Kirjoittaja Aihe: Pottermore (SPOILAA NELOSKIRJAA!)  (Luettu 79854 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Lady Asensio

• Nilkanvilauttaja niinikään
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • DH luettu 9.12, KV 11.3
  • Pottermore: HeartWitch62
  • Tupa: Korpinkynsi
Vs: Pottermore (SPOILAA NELOSKIRJAA!)
« Vastaus #550 : Joulukuu 27, 2015, 21:48:36 »
Tylsää kun koko sivu on muuttunut. Nyt kun olisi huvittanut käydä tuolla niin koko sivusto on muutettu, vanhat jutut näköjään poistettu ja kirjautumaankaan ei varmaan pääse. Ja itselläni jäi silloin Viisasten kivi kesken, joten luulin että olisi voinut siitä jatkaa.

No pitäkää tunkkinne.
Mun blogi: http://www.pointblog.fi/?go=milluska    (HUOM! OSOITE HIEMAN MUUTTUNUT)
Vuoden 2008 kotitonttu  tässä, terve!

Poissa huuhuu

• Vuotislainen
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #551 : Joulukuu 28, 2015, 13:06:14 »
Harmittaa itseäkin kun ei tuolla sivustolla voi tehdä mitään. Tällä hetkellä sivusto on kyllä hyvin tylsä mutta ehkä ensivuonna tulisi jotain uutta. Toivottavasti.

Itseltä jäi kokonaan tutkimatta viimeinen kirja.

Poissa The Dark Lord

• The most excellent Potions master
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • Pottermore: SkullElm29566
« Vastaus #552 : Tammikuu 11, 2016, 20:37:47 »
Sama homma. Minulta jäi tutkimatta kokonaan viimeinen kirja. Mutta ei sen väliä. Muutenkin vain keräsin tupapisteitä kaksi viimeisintä cupia. Pääsinpä jopa tuvan parhaiden joukkoon. (itsekehu haisee.)
Viimeisenä vihollisista kukistetaan kuolema

Poissa huuhuu

• Vuotislainen
« Vastaus #553 : Tammikuu 20, 2016, 15:17:23 »
Jos ymmärsin oikein niin tälläviikolla Pottermoressa on tulossa joku yllätys.

Poissa Adasme

• Vuotislainen
  • Hogwarts will always be there to welcome you home.
  • Pottermore: SilverRain48
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #554 : Tammikuu 29, 2016, 10:44:46 »
http://www.snitchseeker.com/harry-potter-news/pottermore-brings-back-official-hogwarts-house-sorting-quiz-and-wand-choices-103195/

Eli voi tehdä tupalajittelun yms uusiksi tai voi vaatia edellistä pottermore accountia tupineen,sauvoineen takaisin.
Itse jatkan vanhalla SilverRain48 nickillä ja luihuisten tuvassa..  :)

Pottermore sivustoon kun menee => sivun oikea ylälaita: join now => laita syntymä kk ja vuosi =>  ja sitten pääsee joko pyytään vanhan accon kaikkineen takaisin tai tekemään kaikki uudelleen.

https://www.pottermore.com/news/sorting-returns-to-pottermore
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 29, 2016, 10:48:50 kirjoittanut Adasme »

Poissa Tanzu

• Feeniksin killan jäsen
  • Vuotislainen
  • Tulejo KV-elokuvat!
    • Tulisalama
  • Pottermore: SnidgetGold186
« Vastaus #555 : Tammikuu 29, 2016, 16:32:33 »
http://www.snitchseeker.com/harry-potter-news/pottermore-brings-back-official-hogwarts-house-sorting-quiz-and-wand-choices-103195/

Eli voi tehdä tupalajittelun yms uusiksi tai voi vaatia edellistä pottermore accountia tupineen,sauvoineen takaisin.
Itse jatkan vanhalla SilverRain48 nickillä ja luihuisten tuvassa..  :)

Pottermore sivustoon kun menee => sivun oikea ylälaita: join now => laita syntymä kk ja vuosi =>  ja sitten pääsee joko pyytään vanhan accon kaikkineen takaisin tai tekemään kaikki uudelleen.

https://www.pottermore.com/news/sorting-returns-to-pottermore

Miten vanhan tunnuksen saa takaisin?

Eiku ei mitään sain jo. Toivottavasti jossain vaiheessa palaisi takaisin myös tuo kirjojen läpikäyminen jne,
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 29, 2016, 16:39:13 kirjoittanut Tanzu »
"Taukki! Vollotus! Kummallisuus! Nipistys!
Viimeinen leffa nähty 13.7.2011.

Poissa Pipe

• Luihusten oma kasvatti
  • Vuotislainen
« Vastaus #556 : Tammikuu 30, 2016, 10:17:46 »
Hei, mulla on kysymys liittyen Pottereihin, aattelin et jos tän kautta saisin helpommin vastauksen kun Pottermoressa vähä enemmän tietoa on siitä mikä kirjoissa ei ole ilmi tullut, ja en ite ole Pottermoressa ni jos joku löytäis tän mun kysymyksen täältä ja jos tietää vastauksen ni vois kertoa mulle.'

Nii eli kun Row on kertonut velhot on joko a) puhdasverisiä b) puoliverisiä tai c) jästisyntyisiä. Joo okei tähän asti kaikki onkin selvää. MUTTA, kun on puoliverinen ni siinä on sitten kaksi vaihtoehtoa joko a) jästi ja velho (ihan sama sillä verisäädyllä) menee yhteen tai jästisyntyinen velho ja esim täysverinen velho menee yhteen ja saa sen muksun siis. Mutta onko sitä jaoteltu erikseen, et jos on jästin ja velhon jälkeläinen vai se et ootko jästisyntyisen velhon ja puhdasverisen velhon jälkeläinen, siis onko niillä jotain eri termiä toistensa kanssa. Siis joo mä ymmärrän et se "taikageeni" on useimmiten se dominoiva, mut silti pisti nyt vähän miettimään et kun muutenkin luihuisetkin on niin (kirosanoja) tarkkoja siitä verisäädystä niin mitenkä noi kaksi jaotellaan??

Eli kun otetaan esimerkki Harry on Lilyn (jästisyntyinen velho) ja Jamesin (puhdasverinen velho) jälkeläinen kun taas Esim Kalkaros on Tobias Kalkaroksen (jästi) ja Eileen Prinssi (puhdasverinen velho) jälkeläinen. Nii ne molemmat on kuitenkin puoliverisiä.... jotenkin tää kuulostaa mun korvaan erikoiselta et luihuiset ei oo yrittäny saada läpi sitä et ne olis VIELÄ alempiarvoisia jotka olisi puoliks jästejä eikä siis vai jästisyntyisiä velhoja.

Ja itseasiassa mua on häirinnyt sekin et miten jästisyntyiset velhot on aina muita parempia esim koulussa ja muutenkin  velhoina. Siis joo mä ymmärrän sen et ne on ahkerampia ja yrittää muita enemmän, mut ei se tarkoita automaattisesti sitä, että oot loistava koulussa. :D Tai se et jos vedät kokeista hyviä arvosanoja ni tarkottaako se sitten sitä, et sulla vain on siinä tilanteessa ne hallussa (kun on kokeet) vai se et osaatko tehdä sen asian käytännössä ;D?

// Ja AINIIIN JOO Miksi luokitellaan jos jästisyntyinen tyttö ja jästisyntyinen poika menee yhteen ja saa lapsen.. Onko se lapsi edelleen jästisyntyinen vai onko se sit puoliverinen???
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 30, 2016, 18:06:37 kirjoittanut Pipe »
♥Yritän vain hymyillä, vaikka olen jo kuollut sisältä♥
♥♥Polseres vermelles - Polseres amunt!!♥♥

Poissa Rantsu

• Vuotislainen
« Vastaus #557 : Helmikuu 05, 2016, 18:12:39 »
Noniih, nyt on lajittelu käyty läpi ja annettu sauvan valita minut! Tulokset oli ihan kivat: rohkelikko ja sauvaksi 12½" sypressi, melko taipuisa, feeniksinsulka ytimenä.

Tästähän sai ihan inspiraatiota pieneen puuaskarteluun, minulla on itseasiassa ollut jo pidemmän aikaa mielessä veistellä ihan huvin vuoksi sauvantapainen hyllyyn. Rantsu 21v on ihan fiiliksissä Potter-asioista taas, joskus se "buumi" vaan iskee... :3 Kiva, että Pottermoressakin taas pikkuhiljaa kunnolla sisältöä, nuo artikkelit ja tietoiskut on ainakin edelleen tosi mielenkiintoisia.
"Yet pity is of two kinds: one is of kinship recognised, and is near to love; the other is of difference of fortune perceived, and is near to pride."
*Tumblr
Instagram

Poissa viiskytäsuklaasammakkoo

• tylsistynyt
  • Vuotislainen
« Vastaus #558 : Helmikuu 05, 2016, 22:23:59 »
tulipahan sitten itsekin vilkaistua tuota, ja pakko kyllä sanoa että ei mikään turha. itse olen korpinkynnessä ja sauva on mustajalopähkinää, 10 1/4 tuumaa pitkä, yksisarvisen hius sisuksena, ja aika jäykkä. itse tein tuo eräs kaunis päivä koulussa taikasauvan, joten sillä sitten loihdin yksikseni vedestä viiniä.
''Not my daughter, you bitch!''
-Molly Weasley

Poissa Raparperi

• Pahislynkkarikerhon puheenjohtaja ;)
  • Vuotislainen
« Vastaus #559 : Elokuu 23, 2016, 14:26:41 »
Ilmeisesti joitakin Pottermoren tekstejä ollaan julkaisemassa lyhyinä e-kirjoina, Pottermoren uutinen asiasta. Tarinoissa pääosassa ovat Pottereista tutut sivuhahmot kuten McGarmiwa. Käsittääkseni nämä tarinat ovat siis jo Pottermoressa aiemmin julkaistuja, joku joka on enemmän seikkaillut Pottermoressa vahvistakoon tämän.
"Muikkunen, ota airo."

Solemn Spoiler Alert -blogi tv-addikteille ja lukutoukille ;)

Poissa Gil

• Vuotislainen
  • Pottermore: LightHowl8815
« Vastaus #560 : Syyskuu 23, 2016, 00:19:50 »
Pottermoressa voi nyt tehdä Patronus/Suojelius testin eli saadaan tietää suojeliukset. Testissä liikutaan metsän halki ja samalla tulee vastaan 2 tai 3 sana vaihtoehtoa joista valitaan itselle kuvaavin sana lonkalta. Pottermoressa on myös kirjoitus Suojelius loitsusta missä kerrotaan suojeliuksista yleensä ja minkälaisia muotoja se voi ottaa.

Itse sain omaksi Suojeliuksekseni Great Gey Owlin/Lapinpöllön. Suojelius loitsusta kertovassa jutussa oli että pöllö suojeliukset ovat harvinaisia vaikka velho yhteisö on ollut niiden kanssa tekemisissä kauan. Toisia harvinaisia suojeliuksia ovat sukupuuttoon kuolleet eläimet ja taikaolennot. Tavallisimpia suojelius eläimiä ovat sellaiset eläimet mitä löytyy taikojan synnyinmaasta (native country). Tavallisimmat suojeliukset ovat erilaiset kissat, koirat ja hevoset koska ne ovat olleet ihmisten kanssa tekemisissä niin kauan.

Paikalla samettiina

• huoleton huuliharppuilija
  • Aurori
  • *
  • Pienestä kipinästä voi syntyä roihuava liekki
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #561 : Syyskuu 23, 2016, 08:24:00 »
Pottermoressa voi nyt tehdä Patronus/Suojelius testin eli saadaan tietää suojeliukset.

Minäkin kävin sitten kokeilemassa, mikä testin mukaan on minun suojeliukseni. Vaihtoehtopareja tullessa piti vain olla intuitiivinen, ja melko hyvin pääsinkin vastaamaan näin. Yhtä kolmen sanan vaihtoehtoryppäästä en kuitenkaan valinnut mitään, sillä en tiennyt kuin yhden sanan merkityksen. Onneksi testi jatkui ja sain loppujen lopuksi tuloksen.

Minä sain suojeliuksekseni siilin. Tuosta Gilinkin vinkkaamasta jutusta ei varmastikaan kaikkia eläimiä löydy, ja tuon tekstin perusteella siili kuuluisi tuohon
Tavallisimpia suojelius eläimiä ovat sellaiset eläimet mitä löytyy taikojan synnyinmaasta (native country)
kastiin, sillä lyllertäähän siilejä täällä Suomessakin. Koskaan en ole ajatellut siiliä siinä mielessä, että se voisi olla suojeliukseni, mutta ehkäpä siileissä onkin sitä jotain :D
Olen syytön kaikkeen siihen, mistä kehtaatkin minua epäillä.

Poissa Taru

• Kesäkettu
  • Sanomaton
  • *
  • ID 12 (Sessun vaimo)
  • Pottermore: BronzePhoenix3707
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #562 : Syyskuu 23, 2016, 10:58:13 »
Omaksi suojeliukseni sain sitten sekarotuisen koiran - mikä on kyllä jotain, mitä olin ajatellutkin. Tai siis, olen ajatellut että suojelius olisi kettu ja animaagihahmo koira, mutta ehkäpä ne onkin toisinpäin. :) Voi, kunpa tulisi vielä jonkunlainen animaagitesti!

Animaatio oli mielestäni muuten todella kaunis tässä testissä. <3 Tekisi mieli mennä leikkimään koirani kanssa. :D
Ilmamerirosvot tottelevat aina äitiään.
<AdamGibbon> (( Mun sydän hakkaa hirveän lujaa. ))
<CainGibbon> (( iik, iik, jännää jännää. o: ))

Poissa Adasme

• Vuotislainen
« Vastaus #563 : Syyskuu 23, 2016, 19:33:07 »
Itse sain normilla pottermore tililläni kanahaukan ja toisella accountilla tulikin harmaatäplikäs hevonen.    :)

Poissa Sakura

• Sudenmorsian
  • Vuotislainen
  • 私は悪魔で執事ですから。
« Vastaus #564 : Syyskuu 25, 2016, 19:07:59 »
Mulle tuo suojeliustesti lykkäsi suojeliukseksi mun varsinaisella accountilla mastiffin (tavallaan yllätti, tavallaan taas ei) ja sivuaccountilla mustavalkoisen kissan. Eli aika perussuojelius, kun koira ja kissa. Mastiffista en tosiaan ollut järin yllättynyt, koska mulle mastiffit on pitkälti vakaita, rauhallisia, itsevarmoja koiria, jotka on ystävällisiä muita kohtaan (ihmisiä ja koiria), mutta suhtautuu vieraisiin varauksella ja jollain tapaa myös tappeluvalmiita. Mä olen itse ehkä vähän mastiffimaisen hitaasti lämpiävä ja koiramaisen uskollinen lähipiirilleni, mutta oon kyllä myös täysin varma tappelemaan mielipiteideni ja rakkaideni puolesta siihen asti, että voitan - tai että mut on lyöty täydellisesti. En pidä mastiffia järin kauniina eläimenä, mutta koira kuvaa kyllä ehkä mua persoonana jollain tapaa (kuten myös susi).

Jotenkin ehkä olisin odottanut suojeliuksen ottavan susihahmon, koska koen niihin todella voimakkaan yhteyden, mutta toisaalta susi ja mastiffi symboloi mulle sen verran eri asioita, että voi olla että mastiffi on se minumpi hahmo. Susi on ehkä vähän varautuneempi ja jotenkin "villimpi" ja vähemmän herkästi alistuva, kun mä taas oon enemmänkin sellanen, että otan kyllä johtajan aseman, mutta lähinnä vasta siinä tapauksessa, jos kukaan muu ei sitä tee. Mä olen ehkä sutta alistuvampi persoona, vaikka jotenkin koen silti olevani luonteeltani joku suden ja sen mastiffin sekoitus. Kissakin kyllä tavallaan käy järkeen, koska oon aika itsenäinen ja omapäinen tapaus.
信じることさ必ず最後に愛は勝つ。
You've gotta believe that one day love will win.

Poissa Fimca Worthleberr

• Vuotislainen
  • Capricorn Ascending
« Vastaus #565 : Lokakuu 17, 2016, 21:22:41 »
Sain Pottermoren testissä Naarastiikerin (Tigress) ja yllätyin erittäin positiivisesti, onhan tiikeri todella voimakas, vahva ja upea eläin. <3

Siksi tämä yllätys, että olisin ehkä odottanut jotain lintua, korppia tai vastaavaa. Toisaalta, esittelytekstissä kerrottiin, ettei suojelius ole välttämättä mikään kovin ilmeinen eläin, vaan edustaa ihmisen salatumpaa puolta, joka tulee esiin silloin, kun on ehdottomasti pakko. Ja siis, voin kyllä kuvitella, että kovan paikan tullen saan itsestäni esiin tiikerin, vaikka normaalisti olenkin luonteeltani aika syrjäänvetäytyvä/hillitty. Animaagitestiä odotellessa! :D

///

Löysin muuten hyvän kuvauksen tosta tiikeri-suojeliuksesta, allekirjoitan suurimman osan:
"The tiger is a very strong, independent patronus. They have a fierce personality to them that they show openly, and have no problem doing it. However, there is more to them than just an impression, they have parts of their past that are a bit dark, and that has caused them to grow a bit cynical. They don’t like to show their feelings to others, as they like to maintain the impression for themselves and for others that they are unbreakable. They are not fast to warm up to anyone, but once they do they will protect you with all that they have. The most common house for a tiger patronus is Slytherin. The most common signs are Gemini and Aquarius."
http://patron-a-bum.tumblr.com/post/48616097617/patronus-analysis-027-the-tiger-the-tiger
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 18, 2016, 16:33:10 kirjoittanut Fimca Worthleberr »
Look, look, keep looking straight into those cold eyes.

Poissa Gil

• Vuotislainen
  • Pottermore: LightHowl8815
« Vastaus #566 : Syyskuu 02, 2017, 01:07:54 »
Pottermoreen oli tullut eilisen puolella mahdollisuus kierrellä Tylypahkan mailla keräämässä tieto pompuloita missä oli erilaista infoa maailmasta ja lyhyitä sitaatteja kirjoista. Niitpä pompuloita on kaikkan 100 kappaletta löydettäväksi. Itse löysin ekalla kokeilu kerralla 67/100 niistä. En tiiä käynkö etsimässä loput pompulat joskus vai en.

Poissa Adasme

• Vuotislainen
« Vastaus #567 : Syyskuu 02, 2017, 09:33:28 »
Kiitos vinkistä,  olen tässä etsiskellyt tunnin sisään 98/100 ja loppuja ei meinaa löytyä vaikka tylypahka,huispauskenttä sekä metsä käyty läpi kokonaan suurennuslasilla. 
Onko jokin paikka jota en ole vielä löytänyt vai minne ihmeeseen nuo loput on piilotettu? hmmm

Osa on kyllä piilotettu just niin ovelasti ettei mtn rajaa jos menee nopeesti ohitte.. höh kun 2 uupuu ja ei hoksaa missä ne kelmit luuraa ;-)
edit/ muutama löydetty lisää 2 vaille 100. johan on ettimistä,ei kyll löydy 2 viimestä mistään päin.
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 02, 2017, 10:31:33 kirjoittanut Adasme »

Poissa Lupin

• Äitiyslomalla
  • Ylihörhö
  • *
    • Vuotis
  • Pottermore: MoonstoneMarauder79
« Vastaus #568 : Syyskuu 02, 2017, 12:43:28 »
Minulta puuttuu vielä kolme, vaikka olen mielestäni etsinyt ihan joka paikasta. Olisipa edes tieto että missä osuudessa niiden pitäisi olla.
Äitiyslomalla! Hoidan (hitaalla aikataululla) HP-faneihin ja Vuotiksen Facebook-sivuihin tai Facebook-ryhmään liittyviä asioita.

Poissa Adasme

• Vuotislainen
« Vastaus #569 : Syyskuu 03, 2017, 19:18:20 »
Samaa mieltä olen kuin Lupin,että olisi kiva tietää missä osuudessa tuo puuttuva pitäisi olla. (Ja kaikenparas olisi jos jostain saisi vinkkiä tähän puuttuvaan).
Itse onnistuin saada 99/100  mutta missä ihmeessä toi vika luuraa? 

Itse linna osiossa on haastavia löydettäviä, en tiijä sitte vaikka tämä miun viimeinen etsimäni olisi myös samassa osiossa,mutta missä se mokoma on??
Onko jollain antaa vinkkejä kinkkisiin/haastaviin hotspotteihin eri osioissa ja minnepäin katsoa/liikuttaa, ottaisin vastaan vinkkejä,tosin spoilerin kautta ettei pilaa muiden etsintää. 

edit//  löysin lopultakin 100/100. vinkkinä muille kinkkisimmät ovat hogwarts castlessa!
kannattaa  kieppua 360 astetta sekä katsoa ylös/alas ja todella todella hitaasti kääntyillä ja katsella kaikki mahd paikat ja valon hämyt
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 04, 2017, 17:54:49 kirjoittanut Adasme »