Mnääh, en oikein ole vielä lämmennyt näille. Useampia jaksoja olen katsellut ihan uteliaisuudesta, mutta en minä näitä huvin vuoksi katselisi.
Sarjis-conaneihin verrattuna näistä on selkeästi yritetty tehdä lapsille sopivampia, mikä näkyy sitten siinä, että ei ole mitään söpönverisiä kohtauksia (eka jakso oli niin pettymys :( olisin halunnut nähdä miten se päänlähtö olisi toteutettu), ja Genta + kumppanit on ängetty joka toiseen jaksoon, sopi ne sinne tai ei. Muutenkin tuo ylitsepursuava teatraalisuus ärsyttää vähemmän sivuille painettuna kuin ruudulla. Tahatonta hupia saa kyllä noista enkkuduppauksista. Nuo uudelleennimeämiset :,D Jimmy ja Rachel ja olikos Kogoro Richard? Myös se oliskohan vol 42:n perustuva jakso oli ihan kelpo kamaa. Hajottaa vieläkin ne Sonokon maskeeraukset, ei niitä tullut edes huomattua sarjisversiossa.
Perusjuoni on luonnolliseti kiva, mutta ää. Mielummin alkuperäis(=sarjis)versio, niin kuin yleensä menee. Noita elokuvia en ole kyllä vilkaissut, voisivat olla mielenkiinnosta ihan okei. Ja ne ihan oikeilla ihmisillä näytellyt leffat on kyllä ihan omaa luokkaansa :D olen katsonut kaksi, vaikka japanintaitoni rajoittuvat kiitos/hei - fraaseihin, mutta mitä sitä juonella tahi dialogilla tekee...