Kirjoittaja Aihe: Magic Knight Rayearth (Taikasoturit)  (Luettu 3126 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Hailie Jade

• Ankeuttaja
Magic Knight Rayearth (Taikasoturit)
« : Tammikuu 04, 2004, 16:56:59 »
Niin, tämä anime-sarjahan tuli (varmaankin uusintana) juuri SubTv:ltä. Ja tietämättömille sis tiedoksi, että MKR kertoo kolmesta tytöstä, Hikaru Shidôsta, Umi Ryuuzakista ja Fuu Hououjista, jotka prinsessa Emeraude, Cpehrion pilari, kutsuu ensimmäisen kauden alussa taikasotureiksi, jotta tytöt tulisivat legendaarisiksi taikasotureiksi ja pelastaisivat kerran niin kauniin Cephiron valtakunnan, joka on nyt luhistumaisillaan.

Ensimmäinen kausi menee tyttöjen harjoitellessa taikasotureiksi, oppiessa uusia juttuja ja yrittäessä pelastaa prinsessa Emeraudea, joka on ylipappinsa Zagaton vankina, ja toisella kaudella tytöt kutsutaan jälleen Cephiroon, tällä kertaa puolustamaan Cephiroa sen naapurimailta Autozamilta, Chizetalta ja Fahrenilta, jotka yrittävät vallata Cephiroa ja sen pilarisysteemiä itselleen. ...ja tietenkin tytöt ehtivät tässä välissä kaikki rakastua onnellisesti kukin tahollaan ja muuta mukavaa... [toivottavasti en ollut liian epäselvä.]

Siis, mitä piditte MKR:sta, kuka tai ketkä olivat lempihenkilöitänne...? Minusta se oli ihan mukavasti piirretty anime, ja kyllähän sitä katsoi ihan mielellään [japaniksi olisi tietty ollut kivempi, mutta oh well...]. Tarina nyt ei ehkä ollut mikään hätkähdyttävän omaperäinen, mutta ei se erikoisesti häirinnyt. Minua jotenkin kyllä ärsyttivät kliseiset jutut, joita tytöt, varsinkin Hikaru, hokivat erittäin mielellään: "En hylkää ystäviäni!", "Taistelen loppuun asti rakastamieni ihmisten tähden!", "Minä lupasin taistella ystävieni rinnalla loppuun asti!" jne. Ja Fuun ja Ferion & Hikarun ja Lantisin rakkaustarinat olivat hieman... uaak, mutta Umin pieni ihastus Clefiin oli aika söpö ^-^.

Suosikkihenkilöitäni olivat Umi (Fuu oli minusta liian pyhä ja Hikaru aivan liian ärsyttävä), Nova (Nova on paras!), Lantis, Clef, Caldina ja Ascot. Mutta jos yksi pitäisi valita, se olisi ehdottomasti Nova.

*muok* Olin unohtanut toisen suosikkini Eaglen. Voi elämä millainen apina olen. Eagle oli niin lavli, vaikka tuntuikin sitten tuntevan vetoa Hikaruun (mitä en kyllä ymmärrä sitten yhtään. Miksi aina kaikista ärsyttävimmät naishenkilöt tuntuvat ainakin shoujo-sarjoissa aina vetävän pisteet kotiin?).

//Poistin tyhjiä ja "vieraiden" viestejä -Eleanír
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 31, 2007, 08:47:13 kirjoittanut Eleanír »

Poissa Malvien

• ympäripyöreä
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
    • deviantART
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #1 : Tammikuu 04, 2004, 21:01:37 »
Ooooiii, Magic Knight Rayearth on ihku!

Hmmm. Min törmäsin tähän ihan sattumalta. Kun jolku oli sanonut, että Aileenan ficci Pegueñon sisaret on ihan kuin Taikasoturit. Sitten yhtenä päivänä Kaiku tutki TV-ohjelmaa, ja kappas, SubTv'ltä tuli ohjelma nimeltään Taikasoturit. Ei sitten nähty sitä, kun digiboksi v*ttuili meille, eikä toiminut. Mutta seuraavana päivänä tuli seuraava jakso, ja se saatiin näkymään. Ja Kaiku ja Rime koukuttuivat siihen heti... Oli hieman hankala kyllä tajuta sitä ensialkuun, kun ei ollut nähnyt yhtään. Mutta kyllä se alkoi siitä sitten selvitä. Ja joka päivä katsottiin se. Paitsi pari kertaa, kun armas digiboksimme sanoi sopimuksen irti. Ärär.

Ihkusti piirretty sarja. Söpöjä, isoja silmiä, pinkkejä & sinisiä hiuksia... Ihkua. Tarina ei todella ollut mikään järjettömän hyvä ja upea, mutta silti Kaiku koukuttui siihen heti. Ooops. Ja se olisi toisaan saanut olla japaninkileinen, eikä englanniksi dubattu, mutta minkäs sille voi... Sarjassa oli ihan oikeasti liikaa näitä: "en jätä ystäviäni, minä kuolen heidän puolestaan!!1" Aaargh. Liikaa tuollasia...

Suosikkihahmojani olivat luultavasti Umi ja Eagle. Kiessus Umilla on ihkut hiukset... Kiessus Eagle oli suloinen... Kiessus Eagle meni ja posahti... Nova oli myös ihuna. Novalla on ihunat hiukset... Ja Chizetan prinsessat olivat myös ihkuja. Ja Lady Aska! Oi miten ihku otus siinäkin on...

Niinniin. En minä ihkuta. Ehkä vähän. Oki. Meni vähän ihkuttamiseksi, mutta... MKR on ihana. Harmi kun Kaiku ei nähnyt kuin lopusta jotain parikymmentä jaksoa. Argh.
We're all in the gutter, but some of us are looking at the stars.

Erlkönig

• Ankeuttaja
« Vastaus #2 : Tammikuu 08, 2004, 16:03:24 »
Katsoin sarjaa muutaman jakson ajan silloin kun se tuli (vai tuleeko se vieläkin O_o), mutta lähinnä sen takia että se oli niin naurettavan typerä..
Ehkä olen hieman kielteinen animea kohtaan, mutten ymmärrä miksi silmät täyttävät koko kasvot ja vartalo koostuu 3/4 jaloista..
Taistelukohtaukset olivat kylläkin ihan hienoja tässä sarjassa, kuten yleensäkin animessa.
Mutta käy ihmetyttämään että miksi, aina kun esim. se sinitukkainen tyttö hyökkää, niin se kamera pyörii ja tyttö huutaa teatraalisen tauon saattelemana "Water..................................DRAGON!!" Sitten se on siinä O_o

Häiritsemään jäi se että tytöt muuttuivat välillä sellaisiksi pikku-ukoiksi, miksi niitä nyt sanotaankaan.. Bisheiksi? (en ole perillä anime sanastosta)
Ja kaikki hahmot olivat niin teennäisiä että, Prinsessa Emeraude oli sellainen Ah-ja-voi-hulmuaapa-tukkani-runsaasti-juostessani-pois-kuvasta-ja-kuinka-kyynelkanavani-tuottavatkaan-näin-paljon-nestettä!
Ja joka kohtauksessa tytöt tuntuivat toistavat samoja asioita.
Esim. "This must be the Legendary Fountain of Eternia."
-Are you sure this is the Legendary Fountain of Eternia?
"Yes, I am quite sure this is the Legendary Fountain of Eternia."
-Yeppee! We have at last found the Legendary Fountain of Eternia!
O_o

Poissa Malvien

• ympäripyöreä
  • Vuotislainen
    • deviantART
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #3 : Tammikuu 10, 2004, 20:10:51 »
Lainaus käyttäjältä: "Aileena"
Joo, se oli hyvä sarja, mutta viimeiset 5 osaa jäivät minulta näkemättä, joten en yhtään tiedä miten siinä jutussa loppujen lopuksi kävi (kertokaa ihmeessä).

Hmmm. Siis, pilariehdokkainahan olivat Eagle ja Hikaru. Ja sitten Nova (vai oliko se Lady Debonair?) meni tappamaan Eaglen. Taikasoturit voittivat Lady Debonairin, ja Hikarusta tuli pilari ja blablablaa... Ja pilarina Hikaru sai tehdä mitä vain, ja hänhän lakkautti koko saakutin pilarijärjestelmän. Niinpä Hikaru, Umi ja Fuu menivät takaisin Tokioon ja se siitä.

Eaglea ei olisi saanut tappaa. Ferio on kyyl otus. Ascot! Ascot on suloinen. Ja minustakin ne jotkut vaatteet ovat aivan järjettömän ihkuja. Ihkihk.

Joku, joka näki ensimäisen kauden ja toisen kauden alun niin voisiko hieman selittää? Meni vähän ohi minulta. Ei tajunnut.

Kaiku löysi paljon MKR-sivuja. Ihkihk.
We're all in the gutter, but some of us are looking at the stars.

Rime

• Ankeuttaja
« Vastaus #4 : Tammikuu 10, 2004, 21:14:19 »
Oiiiiii ihhhhhhhhhhhQ!!!!!11 Magic Knight Rayearth!!!!!!11

Möh. Miksi sen piti loppua?

No öh, siis asiaan. Minä en alunperinkään tiennyt että sitä oli kaksi kautta. Törmäsin sarjaan Kaiun kautta, hän kun meni eräänä iltapäivänä sitä katsomaan.
Lempihahmoja on aivan ehdottomasti Umi, Nova, Ascot, Clef, Eagle, Tatra, Tarta, Ferio ja kaikki loput (Paitsi Hikaru koska se on tyhmä LehmäIhmeHyvisÄmmäLehmä) ja on tietysti Fuu, mutta se on vähän liian pyhä mutta se on silti ihan ihQ. Umi on rakastettava koska se ei ole samanlainen kuin Hikaru ja Fuu, ja se oli aivan ihunanihuna siinä jaksossa kun oli jäänyt Tatran ja Tartan vangiksi. Siis kun se teki ja sanoi kaikkea kivaa niinkuin "Yäääh, minä inhoan navan paljastavia paitoja!", "Miten muka voisin tulla sinne kun tässä on nämä kalterit!? Oooh?" ja se (Tarta) "Miksi sinä rikoit patsaan?!" (Umi vastaa) "Itsehän sen rikoit!" *Huokaus* Voisiko joku muuten kertoa mitä tapahtui kakkoskauden ties missä jaksossa kun Eagle (ilmeisesti) jäi kiinni? Silloin neljännen jouluhuispauskierroksen alussa (en muista päivämäärää)?

Chizetan prinsessat oli ihkuja. Ja Samoin Autozamin väki. Ja Lady Aska! Persikkaleivoksia, vai mitä leivoksia olikaan, ja teetä. Ja sitten oli vielä se jätti San Yung. Se iso ilmapalloa muistuttava (varmaankin chibi) otus joka mukiloi Autozamin aika pahaan kuntoon...

Se oli minun(kin) mielestäni ihan ihkuja pinkkejä silmiä, sinisiä hiuksia... Ja sitten on se The Prinsessa Emeraude. Tuo on aivan totta mitä sanoit, Erlkönig, Emeraude oli välillä semmoinen Ah-ja-voi-hulmuaapa-tukkani-runsaasti-juostessani-pois-kuvasta-ja-kuinka-kyynelkanavani-tuottavatkaan-näin-paljon-nestettä. Vaikka et pidäkkään animesta/mangasta kovinkaan paljon, olet kyllä viestissäsi kahdessa asiassa melkein oikeassa. Tuoa Prinsessa Emeraude-juttu ja tuo "Water..................................DRAGON!!"- juttu kun Umi huutaa tuon. Se ärsytti minua aina. Ja minua häiritsee välillä se kun melkein kaikessa animessa/mangassa niillä on semmoiset sääret että aina kun niillä on minihame, niin vaikka se hame olisi kuinka pitkä vekkihame, niin aina se on siellä aivan ylhäällä. Ja sota Hikarua ja Fuuta vastaan!

~Riimu~

Hailie Jade

• Ankeuttaja
« Vastaus #5 : Tammikuu 11, 2004, 11:21:56 »
Lainaus
Joku, joka näki ensimäisen kauden ja toisen kauden alun niin voisiko hieman selittää? Meni vähän ohi minulta. Ei tajunnut.

Siis, ensimmäisellä kaudellahan tytöt lennätettiin Tokiosta Cephiroon, ja aivan alkajaisiksi he tapasivat Clefin, joka kertoi heille, mikä oli homman nimi - heidät oli kutsuttu Cephiroon, jotta he tulisivat taikasotureiksi ja pelastaisivat valtakunnan. Hän myös kertoi prinsessa Emeraudesta, joka oli ylipappinsa Zagaton vankina, ja joka juuri oli kutsunut tytöt Cephiroon. Kesken selitysten Clefin entinen oppilas Alcyone kävi tyttöjen ja Clefin kimppuun, Clef jäi tappelemaan Alcyonen kanssa ja tytöt lähtivät aloittelemaan matkaansa. He saivat oppaakseen Mokonan, ärsyttävän pienen elukan, joka keskustelee sanomalla: "Pu-puu!" (Jessus se on ärsyttävä. -.-;;). Anyway, koska Clefin selitys oli jäänyt hiukan puuttelliseksi, tytöt päättelivät, että heidän tehtävänsä on vapauttaa Emeraude, ja niinpäs ne lähtivät sitten innokkaina matkaan. Ensimmäisen kauden aikana tytöt tapaavat uusia tuttavuuksia (Ascot, Caldina, Ferio, Peresea joka kuoli aika alussa ja niin edelleen), löytävät riimujumalansa ja kehittelevät aseitaan. Koko kausi huipentuu siihen, että tytöt tappavat Zagaton, ja heille paljastuu, että heidän olisikin pitänyt tappaa prinsessa Emeraude - ja niin he sitten tekevätkin. Ja niin he sen jälkeen lennähtävät takaisin Tokioon, halaavat erittäin traagisesti ja itkevät silmät päästään. Nyyyyh. ^^;

Ja toisen kauden alussa tytöt lennätetään jälleen Cephiroon, he tapaavat vanhoja tuttuja (Ascotit, Caldinat jne.) ja uusia tyyppejä (Lantis, Primera-keiju), ja huomaavat Cephiron olevan raunioina. Clef kertoo heille, että Cephiron naapurimaat, Autozam, Chizeta ja Fahren erittävät vallata Cephiroa ja sen pilarisysteemiä. Ja tytöthän tarttuvat innoissaan toimeen ja tekevät kaikkensa pelastaakseen Cephiron. (Ja Hikaru kirkuu kliseitään minkä kerkeää. Huh, huh.)

(Eagle ei edes kuollut mangassa! ;_; Miksi sen animessa piti kuolla?)

Isithra

• Ankeuttaja
« Vastaus #6 : Tammikuu 17, 2004, 20:28:39 »
Mie olen tuota katsonut juu.. Kyllä ne on upeasti piiretty ja sillai, mutta rupesi tuossa toisess tuotantokaudessa pännimään kun kokoajan huudettiin/hoettiin "Hikaruu" tai "onko tuleva tukipylväs se vai se.." ja samaa asiaa vatvottiin kauan..
Mutta ensimmäisestä tuotantokaudesta minä pidin. ^^;

OneTakeWatson

• Ankeuttaja
« Vastaus #7 : Joulukuu 03, 2004, 07:54:46 »
Olen itsekkin seurannut tuota sarjaa, nythän se on loppu aikoja sitten.. Mutta, oma suosikkini oli ehdottomasti Umi ja Eagle! Fuu on, kuten jo mainittiin, liian pyhimysmäinen. No, Hikaruhan oli tavallaan päähenkilö koko sarjassa.. Mutta itseasiassa Umi muistuttaa ehkä eniten minua, siksi varmaankin "samastuin" siihen ja on lempparini!

Miss Perfect

• Ankeuttaja
« Vastaus #8 : Joulukuu 04, 2004, 13:27:54 »
Mä seurasin sitä sarjaa ja pidin siitä paljon! Harm, että se loppu. En nähny kyllä loppuakaan.

Pidin Umista, koska se oli veden valtia. Se oli hyvä, kun yksi pikku-poika yritti kattoa Umin hameen alle, sitten Umi oli, että "Olet liian pieni kurkkimaan tyttöjen hameen alle" Mua ei käyny häiritsemään Water Dragon. Mun mielestä se oli kiva...

Se oli hirveä se Hikarun kaksois-olento Nova.
Lady Askan nauru oli hirveetä. (eikö se nauranukkin silleen ällöttävästi?)
Toivon, että se jatkuisi vielä...

Poissa Gollim

• Paras
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #9 : Kesäkuu 12, 2005, 16:34:56 »
Hmm... Olen nähnyt koko sarjan (eli molemmat kaksi tuotantokautta) ja pidin siitä. :D Mutta tämäkin oli joku kiina-piraatti dvd-levy juttu ja ne olivat ihan likaisia, kun ei kansia ollut! Noin joka viides jakso oli pilalla ja täytyi skipata yli viiden minuutin mittaisia pätkiä! T_T Ja voittkeo uskoa, että vikasta jaksosta näky vain loppupuolisko? en nähnyt sitä devonair taitselua >_< Sarja oli minusta piirretty huonosti ja ne iänikuiset "Shidou Hikari, Ryuuzaki Umi, Hououji Fuu. Those three girls were summoned my princess emeraulde when the ywere on tokyo tower" jutut alkoivat pikkuhiljaa tympiä. Ensimmäinen alkumusiikki oli ihana, mutta se seuraava oli niin huono, etten raaskinut kuunnellaa ja jos sen skippasi tekstitykset menivät sekaisin.. Hyvä sarja, mutta haluaisin kunnollisen dvd-levy setin.

Popi

• Ankeuttaja
Re: Magic Knight Rayearth (Taikasoturit)
« Vastaus #10 : Helmikuu 01, 2007, 00:39:22 »
uu namnam.. len katsonut aika monta jaksoa joskus vuonna erkki ja paavo, mutta silti se on yksi suosikeistanu! Vaikka sarja onkin melko tyypillinen iih-aah-meininkinen, niin silti siinä oli jotain mikä veti puoleensa :P mm. Lantis (^_^), Clef (tuitui), Caldina (mikä nainen!) ja Ferio. Nannaa silmälle ihan muakavasti. Vaikka onkin todella kliseinen, niin hyvän arvosaan antaisin. Alkuhommelit otti joskus päähän (paitsi ekan kauden laulu), vaatteet (suurin osa) söpöjä tai muuten vaan ihania :P Joo.. Ja naapurimaiden hallitsijat muikeita :D

Poissa Kuumato

• Vuotislainen
  • Kauhukakara.
Re: Magic Knight Rayearth (Taikasoturit)
« Vastaus #11 : Helmikuu 02, 2007, 17:33:16 »
Taikasoturit oli ensimmäinen anime jota katsoin tietäen että se oli animea, ja juuri se sai minut kiinnostumaan animesta. Se oli myöskin ensimmäinen shoujo-animeni.
Siihen aikaan pidin sitä hirveän hyvänä ja fanitin sarjaa suuresti. Nykyään minusta MKR on aika tavanomainen ja ennalta-arvattava lukuunottamatta ykköskauden viimeisiä jaksoja jotka edelleen on mielestäni mitä loistavin juonen käänne, sillä enemmän animea nähtyäni olen lopen kyllästynyt tyypillisiin shoujo-fantasia animeihin joissa lopussa aina hakataan pääpahis mutkattomasti. Toinen kausi tuntuu vähän väkisinväännetyltä, Jokaiselle hahmolle piti keksiä pari ja tällä kertaa taikasoturit sitten saivatkin hakata sen pääpahisen mutkattomasti.
Shoujosta en pahemmin genrenä tykkää, ja aika vähän sitä olen nähnyt joten kaipa MKR on paras näkemäni shoujo, jollei muuten niin ainakin nostalagian ja hyvän lopun takia.
MKR on myös ensimmäinen ja tähän mennessä ainoa anime, jossa pidän jenkki ääninäyttelystä enemmän kuin alkuperäisestä. Katsoin japanilaista versiota pari jaksoa ja tuntui kummalliselta. En usko sen johtuvan siitä että olen tottunut jenkki ääniin, sillä esimerkiksi Dragonballissa olen nähnyt vain hyvin vähän alkuperäistä ja se mielestäni hakkaa jenkkien pilaaman version kaikilla osa-alueilla. Taikasoturien hahmot ovat stereotyyppisiä, suosikkini oli Hikaru, johon pystyin samaistumaan parhaiten. Kakkoskaudessa suosikkini oli taas Nova, rakastin tytön skitsoa asennetta ja ääntä, ja taas koin samaistumisen. Lantis ei Hikarulle lainkaan sovi, ja muutenkin Hikaru ei mielestäni ole mitään 'rakastan sinua niin' -tyyppiä. Mangaversiossa kuulema Hikarun ja Lantiksen ällöttävä paritus jää vähemmälle. Myöskin kakkoskauden loppu oli ärsyttävä. Tuntui kuin nyt piti saada aikaan häppi ending kun ykköskaudessa ei voitu. Hikarusta pilari oli niin ennalta arvattavaa ja en edelleenkään ymmärrä, että jos plarisysteemin purku kerran oli noin yksinkertaista, miksi Emeraude kävi läpi koko sen rumban, kun olisi voinut vain lyödä hanskat tiskiin ja karata vihille rakkaansa kanssa. 

Poissa Anck Su Namun

• Vuotislainen
Vs: Magic Knight Rayearth (Taikasoturit)
« Vastaus #12 : Kesäkuu 29, 2007, 19:38:21 »
Tämäkin anime kuului suosikkeihini joskus pari vuotta sitten, nykyään en kovin paljon fantasia animesta perusta, joten ei tätäkään sarjaa ole enää hirveästi tullu katsottua. Anime on ainakin minusta liian itseään toistava ja paikotellen aika tylsä. Ykköskaudesta pidin paljonkin ja minusta sarjan olisi voinut jättää siihen, sillä en ole mikään ällö onnellisten loppujen fanittaja. Miksei anime voisi päättyä surullisesti?

Kakkoskaudessa suosikkini oli taas Nova, rakastin tytön skitsoa asennetta ja ääntä, ja taas koin samaistumisen.

Samaa mieltä.
カダージュ

Poissa Damatris

• seonnut
  • Vuotislainen
  • Vain nerot hallitsevat kaaoksen!
« Vastaus #13 : Heinäkuu 27, 2007, 18:44:31 »
Jep jep olenhan minäkin tämän nähnyt. Siitä on tosin aikalailla aikaa enkä kunnolla muista kaikkia pikku yksityiskohtia tästä sarjasta. Kuten aika monella muullakin niin minullakin tämä taisi olla ensimmäinen, ainakin ensimmäisiä sarjoja joista tiesin sen olevan animea.

Kuumato: Olet ihan oikeassa siinä suhteessa, että kakkoskausi tuntuu todella väkisin väännetyltä ja itsekin ihmettelen syvästi miksi ihmeessä Emeraude ei itse lakkauttanut pilari-systeemiä... Ehkä hänen kaikki aikansa meni itkemiseen ja niiden tolkuttomien hiustensa setvimiseen/pesemiseen. Ja hauska huomata, että ainakin joku tykkäsi Hikarustakin. (Itse yhdyn useimpien mielipiteeseen Hikarusta. Ärsyttävä, mikä ärsyttävä)
Mangan loppu on kuulemani mukaan erilainen, tai ainakin jollain tavalla. Itse asiassa olen ajatellut lukea tämän manga-sarjan loppuun kun pari ensimmäistä pokkaria olen jo lukenut.

Ja kuka puhuikaan ylipitkistä sääristä, niin ei muuta voi oikein odottaakaan CLAMPin mangaan perustuvalta animelta. Ainakaan jos animaattori tahtoo pitää CLAMPmaisen piirtotyylin. Niiden naisten sarjat ovat pullollaan pitkä jalkaisia ja laihoja ihmisiä. Mutta itse oikeastaan pidän heidän tyylistään... ja tarinoista. OK olipas se off-topiccia... Sorry
Sing me a song of seas and sun, chant me a spell of ice and fire

Jupiter

• Ankeuttaja
« Vastaus #14 : Toukokuu 19, 2008, 16:35:56 »
MKR on hauskaa animea. Ekalla kaudella chibi-hahmoja näkyi melkein jokaisessa jaksossa. Lempihahmojani ovat Presea, Ascot, Caldina, Ferio, Inouva, Nova, Tatra, Tarta ja Geo.

MKR:n ykköskaudessa lopulliset asut ovat upeita. (lue: allekirjoittanut haluaa samanlaisen asun. )
Primera ja Mokona ovat ihana pari. Kuten Fuu ja Ferio.

« Viimeksi muokattu: Toukokuu 21, 2008, 16:09:08 kirjoittanut Jupiter »