Kirjoittaja Aihe: Lordi  (Luettu 21575 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Saphire Tulenpunainen

• Kliseitä rakastava
  • Hirnyrkki
  • Sukupuoli: Noita
  • UGH!
Lordi
« Vastaus #50 : Maaliskuu 27, 2006, 20:43:06 »
Koulussa kuulin tälläisen päivänpiristys jutun koskien Lordia.

Pomoni (olen kasilla, jos joku ihmettelee, että kuinka vanha olen, kun olen töissä...^^) oli Marttilan koululla puhunut siitä, kuinka Lordi oli pilannut hänen elämänsä. Pomoni on SUPER uskovainen, eikä tiedä Lordista paljon mitään... Hän oli myös väittänyt, että Lordi olisi Pirun lähettiläs... Repesin oikein kunnolla tässä kohtaa... Itse olen uskovainen, mutta en tuolla tavalla... Kyllä siinä kunnon naurut tuli päästettyä ilmoille, koululaiset katsoivat kyllä vähän oudosti, kun he kävelivät ohi...^^ Mutta Lordin laulaja on todella hyvä piirtäjä kuulemma... Tienaa rahansa piirtämällä... Aika kiva juttu...

Mutta mielestäni Lordi Euroviisuissa Lordi kyllä mukava näky, saataisiin jotain jännitystä siitä, kuka voittaa. Lordilla on mahdollisuuksia mielestäni. En ole kylläkään mikään fani, enkä heidän musiikistaan piittaa... Äitini meinasi kuolla nauruun, kun hän näki Lordin rumpalin, oli kuulemma "söpö"...^^ Katsotaan, miten tässä käy, voittaako Suomi vihdoin Euroissa? Mielenkiintoista...^^
"Minä annan kaiken ja enemmän tuli polttaa uskon mihinkään, mitä sitten jos sielun menettää. Mutta on vaan pakko roikkuu perässä."  I want stay Together Forever.

Surusilmä

• Ankeuttaja
Lordi
« Vastaus #51 : Maaliskuu 27, 2006, 21:36:42 »
Lainaus käyttäjältä: "Saphire Tulenpunainen"
Mutta mielestäni Lordi Euroviisuissa Lordi kyllä mukava näky, saataisiin jotain jännitystä siitä, kuka voittaa. Lordilla on mahdollisuuksia mielestäni. Äitini meinasi kuolla nauruun, kun hän näki Lordin rumpalin, oli kuulemma "söpö"...^^ Katsotaan, miten tässä käy, voittaako Suomi vihdoin Euroissa? Mielenkiintoista...^^

Aivan, minun mielestäni se voisi olla erittäin mukava näky, Lordilla todellakin on mahdollisuuksia, kohtalaisen tunnettu bändi euroopassa kuitenkin on. Ei välttämättä voita, mutta sijoitus voi olla kuin ollakkin varsin hyvä.

Sanoit myös, että Lordi piirtää. Kyllä näin minunkin tietääkseni on. Jotain sarjakuvia ja sen sellaista, mutta en sitten tiedä että saako hän siitä rahansa, otankin asiasta selvää, jää muuten kaiveltamaan 8)

Ja oi, rumpali Kita <3 Hän on söpö, kuten he kaikki omalla tavallaan :D Kalma, entinen rumpali oli suosikkini, mutta lähti bändistä. Enarykin oli ihana, mutta hänen tilalleen tuli Awa, joka on minun tämän hetkinen suosikkini bändissä.

Lizlego

• Ankeuttaja
Lordi
« Vastaus #52 : Maaliskuu 28, 2006, 02:18:53 »
Enhän minä missään väittänytkään, että Lordi tai KISS olisi ainoa, jolla on tulet! Mutta joku oli väittänyt ettei Lordilla ja KISS:llä ole mitään yhteistä, olin eri mieltä. Maskeeraus ja tulet yhdistävät heitä, vaikka ne löytyisikin monilta. Ja Lordi Putaansuu on KISS-fani. Aika harva käsittääkseni ennen KISS:ä käytti sellaista maskeerausta. Se oli ennenkuulumatonta ja hävytöntä... aivan niin kuin Lordin hirviönaamiot nyt. Aina kun joku keksii jotakin uutta lavalle, tulee niin sanotut kriitikoista ja haukkuu pelleiksi. No ei hirviömaskit mitenkään mullistavia mielestäni ole...

Avocado

• Ankeuttaja
Lordi
« Vastaus #53 : Maaliskuu 28, 2006, 18:27:36 »
Lordi :D Joo, ihan jees bändi. Olen kyllä kuullut vain kaksi kappaletta, would you love a monsterman ja hardrock hallelujah.

Soittavat ihan kivaa heviä, jota voi kuunnella ihan kivasti, mutta ei mitään tosi huippua musiikkia.
 Kammottavat maskit! Mutta tavallaan, se on hyvä asia, koska juuri se kammottavuus siinä kiehtoo, ja se sopii 'imagoon'.

Lordilla itsellään ei ole niin huippu lauluääni, mutta käyhän se, koska Lordissa ei itse laulu milestäni ole pääasia vaan musiikki ja show.

Lorindel

• Ankeuttaja
Lordi
« Vastaus #54 : Huhtikuu 01, 2006, 11:21:50 »
Aikamoiset juhlat siitä irtosi hiihtolomallakin, kun Suomen edustaja varmistui. Lordia huudatettiin Rukalla joka afterski-mestassa niin että tunturi tärisi. Kaikin puolin hieno homma.

En bändiä muuten oikein kuuntele, mutta täytyy kyllä sanoa, että munakkain viisuedustaja ikinä. Uskon vahvasti hyvään sijoitukseen, Euroopassa on kuitenkin vielä rutkasti enemmän Lordi faneja kuin Suomessa. Ja ainakin se mediavoitto on taattu, kävi viisuissa sitten miten tahansa. Niiden jälkeen ei vähään aikaan muusta puhutakaan kuin Suomen edustajasta.

Tänään käyttivät Lordia Pietarinkadun Oilers Go! Go!:ssa lätkämatsia katsomassa, ja meno oli aika hulvatonta. Mukavan kuuloinen ja oloinen heppu. Mikäli jotakuta kiinnostaa juttu kuunnella, niin YleX:ltä taitaa tulla uusinta tänään kymmenestä kahteentoista illalla.

Nyt ei sitten muuta kun viisuja odottelemaan. Taitaa olla ensimmäistä kertaa pakko ne oikeasti katsoa. Tähän asti olen lähinnä kiertänyt kaukaa.

alcor

• Ankeuttaja
Lordi
« Vastaus #55 : Huhtikuu 03, 2006, 15:08:07 »
Lainaus käyttäjältä: "Surusilmä"

Lordi on ansainnut sen paikkansa sinne Ateenaan, en ollenkaan ymmärrä miksi siitä täytyy tehdä niin suuri kohu. Kansa sen sinne äänesti, ja hyvä niin. :D

Ehdottoman samaa mieltä. Suomen kansa äänesti Lordin Ateenaan ja omasta mielestäni Lordi on paras Euroviisu-esiintyjä Suomesta ikinä ja kun Lordi valittiin Suomen edustajaksi, uskoin aivan vilpittömästi, että sijoituskin voi olla parempi kuin Suomella yleensä on ollut. On hienoa, että Suomi lähettää viimeinkin sinne tekopirteiden, turhien biisien keskelle jotain vähän raskaampaa ja erottuvampaa, joka saa edes JONKINLAISTA julkisuutta. Mutta nyt viime viikkojen kohujen jälkeen olen melko vakuuttunut, että Lordin menestys ei sittenkään ole niin varmaa. Itse asiassa olen jo alkanut uskoa, että Lordi vetäytyy kilpailusta pois, niin surullista kuin se olisikin.

Suomessa kohua ei mielestäni oikeastaan ole syntynyt. Ei ainakaan niin suurta kohua. Olihan niitä manageri-juttuja ja pieniä valituksia siitä, että "Lordi ei sovi Euroviisuihin ollenkaan", mutta suurimmat kohut ovat Etelä-Euroopassa. Viimeisimmät jutut taitavat olla, että Kypros boikotoi Lordia niin kovasti, että ei halua näyttää Lordin esittelyvideota televisiossa, joka esitetään aina ennen esiintymistä. Tosin luin jostain, että tuo ajatus on kaatunut ja Lordin esittelyvideo näytetään myös Kyproksella. Tietääkseni kuitenkin monet ulkomaiset (ja myös kotimaiset) kirkonjohtajat boikotoivat Lordia.

Tiedän, että suomalaisen näkökulmasta tämä on outoa. Miksi Kreikka ja Kypros haluavat sulkea rajat niin, että Lordia ei päästetä tullista läpi? Miksi papit boikotoivat Lordia? Meistä se voi olla outoa, mutta Etelä-Euroopassa ollaan melko hartaita uskovaisia, ja ehkä hirviöt, jotka laulavat "Hard Rock Hallelujah" ovat liikaa heille ja he kokevat sen loukkaavana, vaikka minun mielestäni (eikä kai yleisesti suomalaiset) koe tuota loukkaavana. Ymmärrän sen, että he haluaisivat Suomesta taas jonkun törkeän tylsän esiintyjän vetämään jotain täysin turhaa "Addicted to you" -renkutusta, ja mielestäni on hienoa, että joukkoon on saatu myös Lordi, mutta ymmärrän kyllä eteläeurooppalaisten katolilaisten ihmisten mielipiteen.

Toisaalta. Nehän ovat vain EUROVIISUT. Tuskinpa Lordi saisi Kyproksella tai Kreikalla aikaan rikosaaltoa. Tuskinpa kyproslaiset tai kreikkalaiset lapset rupeavat saatananpalvojiksi rikollisiksi nähtyään Lordin vedon euroviisuissa. Liioittelua, minun näkökullmastani. Tietenkin Kyproksella ihmiset katsovat maailmaa aivan eri näkökulmasta. Mene ja tiedä.

Surusilmä

• Ankeuttaja
Lordi
« Vastaus #56 : Huhtikuu 08, 2006, 19:34:04 »
Hankin tässä juuri Lordin uuden albumin - The Arockalyps

Yllätyin iloisesti. Levyllä on monta ihanaa kappaletta, tosin en ole niihin ehtinyt vielä "tutustua" kunnolla, koska en ole ehtinyt levyä kamalasti vielä kuunnella, mutta yksi kappale on ylitse muiden. Who's you daddy
Se iskee, ja lujaa. Mutta hyvänä kakkosena Hard Rock Hallelujah

Kaipaan kuitenkin vielä Kalmaa ja Enarya, mutta kyllä OX ja Awa heidät hyvin korvaavat. Tällä levyllä musiikki on ehkä hieman muuttunut rajummaksi muihin albumieihin verrattuna, mutta mielestäni se sopii Lordille hyvin.

Who's your daddy,
say, who's your daddy
Who put you in your place?
Who's your daddy
bich, who's your daddy?

Poissa Lady Asensio

• Nilkanvilauttaja niinikään
  • Vuotislainen
  • DH luettu 9.12, KV 11.3
  • Pottermore: HeartWitch62
  • Tupa: Korpinkynsi
Lordi
« Vastaus #57 : Huhtikuu 13, 2006, 12:14:23 »
Mun mielestä sellaiset jotka pitävät sitä Hard rock hallelujah-biisiä saatanapalvontana, voisivat lukea ne sanat kunnolla ja suomentaa.

Saatananpalvojat eivät tee seuraavanlaisia sanoituksia:

The true believers
Thou shall be saved
Brothers and sisters keep strong in the faith
On the day of Rockoning
It's who dares, wins
You will see the jokers soon'll be the new kings

All we need is lightning
With power and might
Striking down the prophets of false
As the moon is rising
Give us the sign
Now let us rise up in awe

Rock 'n roll angels bring thyn Hard Rock Hallelujah
Demons and angels all in one have arrived
Rock 'n roll angels bring thyn Hard Rock Hallelujah
In God's creation supernatural high

Sanat löytyvät mm. http://www.yle.fi/eurovision/delta/etusivu/osallistujat101261.php   kun vierittää sivua hieman alaspäin.
Mun blogi: http://www.pointblog.fi/?go=milluska    (HUOM! OSOITE HIEMAN MUUTTUNUT)
Vuoden 2008 kotitonttu  tässä, terve!

alcor

• Ankeuttaja
Lordi
« Vastaus #58 : Huhtikuu 13, 2006, 18:43:14 »
Lainaus käyttäjältä: "Lady Asensio"
Mun mielestä sellaiset jotka pitävät sitä Hard rock hallelujah-biisiä saatanapalvontana, voisivat lukea ne sanat kunnolla ja suomentaa.

Jihaa, joku ymmärtää asian, jes, jes! Ja onhan niitä muitakin, kuten Devil is a loser... Ajatelkaa ihmiset pienet.

Epäilemättä aika moni suomalainen tämän tosiasian ymmärtää ja niin ymmärrän minäkin, mutta epäilen vahvasti, että tuo saatananpalvonta-huhu Etelä-Euroopassa on saanut alkunsa vahvasti Lordin puvuista. Ainakin näin itse näen asian. Sukulaisia asuu paljon Etelä-Euroopan maissa, ja he sanovat, että kaikki tällaiset ulkoiset viittaukset ovat melko arka aihe heille, koska uskokaa nyt ihmisrakkaat, että Etelä-Euroopassa on eri uskonto kuin Suomessa ja se on tiukempi ja vanhoillisempi kuin se uskonto, mihin valtaosa suomalaisista kuuluu. Tiedän tiedän, on olemassa suomalaisiakin, jotka vastustavat Lordia ja sanovat, että se on saatananpalvontabändi ja vaikka kaikki yrittävät perustella tätä Lordin lyriikoilla, kaikki tietävät että tämä johtuu Lordin puvuista. Eivät mitenkään kovin positiivisia näet ole.

Tämä on nyt vähän _kaksipiippuinen_ juttu ja mielestäni melko naurettavakin, molemmista suunnista katsottuna. Te ihmiset kuvittelette voivanne arvostella täällä ihmisiä, jotka elävät eri kulttuurissa, katsovat maailmaa erilailla ja eivät ehkä ole niin avoimia uusille asioille kuin suomalaiset. On melko tyhmää ruveta puhumaan, kuinka esim. kreikkalaiset ovat väärässä ja tietämättömiä, kun he voivat sanoa ihan samaa teistä. TE tässä ette tunne vieraita kulttuureja ja kuvittelette, että kaikki ovat tasan yhtä hartaita kuin te. Ymmärrän kyllä, että Suomessa tämä ei ole big deal, mutta meininki on toisenlainen Suomen ulkopuolella.

Offtopicia, tiedetään, mutta saadakseni teidät vielä ymmärtämään näkökantani, otan vertauskuvaksi Tanskan Profeetta Muhammed -jutun, joka on täysin erilainen, mutta kuitenkin pohjimmiltaan käsittelee samaa asiaa, eli uskontoa. Kyllä. Tanskassa on sananvapaus ja tämän ohella toimittajat saavat tehdä mitä vain lehdillensä. Mutta sen verran hienotunteinen voisi olla, että toteuttaisi sananvapautta hyvän maun rajoissa. Meidän ei tarvitse ymmärtää muiden uskontojen perusteita, mutta sen verran hienotunteinen ja suvaitsevainen pitäisi olla, että osaisi edes kunnioittaa sitä, että kaikki eivät ole samanlaisia.

Eli. Tajuan kyllä, että Lordia syytetään saatananpalvonnasta lyriikoidensa suhteen turhaan. Mutta ymmärrän myös sen, miksi kreikkalaiset ovat hätkähtäneet Lordin rajua ulkomuotoa. Siellä on ihan eri meininki kuin täällä. Silmät auki - emme ole yksin maailmassa.

alcor

• Ankeuttaja
Lordi
« Vastaus #59 : Huhtikuu 16, 2006, 12:07:22 »
Aivan alcor. Kyllähän se varmaankin johtuu hyvin pitkälti Lordin maskeista, mutta silti se on minusta turhaa, sillä eihän ulkonäön perusteella saisi vetää kaikkia johtopäätöksiä? :D Maskit ovat se Lordin oma juttu - oma, ei kenenkään muu. Lordi on itse sanonut (juu juu, olen jo ilmoittanut asiasta tässä topicissa) että ei pidä artisteista, joissa ei ole mitään omaa. Lordissa on, ne maskit nimittäin.

Eipä tietenkään saisi vetää ulkonäön perusteella johtopäätöksiä, itse en niin teekään ja mielestäni Lordin esiintymispuvut ovat hienoja, mutta toisaalta eteläeurooppalaisten mielestä se viittaa epä-kirkolliseen meininkiin. Onhan se epäreilua vetää johtopäätöksiä ulkonäön perusteella, totta kai, ja mielestäni on vain hyvä asia, jos Lordi saa esiintyä euroviisuissa, koska suvaitsevaisuutta tässä maailmassa tarvitaan, mutta kuten sanottua, ymmärrän kreikkalaisten reaktion. Heidän maailmankuvansa kun eroaa kovasti meidän maailmankuvastamme. En tarkoita, että Lordin siis pitäisi jäädä pois kilpailusta, vaan pikemminkin sitä, että ihmisten ei pitäisi ihmetellä kreikkalaisten reaktioita, vaan ymmärtää heidänkin näkökulmansa. Koska oikeasti, eihän se edes ole outoa, että eteläeurooppalaiset ovat uskonnollisia, valtaosahan Etelä-Euroopan maista kuuluvat katolilaiseen kirkkoon, joka on melko vanhoillinen uskonto (vanhoillisella tarkoitaan vanhoillisempaa kuin esimerkiksi evankelisluterilainen uskonto).

Samael

• Ankeuttaja
Lordi
« Vastaus #60 : Huhtikuu 24, 2006, 18:28:49 »
Ite en oikeen Lordista perusta, vähän turhan ykstoikkosta. Mutta se, että Lordi menee euroviisuihin, on ihan saatanan kova juttu. erottuu hyvin sieltä helvetin diskohumppa porukasta. Se, että Lordi sotketaan saatananpalvontaan ja että sitä ei meinattu viisuihin päästää, on mielestäni ihan naurettavaa. Jos haluttaisiin kertoa saatanasta, niin eiköhän se olis vähän selvemmin sanottu ja eiköhän musiikki olis vfähän rankempaa. Ja kun sanotaan, että lapset pelkää, on ihan turhaa. Johan lastenohjelmissakin on pahempia juttuja. Piokkuveljeni on kolme ja siihen Lordi kolahti eikä pelänny yhtään. Pitää ihan mielenkiinnosta tuo yksi  maailman paskimmista laulukilpailuista katsoa.

Poissa Damien

• greatest hit
  • Vuotislainen
    • erinomainen ihmislapsi
Lordi
« Vastaus #61 : Toukokuu 02, 2006, 19:46:03 »
Täälläpäin oli Lordi hirveä hitti silloin kun 'Woul You Love a Monsterman' tuli pinnalle. Kaikki kuuntelivat Lordia, tai no oikeastaan vain yhtä biisiä Lordilta, minä mukaanlukien. Se on ollut täälläpäin sellainen yhden hitin ihme, niin kuin monet muutkin bändit. Nyt kun 'Hard Rock Hallelujah' on tullut esiin, niin kaikki sanovat että Lordi on hirveä teinibändi, ja että sen musiikki on pelkkää shittiä. No, kaikki on kasvaneet, ja kuuntelevat nyt sellasta "yhden hitin raskasta heviä" johon Lordia ei lueta mukaan.
Itse en ole Lordilta muita biisejä kuullutkaan kuin nuo kaksi, mutta pakko sanoa että ovat ne hyviä.
Tykkään molemmista biiseistä, ei niissä mitään vikaa, mutta en minä silti Lordista perusta. Ihan ok bändi, ei mikään sairaan hyvä, muttei mikään huonokaan.

Euroviisuihin Lordi oli aivan oikea valinta. Saadaan kerrankin siihenkin kisaan jotain kunnon räimettä, eikä mitään laalaa -biisiä. (ai että olin onnellinen kun Lordi voitti eikä esim. Tomi Metsäketo).
Niistä maskeista en kyllä perusta sen enemmän kuin bändistäkään. Hyvä, että on Lordille joku oma juttu, ja sen se saa pitää, se on ok, mutta jaksan aina vain ihmetellä että eikö tuollaisissa puvuissa tule kuuma? :D
23 seconds on the floor Is all (s)he needs, And not a minute more

poxi

• Ankeuttaja
Lordi
« Vastaus #62 : Toukokuu 03, 2006, 09:03:56 »
Olen henkilökohtaisesti pitänyt Lordista ihan ensimmäisestä levystä saakka. Biisit ehkä ovat samantyyppisiä, joka levyllä, mutta mitä sitä nyt alkaa hyvää kaavaa muuttamaan. Rokkaa se ihan hyvin näinkin. Ja olin ihan intoo piukassa sillon kun kuuli, että Lordi edustaa Suomea Euroviisuissa. Heti tuli semmonen "jes..kerrankin kunnon edustaja lähtee edustaa Suomea" fiilis.
Ja sitten sen fiiliksen pilas noi moralistit sun ties ketkä muut, jotka alko poraan sitten,että Lordi pois Euroviisuista. Turha se enää äänestyksen jälkeen on porata. Olisitte äänestäny Lordia vastaan, ettekä ala vinkuun äänestyksen jälkee. No joo ny meni vähän agressiiviseks toi teksti. Sortsit.
Joten hyvä juttu kun Lordi tuo voiton Euroviisuita, ja jatkaa rokkaamista pitkään.

Samael

• Ankeuttaja
Lordi
« Vastaus #63 : Toukokuu 03, 2006, 17:02:52 »
Eipä taidakkaan lordi päästä euroviisuihin, kun sai se laulaja kepit, kun meni jalka rikki. Voi voi. Se ois kyllä ihan saatanan hyvä, jos hard rock halleluujah vedettäis laulaja pyörätuolissa. Musta vähän tuntuu, että se loukkaantuminen oli joku sovittu juttu ylen kanssa, ku siitä nous niin helvetin moinen sählääminen. Siis kun ei niitä jotain rahoja saanu ja ei papit tykkää ja jotain muuta paskaa. En menis kyllä varmaks sanomaan. Mut ois se ollu hyvä edustaja, vaikken musiikista oikein pidäkkään, sellasta wannabee heviä. Paska juttu.

Iria

• Ankeuttaja
Lordi
« Vastaus #64 : Toukokuu 04, 2006, 21:27:55 »
Minusta taas Lordi on hieman vikatikki Euroviisuihin. Euroviisut ovat iskelmälaulukilpailu ja Lordi ei taida ihan soittaa iskelmiä. (Tosin huvittaa ajatella, kun jotkut espanjalaiset sa sydärit siellä...) Eihän sinne ole viety mitään Nightwishiäkään joten miksi Lordi pitää sinne tunkea. Eri asia olisi, jos olisi kyse jostakin rock-kisasta. Iskelmäihmiset Euroviisuihin, rokkarit festareille.

Lordin musaa en osaa paljoa enempää arvostella, koska en ole kuunnellut sitä paljoakaan. Mutta ne maskit ja puvut on kyllä aika koomisia.

Nordamien

• Ankeuttaja
Lordi
« Vastaus #65 : Toukokuu 05, 2006, 11:03:42 »
Kyllä metallistit näemmä sittenkin pitävät yhtä, Lordille laitetaan kaamea lasku lavashowsta ja Tuska ja Sauna lähtevät heti talkoisiin mukaan heittämään vähän nappulaa kehiin, nyt jos tulee Euroviisuvoitto, nähdäänkö Tuskan perjantai pääesiintyjänä kenties Jari Sillanpää & Chippendales ? Ehkei kuitenkaan.

Mutta minusta tuo pääosin pyroista koostuva lasku on yhtä yliampuva kun Lordin lavashow ajoittain. Montako tonniako se oli ? Aika kiva lasku sinänsä muutaman minuutin biiisistä, mutta kyllähän se viisukeikka menisi reisille ilman pyroja ja varsinkin ilman Lordia..

Britit ovat ainakin yhden radiotoimittajan myötä haistattamassa kukkaskimppuja omalle viisuedustajalleen ja huutamassa Lordin voitonnimeen. Mitäs siinä väistämättömän edessä rimpuilla vaan voittajan kelkkaan vaan..

Poissa Hopeanuoli

• Vuotislainen
Lordi
« Vastaus #66 : Toukokuu 05, 2006, 15:09:49 »
Toivon mukaan Lordi pääsee edes siihen finaaliin tai miksi sitä kutsutaankin. Lordilla on varmasti paljon parempi esitys kuin monilla muilla mailla. Viime vuotiseen finaaliinkin pääsi pari kappaletta jotka olivat paaaljon meidän kappaletta huonompia kaikin tavoin. Jos Lordikin tippuu heti ekalla kieroksella niin noilla muilla mailla on tosiaan jotain meitä vastaan...

Kiva kuitenkin huomata että Ruottalaiset pitää lordia parempana kuin omaa ehdokastaan kuten myös englantilaiset. Saatiinpahan hieman kannatusta^^. Tosin en ymmärrä kreikkaa yhtään... puhuin kaverille siitä kun kreikkalaiset (kuulemma iltasanomien mukaan) pelkäävät lordin esityksen takia kreikkalaiset nuoret alkavat jotain rituaaleja järjestämään. Joko kreikkalaiset ovat todella tyhmiä tai sitten tuo oli jokin onneton tekosyy saada lordi pois kisasta...
"Are we there yet?"
"No"

Lizlego

• Ankeuttaja
Lordi
« Vastaus #67 : Toukokuu 09, 2006, 15:06:30 »
Minusta on toisaalta aivan ymmärrettävää, että Kreikassa ja Kyproksella ja muissa vakavammin kristinuskoon suhtautuvissa maissa suhtaudutaan negatiivisesti Lordiin. Katsottiin tuota nyt miten vain niin nuo sanoitukset voidaan ottaa rienaavina ja jumalanpilkkaa lietsovina, jos nyt niitä pitää vakavasti ottaa minään. No, jos pilkataan jumalaa sanoituksilla niin siitä tietenkin ajatellaan, että se on saatananpalvontaa. Lordi pilkkaa kyllä saatanaakin, mutta siis noista sanoituksista voi havaita jonkinlaista uskonnonvastaisuutta, jos niitä lukee juuri kuin uskovainen raamattua tai mieluummin kuin uskovainen pirun tekstiä. Toisaalta sitten taas reaktiotkin osoittavat sen, että osittain tuntuu maailmalla olevan pipo pikkuisen liian kireällä, niin sen Muhammedin suhteen kuin tämänkin suhteen. Koen suurta ahdistusta yleensäkin siitä, jos joillain asioilla ei saisi ollenkaan vitsailla tai ne olisivat liian pyhiä siihen.

Nordamien

• Ankeuttaja
Lordi
« Vastaus #68 : Toukokuu 11, 2006, 04:34:00 »
Noh, katolisen kirkon kouran alla olevat maat ovat aina olleet melko vahvasti sitä mieltä, ettei se metal mikään maailman pelastavavoima ole.

Kun tähän yhdistää Euroviisut, niin reaktiot ovat kieltämättä aika kärjistäviä. Onhan kilpailussa ollut kautta rantaen kaikenkarvaista sakkia, kuten transuja, lesboja, käsittämättömän outoja artisteja sekä aivottoman & mitään sanomattoman biisien esittäjä, mutta kyllä se voitto irtoaa kun artisti on nainen ja vaatekuluissa on säästetty ainakin koon perusteella, eli lähes puolialasti ovat monetkin naisartistit euroviisut voittaneet. (Offia, mutta lievästi asiaa pohjustaen.)

Mutta tällä kertaa erikoisin ja huomiota herättävin yhtye ei heilu puolialasti lavalla, luojan kiitos, vaan sellaisen maskikerroksen alla, että varsinkin katolisia alkaa jo hieman heikottamaan. Peruspoppiin tottuneet viisuilijat kokevat varmasti järkytyksen kun tämä hirviölauma talsii lavalle ja esittää biisinsä riffin ja tulimeren siivittämänä. Kyllä varmasti monikin etelä-eurooppalainen euroviisufanimummeli pyörii tuolissaan kuin karuselli puistossa.

Vote for Lordi ! On se asian ydin, käsittääkseni.

Dinevrae

• Ankeuttaja
Lordi
« Vastaus #69 : Toukokuu 15, 2006, 11:24:22 »
Tykkään! Omistan itse ensimmäisen ja toisen levyn, joista kaikki kappaleet ovat hyviä. Suomella on tänä vuonna kaikkien aikojen paras euroviisuedustaja, uskon että tulee pärjäämään ainakin melko hyvin. (Jollei sitten muilla mailla ole salaliittoa Suomea vastaan :P) Hard Rock Hallelujah on hyvä biisi, mutta ei bändin parhaimmistoa.

Ensimmäisellä levyllä on aivan loistava 80 -luvun heavysoundi, se onkin suosikkini Lordin tuotannosta ^_^ Toisessa ei enää ole niin paljoa yllätyksiä, mutta hieno on senkin levyn jokainen kappale. On myös totta, että bändin ulkonäkö herättää enemmän huomiota kuin musiikki, ja sitä joskus arvostellaankin pelkästään pukujen perusteella, mikä on minusta melko tyhmää. Mutta euroviisuaiheeseen palatakseni, Lordi tulee herättämään siellä huomiota ja toivottavasti keräämään pisteitäkin, on jo aikakin saada iskelmälaulajien joukkoon jotain vaihtelua.

tsukiko

• Ankeuttaja
Lordi
« Vastaus #70 : Toukokuu 15, 2006, 21:24:34 »
Lordi on ihan hyvä, pidän muutamista kappaleista, mutta en ole mikään vakituinen fani. Jo nuorempana tykkäsin kappaleesta Would you love a monsterman.

Ja kyllä SUomen nyt pitäisi jo pärjätä Euroviisuissa. Onhan Lordi varmasti ylivoimaisesti paras esiintyjä Suomelta.

Tästä otan puheeksi Euroviisuista johtuvan tiedonhaennan.

Mielestäni on asiatonta ja töykeää alkaa kaivamaan lordin jäsenistä jokainen yksityinen asia. Maskithan ovat osittain sitä varten, että he eivät halua heitä tunnistettavan kadulla?
Ja nimiähän ei ole ollut tiedossa, ennen kuin lehdistö on alkanut tonkimaan ja julkistanut nimet. Kaikissa haastatteiluissa on jäseniä kuvattu joko maskit päällä tai muuten vain ettei naama ole kuvassa. Mutta nyttenhän voidaan etsiä nimien perusteella kuvia ja muita tietoja. Mielestäni Bändien julkisuudenestotapoja pitäisi noudattaa, eikä alkaa tonkimaan menneisyyksien saloja ja yksityisasioita.

Newerland

• Ankeuttaja
Lordi
« Vastaus #71 : Toukokuu 24, 2006, 14:58:08 »
Lordi ei suosikki yhtyeisiini kuulu, mutta aikoinaan pidin siitä kovastikkin. Olen aina pitänyt siitä, etten tiedä yhtyeen jäsenten oikeita ulkonäköjä. ( Kyllä jää seiska ostamatta, kun menivät Mr.Lordin kuvan kanteen laittamaan. Sen takia on itse asiassa tehty adressikin seiskan boikotoimiseksi...)
Ensimmäinen kappale, jonka Lordilta kuulin taisi olla Would you love a monsterman. Silloin pidin siitä aivan hirveästi ja tulihan sitä jonkin verran kuunneltuakin.... Nykyään en Lordia niin kuuntele, mitä nyt Hard Rock Hallelujah on aika hyvin mieleen painunut.

Poissa Zirendaril

• Vuotiksen Virallinen Vompatti
  • Reservi
  • *
  • Sukupuoli: Velho
  • Murpatti
  • Tupa: Mary Sue
Lordi
« Vastaus #72 : Toukokuu 24, 2006, 22:51:16 »
Lainaus käyttäjältä: "Ravenmind"
Nyt meni 7 päivää liian pitkälle. Vaikka Lordi voitti viisut eikä tahtonut kuin yhtä asiaa, piti niiden tavan valopäiden mennä julkaisemaan jäsenistä kuvia - ilman maskeja tietenkin.

http://www.adressit.com/ansku69

Allekirjoittakaa adressi!

Oikea asenne! Kaikki adressin kimppuun! Lordi teki suuren työn ja hankki SUomelle kunniaa ja mainetta ja kaivatun viisuvoiton, sitten tulee joku V:n en sano mikä maailman tumin lehti ja varta vasten on noudattamatta Lordin pyyntöä... Kyllä ihmettelee mitä niiden lehtien päätoimittajien mielessä liikkuu...

Lordilla on hienoa musiikkia. Juuri tämä Hard Rock Hallelujah, Devil is A loser, Would you love a monsterman ja paljon muuta tavaraa. Kiva bändi.

Hei, mutta kysyisin, ennenhän siinä bändissä ei Awaa ja Oxia ollut, niin tietääkö joku, vaihdetiinko vain nimiä ja pukuja, vai vaihdettiinko kaikki, myös niiden pukujen alla olevat ihmiset??

Lorindel

• Ankeuttaja
Lordi
« Vastaus #73 : Toukokuu 25, 2006, 08:10:33 »
Lainaus käyttäjältä: "Lizlego"
Minusta on toisaalta aivan ymmärrettävää, että Kreikassa ja Kyproksella ja muissa vakavammin kristinuskoon suhtautuvissa maissa suhtaudutaan negatiivisesti Lordiin.

Jaa-a. Taisivat olla muutaman julkisuudenhaluiset ääripäät asialla, kun Lordia arvosteltiin. Tulihan sieltä kuitenkin Kreikaltakin se 12 pistettä, jos oikein muistan. Rahvas diggaili ihan kympillä, päättäjät ja kirkon päämiehet koettivat kääntää massan mielipiteitä, mutta ei tainnut kovin mainittavasti onnistua.

Niinjuu, ja päivitetään nyt tuo Seiska-boikotti -tilannekin vielä tähän aamutuimaan:

Lainaus käyttäjältä: "Adressit sivun ylläpito"
Vetoomuksen on tähän mennessä allekirjoittanut 67662 henkilöä.

Tuulisiipi

• Ankeuttaja
Lordi
« Vastaus #74 : Toukokuu 25, 2006, 13:20:53 »
Lainaus

Hei, mutta kysyisin, ennenhän siinä bändissä ei Awaa ja Oxia ollut, niin tietääkö joku, vaihdetiinko vain nimiä ja pukuja, vai vaihdettiinko kaikki, myös niiden pukujen alla olevat ihmiset??

Awa on vaihdettu ihan kokonaan. Siis Awa on ollut Lordissa mukana syksystä alkaen. Samoin luulen, että Ox on vaihtunut ihan kokonaan.

Itse pidän Lordista ja heidän musiikistaan. Hard rock halleluja on todella hyvä biisi. Alussa en siitä pitänyt, mutta nyt olen kuullut sen niin monta kertaa, että olen aivan rakastunut kyseiseen kappaleeseen.

Pidin Lordista jo ennen euroviisuja. Nyt pidän vieläkin enemmän.