kaunottaresta ja Hirviöstä se tietty laulu.

Kyllä minä sinällään pidin, mutta olen kuullut parempaakin musiikkia. Panhuilumusiikki sopii mielestäni parhaiten rauhallisiin hetkiin, joten jos tanssittaa niin se cd ei varmaankaan olisi ihan oikea valinta. Kuitenkin oikein hyvää vaihtelua rämäkkään rockiin tai muuhun vastaavaan.

rosmarianni

• Ankeuttaja
Panhuilumusiikki
« Vastaus #3 : Tammikuu 03, 2005, 19:53:40 »
Taidan tietää tuon panhuilujoululaulu-CD:n. Ääk! Pois! En tykkää! Se on rasittavan kuuloista! Soitan itse poikkihuilua, rakastan sen kirkasta soinnikasta ääntä. Poikkihuilun ääneen kun tottuu, panhuilu alkaa kuulostaa tukahdetulta, soittaja vaikuttaa huonolta. Myös Adiemuksen joissain kappaleissa käytetään panhuilua, ja mielestäni se pilaa nuo kappaleet. Ensinnäkin soittaja ottaa omia soolo-vapauksia, toisekseen saundi ei passaa Adiemuksen henkeen. Tai mikäpä minä olen sanomaan, en vain itse voi sietää.