Kirjoittaja Aihe: Tulossa elokuva Voldemortin nuoruudesta  (Luettu 1075 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Hartsa

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
    • http://www.freewebs.com/moottoriurheilu05
Tulossa elokuva Voldemortin nuoruudesta
« : Kesäkuu 20, 2017, 11:43:44 »
http://www.hs.fi/nyt/art-2000005254282.html

Eli siis, Voldemort: The origins of heir seuraa Rohkelikon perijättären Grisha MacLaggenin matkaa, kun hän yrittää estää Voldemortin valtaanpääsyä.

Elokuvan virallisten nettisivujen mukaan tekijät saivat idean elokuvaan lukiessaan uudelleen kuudetta kirjaa Harry Potter ja puoliverinen prinssi (2005), jossa paljastuu pätkiä Voldemortin rankasta lapsuudesta. Mitä kaikkea Tom Riddlelle (suom. Valedro) ja myöhemmin Voldemortille tapahtui ennen Harryn syntymää?

Valmiin elokuvan pitäisi ilmestyä katsottavaksi loppuvuodesta.

Millaisia ajatuksia herättää? Itse suhtaudun tähän mielenkiinnolla. Voldemortin nuoruudesta on aina kiinnostava kuulla lisää ja saada tietää, kuinka hänestä oikein tuli sellainen kuin tuli. Tosin, täytyy muistaa, että tämä ei ole itse Rowlingin tekemä, vaan italialaisen tuotantoyhtiö Tryangle Filmsin. Ei tiedetä, onko Rowling tietoinen tästä projektista.
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 20, 2017, 11:48:03 kirjoittanut Hartsa »
Terve kaikille!

Poissa Raparperi

• Pahislynkkarikerhon puheenjohtaja ;)
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
Vs: Tulossa elokuva Voldemortin nuoruudesta
« Vastaus #1 : Kesäkuu 20, 2017, 12:27:36 »
Eikö Rowlingin olisi syytä olla tietoinen? Tarvitaanko yhden hahmon käyttämiseen tekijänoikeuslupa?

Jos tämä ei ole Rowlingin kynästä, en oikein usko innostuvani. Mikään uusi tieto ei silloin olisi välttämättä totuus, vaan yksien fanien näkemys. Jos tämä olisi Rowlingin valvoma projekti, olisin hyvinkin kiinnostunut, etenkin jos pääosassa olisi hyvä näyttelijä (paino sanalla hyvä, ei tunnettu köhdeppköh). Minulle tulee tästä myös samanlainen fiilis kuin näistä uusista Star Wars -oheiselokuvista (Rogue One ja tuleva Han Solo -leffa), vähän sellainen lypsetään tuottavaa lehmää kaksin käsin, ei jätetä mitää fanien oman mielikuvituksen varaan.
"Muikkunen, ota airo."

Solemn Spoiler Alert -blogi tv-addikteille ja lukutoukille ;)

Poissa Rappio

• Pulp f-f-fiction??
  • Vuotislainen
« Vastaus #2 : Kesäkuu 20, 2017, 12:51:32 »
Eikö Rowlingin olisi syytä olla tietoinen? Tarvitaanko yhden hahmon käyttämiseen tekijänoikeuslupa?

Elokuvantekijät ovat keskustelleet Warner Bros.:n kanssa. Kyllä siellä ollaan tietoisia elokuvasta. Tosin hauskaa sikäli, että elokuvan tulee olla non-profit ja jakelukanavaksi on ilmeisesti tällä hetkellä ajateltu YouTubea. Leffasta oli joku kick starter -kampanja aiemmin, mutta Warner Bros. ajoi kamppiksen alas sieltä ennen kuin tulivat yhteisymmärrykseen The Origins of Heirin tiimin kanssa. Näin ainakin The Origins of Heirin Facebook-sivuilla.

vähän sellainen lypsetään tuottavaa lehmää kaksin käsin, ei jätetä mitää fanien oman mielikuvituksen varaan.

Eli tuohon aiempaan viitaten, ainakaan se ei suoranaisesti pitäisi olla ongelma, että elokuva tehtäisiin vanhan franchisen fan basea rahastamalla. Päinvastoin kyse on enemmänkin fanielokuvasta, kun näyttelijät ja tuotantotiimi joutuu tekemään koko homman ilman mitään provikoita. En sitten tiedä, ovatko edes suunnitelleet Warner Bros.:n ja kumppaneiden kanssa mitään fanituotejuttuja tai vastaavaa, mutta ilman sellaista projektista ei tosiaan taida tippua sentin senttiä tekijöille.

Mielenkiinnolla kyllä odotan, millainen lopputulema sitten on.

Poissa samettiina

• huoleton huuliharppuilija
  • Aurori
  • *
  • Sukupuoli: Noita
  • Pienestä kipinästä voi syntyä roihuava liekki
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #3 : Kesäkuu 21, 2017, 13:50:33 »
Enpäs tällaisesta ollut vielä ennen tätä kuullutkaan, kiva saada tätäkin väylää tietoon Potteriin liittyviä asioita :)

Mutta sitten itse asiaan. Ainakin tällä hetkellä tuntemuksiani voisi kuvailla isolla ja voimakkaalla "njääh"-kommentilla. Uutisessa ollut kohta "Italialainen tuotantoyhtiö Tryangle Films on valmistellut kaikessa hiljaisuudessa elokuvaa, joka vastaisi kaikkia Potter-kirjat lukeneita askarruttaviin kysymyksiin" sai jotenkin miettimään asian salamyhkäisyyttä. No, kun Potter(-liitännäisessä)-maailmassa kun tapahtuu, niin kaiketi on taottava rahaa kun rauta on kuumaa.

Voldemortin nuoruudesta on aina kiinnostava kuulla lisää ja saada tietää, kuinka hänestä oikein tuli sellainen kuin tuli. Tosin, täytyy muistaa, että tämä ei ole itse Rowlingin tekemä, vaan italialaisen tuotantoyhtiö Tryangle Filmsin.

Tuo lisätiedon saaminen on itsestäni alkanut tuntumaan kaksipiippuiselta asialta. Toisaalta olen nähnyt asian niin, että on tosiaan kiva saada tietää enemmän kuin mitä kirjoissa kerrottiin: mitä tapahtui ennen, mitä jälkeen. Kaikkea kun ei voinut saada kirjoissa. Toisaalta taas olen alkanut miettimään sitä, että miksi - miksi meidän on saatava uutta tietoa "jatkuvalla syötöllä" (tällä tarkoitan uuden buumin tuomaa tietopaljoutta useasta eri lähteestä), eikö itse kirjojen pitäisi olla se pääpointti. Ja vielä kun lisätään soppaan Rowlingin asema, niin... no, asiasta voi olla montaa mieltä.

Itseäni ei myöskään liiemmin kiinnostanut Voldemortin menneisyydestä lukeminen kirjoissa. Tai no, jossain määrin kyllä, että saatiin selitystä hänen tekemisensä taustalle, mutta useissa hänen historiaansa kuvaavissa kohdissa en niin fiilistellyt lukemaani.
Olen syytön kaikkeen siihen, mistä kehtaatkin minua epäillä.

Poissa nominal

• Kuriositeetti
  • Vuotislainen
  • Pottermore: FireboltLumos114
« Vastaus #4 : Kesäkuu 30, 2017, 10:28:09 »
Ooooh minusta tämä kuulostaa aivan mahtavalta! Miten ihmeessä en ole törmännyt tähän aiemmin :O

Toki kyseessä on vain fanielokuva, mutta traileri ainakin vaikutti laadukkaalta ja mielenkiintoiselta. Suhtaudun tähän itse niin kuin mihin tahansa ficciin, joten en näe mitään syytä olla olematta innoissani :D Juoni-idea ainakin kuulostaa tosi mielenkiintoiselta, ja tykkään hahmon sukunimestä, hahah. Toivottavasti vain leffan laatu ei kärsi siitä, että minkäänlaista tuottoa ei saa tehdä - ainakin jutun perusteella kuitenkin vaikutti siltä, että aluksi oli vähän toisenlaiset suunnitelmat, joten tiedä sitten, miten se on vaikuttanut budjettiin. Noh, innolla odotan lopputulosta!
Peitetty liekki on tulisin ~ Entä jos Voldemort olisikin valinnut toisin? ~ Taikalaiva Titanic