Kirjoittaja Aihe: Nightwish  (Luettu 69512 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Villi Lohi

• Pasi
  • Hirnyrkki
  • Sukupuoli: Noita
  • Morning is working.
Vs: Nightwish
« Vastaus #25 : Toukokuu 30, 2007, 12:38:56 »
Kävin sitten lopulta nuo toisetkin klipit kuuntelemassa, ja kyllä nyt voi jo todeta, että ei tuo uusi laulaja Nightwishistä mitään Within Temptationia tee. Eva oli vaan vähän huono lohkaisu siinä mielessä, ettei se biisinä ollut kovin tyypillistä Nightwishiä, ja sen lisäksi läheni hyvin paljon nykyistä WT:tä (ennenhän se oli WT, joka muistutti Nightwishiä huomattavasti enemmän, nykyään mennyt turhan paljon tuonne nu-metallin puolelle, imo).

Tuosta musiikista en jotenkin jaksa enää innostua, mutta kyllä se ihan tutulta Nightwishiltä kuulostaa. Eli vanhat fanit (bändin siis, ei Turusen) voivat ainakin jollain tasolla huokaista helpotuksesta. Ja varmaan niitä uusiakin faneja tulee, koska kaikkia ei Tarjan ääni miellyttänyt.

Poissa tuulilukko

• Vuotislainen
  • My gift of silence
« Vastaus #26 : Toukokuu 30, 2007, 14:20:32 »
Humm.

Evan, kolmen uuden maistiaisen, Aneten videopätkän ja Imperiumin tämänpäiväisen(?) haastattelun jälkeen täytyy kyllä sanoa että en ole missään määrin pettynyt poikien valintaan. Anette vaikuttaa sympaattiselta ja kaikin puolin asiansa osaavalta naiselta, jolla on myös sitä kuuluisaa kokemusta. Tietysti on selvää ettei keikoilla tulla enää Phantom of the Operaa kuulemaan, mutta toisaalta varjoissa huhutaan että mm. Two for tragedy olisi palaamassa settilistaan. <3 Aneten ääni ja erilainen laulutyyli mahdollistaa tätä kautta myös vanhojen kappaleiden uudelleenversioinnin keikoilla, saavatpa pojatkin vähän vaihtelua. :)

Uutta levyä odotan enemmän kuin mitään muuta tänä vuonna, erityisesti koska uusi kappale the Poet and the Pendulum (?) on rankattu mm. Jukan ja Tuomaksen all time lempikappaleeksi NW:ltä, kyseessähän on tämä uudelle levylle tuleva 14 minuutin läjäytys jonka odotustaso ei kyllä lähde yhtään alempaa kuin täydellisestä. Ottaen huomioon että Ghost Love Scoren kahdeksanminuuttinen on ollut elämäni hienoimpia tähän asti, oletan että 14 minuuttia ottaa askeleen pidemmälle. :) Ja tässä on juuri se ero minkä NW tekee muihin tusinanaishevibändeihin - musiikki. Tuomaksen soundtrackhevi on niin käsittämätöntä tulkintaa, ettei sitä vain pysty matkia, ja se on NW:n sielu. Nyt Aneten myötä kun myös lauluun ollaan saatu sielu mukaan ja tunne välittymään niin vain taivas on rajana. Jos vertaa esim Evaa, niin siitä kappaleestahan välittyy jo pelkästään Aneten äänen kautta niin uskomaton surumielisyys ja toisaalta lopun pieni toivo, etteipä ihan hetkeen ole Tartsan äänen läpi moista kuultu. Älkääkä nyt käsittäkö väärin, kyllä minäkin Tarjasta pidin, mutta kuten joku asian sujuvasti jossain ilmaisi, ennen NW oli bändi+laulaja ja nyt se on kokonainen bändi. Myös blogivideoista oli hyvin nähtävissä että pitkästä aikaa kaikki jäsenet olivat jotenkin rentoutuneita ja iloisia, ehkä Anette antaa ja antoi sen paljon kaivatun ilon takaisin.

Anyways, joulukuuta ja livekuntoa odotellessa.
Breathe in, who knows how long this will last..

Poissa Asoalian

• : W
  • Vuotislainen
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #27 : Kesäkuu 05, 2007, 00:05:15 »
Pakko tulla avautumaan, että minulle Aneten ääni, Eva ja ne kolme biisinpätkää tuottivat aikamoisen pettymyksen. Saatan ehkä olla kaavoihin kangistunut palikka, joka ei pysty hyväksymään muutoksia Nightwishissä, mutta kun. Pahinta koko hommassa on ehkä se, että se laulajan ääni ei ollut se pahin pettymys, vaan ne kaikki neljä biisejä joita tähän mennessä on kuultu, kokonaan tai pelkän pienen pätkän verran. Eva on suoraan sanottuna turha ja tylsä, mielikuvitukseton jne, pikkupätkät taas vaikuttivat siltä kun ne olisi tungettu liian täyteen kaikkea. Saattanee tosin johtua siitä, että Eva kuulemma on tulevan levyn hitain/kevyin biisi (tai jotain) ja tietenkään lyhyistä pätkistä ei saa todellista kuvaa siitä, millainen biisi todellisuudessa on, mutta silti odotukset uuden levyn suhteen eivät ole kovin korkealla. No, hyvä ehkä niin - eipähän ainakaan joudu pettymään, ja iloisen yllätyksen mahdollisuus on hyvä.

Lupaavalta sensijaan kuulostaa se, että uusi levy kuulemma on NW:n raskain ikinä, NW kun kuulostaa parhaalta niillä raskaammilla biiseillään. Siitä mahtipontisuudesta sitten en tiedäkään. Oikeastaan on ruvennut tympimään se, että NW:n on niin mahtipontista ja elokuvamaista, vaikkei miulla mitään elokuvamusiikkia vastaan olekaan (päinvastoin).. Mutta joo. Täytyy odotella levyyn asti, ennenkuin rupean tuomioita jakelemaan.

Ja btw, onhan se pakko raahautua tuolle Nightwishin JKL:n keikalle, ottaa vahinko takaisin että en vielä kertaakaan NW:tä ole livenä nähnyt. ^^
"You think that's hard? Try auditioning for Baywatch
and being told they're going in another direction."

Poissa Nienna

• Kofeiiniriippuvainen
  • Vuotislainen
« Vastaus #28 : Kesäkuu 05, 2007, 23:38:29 »
Minkälaisia arvauksia teillä muilla on siinä tapauksessa, esimerkiksi levyn tittelistä? Itse veikkaan että sen nimeksi tulee "Twice".

Mulla ei varsinaisesti ole ehdotuksia uuden levyn nimeksi, mutta itse veikkaan, että nimi ei tule olemaan ainakaan "Twice". ;) Siltä se ainakin tämän perusteella kuulostaisi:

Lainaus käyttäjältä: Tuomas Holopaisen haastattelu Soundissa 8/2006
Onko levyllä joku työnimi tai peräti jo oikea nimi?
"Työnimeä ei ole, eikä oikeatakaan. Olisiko se vaikka Twice? Heh heh."

Pakko muuten leijua, kun eilen varasin kaverini kanssa liput elämäni ensimmäiselle Nightwishin keikalle Helsingin jäähalliin 1.1.08. :) Viimeksi jäi lievästi sanottuna kyrsimään, kun missasin sen Hartwall Areenan keikan. Vähän kyllä jännittää, miten Anette vetää kaikkia vanhoja biisejä, mutta eiköhän hänen ääneensä ole jo siihen mennessä ehtinyt tottua. Onko kukaan muu muuten menossa kyseiselle keikalle tai vaikka jollekin muulle tulevista keikoista?

Poissa Browey

• Vuotislainen
« Vastaus #29 : Kesäkuu 08, 2007, 18:50:40 »
Nuo kolme uutta näytettä Nightwishin kuudennelta studioalbumilta enteilevät todella hyvää, musiikillisesti rikasta levyä ja osoittavat Anetten monipuoliset taidot laulajana. Evaa kuunnellessa ainakin minusta kuulosti hieman siltä, ettei Anetten heleästä äänestä löydy voimaa, kun kertosäe toistui kerta toisensa perään eikä biisi lähtenyt oikein missään vaiheessa kunnolla käyntiin. Etenkin 7 Days to the Wolves osoittaa kuitenkin oivasti, että Anettesta on myös raskaamman musiikin laulajaksi, kuten tietysti pitääkin olla, onhan hän Nightwishin solisti. En osaa sanoa vielä, onko Tarja vai Anette parempi henkilö Nightwishin keulakuvaksi - kumpikin osaa kyllä taatusti laulaa todella hyvin. Sanoisin, että Sleeping Sunin kaltaisissa huumaavissa biiseissä Anette ei tule koskaan yltämään Tarjan tasolle, sillä tämän kylmä oopperanlaulajan ääni teki siitä paitsi todella raskaan myös todella kauniin ja nautittavan kappaleen, jollaista Anette tuskin pystyy luomaan pehmeällä ja pääsääntöisesti lämpimämmällä äänellään. Toisaalta jos minun pitäisi päättää valitsisinko Anetten vai Tarjan laulamaan Amaranthin ja 7 Days to the Wolvesin kaltaisiin kappaleisiin, niin valitsisin ehdottomasti Nightwishin uuden ruotsalaissolistin.

7 Days to the Wolves on viuluineen ja Anetten alun huutoineen ehdoton suosikkini näistä kolmesta pätkästä. Samplen loppuosassa Marcon yhdyttyä lauluun mukaan minun oli vaikeaa erottaa Olzonin ääntä Marcon äänen alta: Anetten ääni ikään kuin hukkui Marcon äänen alle. Marco ja Tarja Turunen olivat aikoinaan todella hyvä yhdistelmä Wish I Had An Angel –biisin kaltaisissa helmissä, sillä heidän äänensä sopivat todella hyvin yhteen niin, ettei kummankaan ääni peittynyt toisen äänen alle. Luulen kuitenkin, ettei se tuota mitään kovin suurta ongelmaa, vaikka Marcon ääni olisikin biiseissä, jossa kumpikin on äänessä, huomattavasti voimakkaampaa kuin Anetten ääni.

Amaranth kuulosti aluksi 1980-luvun popilta, mutta aika on tehnyt siitä paljon paremman kappaleen kuin miltä se alussa kuulosti. Master Passion Greedissä Marco kantanee kaiken vastuun laulusta tehden sen kaiken lisäksi todella hyvin. En malta odottaa tulevaa, syksyllä julkaistavaa levyä ja bändin uudenvuodenpäivän keikkaa Helsingissä, jonne minäkin olen näillä näkymin saapumassa.

Poissa tuulilukko

• Vuotislainen
  • My gift of silence
« Vastaus #30 : Kesäkuu 09, 2007, 22:24:09 »
7 Days to the Wolves on viuluineen ja Anetten alun huutoineen ehdoton suosikkini näistä kolmesta pätkästä. Samplen loppuosassa Marcon yhdyttyä lauluun mukaan minun oli vaikeaa erottaa Olzonin ääntä Marcon äänen alta: Anetten ääni ikään kuin hukkui Marcon äänen alle.

Se on ilmeisesti täysin tarkoituksellista, koska Marcon on tarkoituskin laulaa leadeja kyseisessä kertosäkeessä. Ainakin jotain tällaista Tuomas mainitsi kun asiasta oli kysytty.
Breathe in, who knows how long this will last..

Poissa Browey

• Vuotislainen
« Vastaus #31 : Kesäkuu 14, 2007, 12:48:50 »
Nightwishin kuudennen studioalbumin nimi, kappalelista ja kansi on julkaistu. Syyskuun viimeisinä päivinä julkaistavan levyn nimeksi tulee Dark Passion Play ja se sisältää kolmetoista kappaletta:

1. The Poet And The Pendulum
2. Bye Bye Beautiful
3. Amaranth
4. Cadence Of Her Last Breath
5. Master Passion Greed
6. Eva
7. Sahara
8. Whoever Brings The Night
9. For The Heart I Once Had
10. The Islander
11. Last Of The Wilds
12. 7 Days To The Wolves
13. Meadows Of Heaven

Elokuun lopussa julkaistaan myös single Amaranth (kansi), josta on jo tuo näyte siis olemassa.

Albumin kansi (katsottavissa painamalla tästä) näyttää mielestäni todella hienolta. Levy sisältää myös biisin The Poet And The Pendulum, jonka sekä Tuomas Holopainen että Jukka Nevalainen ovat maininneet Nightwishin nettisivuilla lempibiisikseen kaikki Nightwishin kappaleet mukaan luettaessa. Holopainen itse on kuvaillut The Poet And The Pendulumia eeppiseksi, voimakkaaksi kappaleeksi kauniiden sanojen kera.
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 15, 2007, 16:39:25 kirjoittanut Browey »

Poissa Zaira

• 42
  • Valvojaoppilas
  • *
  • ^o^
    • Ei mitään nähtävää täällä
  • Pottermore: LumosDragon46
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #32 : Kesäkuu 17, 2007, 23:51:08 »
Minä pidän tuon tulevan levyn kansitaiteesta. Se on kaunis. Samaten tuon tulevan singlen kansi on kaunis. Jotenkaan en vain malttaisi odottaa, että NWn levy tulisi. Näytteet kuulostavat hienoilta ja Eva on ihana biisi...
"When I lead the big patient rebellion, Voldemort here is the first to go."
[The pessimist sees difficulty in every opportunity.
The optimist sees the opportunity in every difficulty. -Winston Churchill]

Poissa Asoalian

• Vuotislainen
« Vastaus #33 : Kesäkuu 19, 2007, 22:27:50 »
Minä taas en pidä noista kansitaiteista yhtään. Amaranthin kansikuva vielä menee (ihanaa muuten, että se julkaistaan ihan kunnon sinkkuna - jotenkin tuo hyväntekeväisyysnettikauppa-Eva- julkaisu-juttu ärsytti), mutta itse levyn kansi on aika tönkkö. Itse kuva olisi ihan ookoo, joskin vähän epämääräinen, mutta tuo bändin logo ja levyn nimi eivät istu tuohon kokonaisuuteen, ja kumpikin on jotenkin epäselvä ja -tarkka. Se tosin saattaa johtua koneestani, luonnossa se ehkä näyttää erilaiselta.

Lainaus käyttäjältä: Graveheart
Minkälaisia arvauksia teillä muilla on siinä tapauksessa, esimerkiksi levyn tittelistä? Itse veikkaan että sen nimeksi tulee "Twice".

Sen olisi pitänyt olla Eiceole, ja sitten sitä seuraava levy olisi voinut olla Onhance ;) (Ei, ei ole minun keksintöni - jostain päin Imperiumia tuo taisi olla ^^)

Bruise Pristine

• Ankeuttaja
« Vastaus #34 : Kesäkuu 26, 2007, 09:58:31 »
Yyää, en pidä yhtään Anetesta. Pakko sanoa, että Nightwish ei ole mitään ilman Tarjaa. Vaikka Tuomashan se bändin sydän on. Kuulemma. Eihän Aneten luonteessa ole mitään vikaa, vaikuttaa ihan mukavalta ja sympaattiselta. Lapsikin on. Niin se lapsi, äiti keikkailee ympäri maailmaa ja lapsi on mahdollisen isä kanssa? Mutta lauluääni, kuulostaa Within Temptationilta. Nightwish oli (ja on varmaan edelleenkin) äitini lempibändi. Itse en ole ikinä erityisemmin Nightwish-fani, mutta kuitenkin satunnaisesti kuunnellut. Mmh, Evasta en edes halua sanoa mitään. :c Marco on lempparini Nightwishistä, Marcon ääni! Nightwishiltä suosikkejani ovat Dead to the World, The Siren, Ever Dream jne.

Poissa Asoalian

• Vuotislainen
« Vastaus #35 : Kesäkuu 27, 2007, 00:38:56 »
Oo, joku samanmielinen mitä tulee Anetteen. Olen siis aikas samoilla linjoilla Bruise Pristinen kanssa Aneten suhteen. Osaahan se laulaa ja sillä on ihan nätti ääni, ja vaikuttaakin ihan OK:lta ihmisenä, mutta siinä lauluäänessä ei ole mitään erikoista ja se on vähän withintemptationsmainen ja muutenkin aika massaa. Tarjassa oli nimenomaan se hyvä puoli, että hänen äänensä erottui muiden hevibändien naissolistien äänistä - kuinkakohan paljon esimerkiksi Norjasta löytyy goottimetallibändejä tai vastaavia, joilla on naissolisti, joka kuulostaa juuri samanlaiselta kuin Anette? Aika monta, luulen.

Poissa Audra Dancer

• Sir Emilia Sarkington
  • Vuotislainen
  • Gaze the Haze
    • Livejournal
    • Vainajala.org
  • Pottermore: HazelNight52
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #36 : Kesäkuu 27, 2007, 07:03:40 »
Nightwish oli ihana bändi. Rakastin heidän musiikkiaan. Mutta nyt on vähän niin ja näin... Edelleen varmasti bändi soittaa hyvää musiikkia mutta kun minä en tykkää Anetesta. Ihan nätti ääni sillä on, mutta Tarja on parempi laulaja, ja Tarjalla on persoonallisempi ääni. Ei ole Nightwish enää entisensä... Sinänsä se on sääli, minä todella rakastan tuota vanhempaa tuotantoa Nightwishilta. Kyllä minä varmaankin ostan uuden levyn sitten joskus, mutta en usko että se on läheskään niin hyvä kuin silloin kun Tarja oli mukana kuvioissa.

~Moondancer (hullu mikä hullu)

Poissa Lilo

• Vuotislainen
« Vastaus #37 : Kesäkuu 27, 2007, 23:10:54 »
Olen melkoisen uusi Nightwishin kuuntelija, tai riippuu kuka sitä katsoo. Aloitin nimittäin vasta 2005 fanittamaan bändiä, isoveljen kautta.
Tykästyin musiikkiin, joka oli samalla tarpeeksi raskasta, muttei kuitenkaan liian. Pidän myös naissolistin kauniista äänestä pienen raskauden seassa, melodioista ja lyriikatkin ovat kauniita, vaikken niistä välitä yleensä paljoakaan. Minä kuuntelen sitä, mikä kuulostaa hyvältä. Joskus, kun en kuuntele NW'tä pelkkänä taustamusiikkina, niin sitä keskittyy merkitseviin sanoihin, ja kuuntelee tarkasti sitä lumoavaa musiikkia.

Minä olen sillä lailla 'huono fani', vaikkei faniutta pitäisikään tuolla lailla luokitella, sillä omistan vain yhden levyn - sekin on kokoelmalevy Highest Hopes. Tarkoitus olisi ostaa kaikki levyt, aloitan vanhimmista, sillä ne ovat halvimpia. Minulla on yksi bändipaita, se lasten huppari. (Saisi olla enemmänkin pienikokoisemmille tarkoitettuja vaatteita siellä NW-shopissa!) Olen ennakkotilannut sekä Amaranthin että Dark Passion Playn, jälkimmäisen mukana myös XS girlie-bändipaidan.
Olen siinäkin mielessä 'huono fani', että en tiedä lähes ollenkaan yhtyeen historiaa / jäsenten tietoja tai vastaavaa. Sen verran tiedän, että Tuomas perusti bändin Kiteellä, tai jotain. Kahdessa vuodessa olen myös oppinut peräti tunnistamaan kaikki NW'n jäsenet ulkonäkönsä ja nimensä perusteella. No - eihän tuollaiset asiat ole oleellisia - se musiikki on.

Pääsin 21.11.05 katsomaan Nightwishiä Hartwall Areenalle, isoveljen ja -siskon kanssa, isän työpaikan aitioon. Ei sieltä paljon näkynyt, mutta kuului ja fiilis oli kymppi. Minä pääsen myös 1.1.08 Helsingin Jäähalliin äitini kanssa! Olisin halunnut kentälle, mutta olen sen verran liian lyhyt, etten näkisi mitään. Ja pitäisi tulla aikaisin jonottamaankin, jotta saisi edes jotenkin hyvät paikat. Paikkamme on katsomossa A7, rivillä 10. Lippupalvelu tappeli, joten tuli noin surkeat paikat. Sitä oikeasti rrrraivostutti liikaa, mutta tärkeintä on, että pääsen sinne. <3

En osaa olla Anetesta mitään mieltä. Toisaalta hän on ihan kiva, mutta on se edelleen järkytys kuulla niin... massamainen ääni sen Tarjan erikoisen, joskin turhan kylmän, äänen tilalla. Bändi näyttää muutenkin vielä niin omituiselta. Anette on kuitenkin hyvä laulamaan, paras hakijoista. Pitää Tuomaksen valintaan luottaa. Sampelejen ja Evan perusteella on kuitenkin vaikea sanoa - 26.8. saamme levyn.

// Tuli vielä sanottavaa, että minäkään en pidä Dark Passion Playn kannesta. Amaranthin on oikein nätti, mutta DPP, iyh. Enkä osaa päättää, mitä mieltä olen Anetesta. Aluksi ajattelin, että taidan jättäytyä vanhan tuotannon kuunteluun, mutta ääh. Ei voi sanoa vielä.
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 28, 2007, 16:28:12 kirjoittanut Lilo »

Poissa Damie

• Satakieli
  • Vuotislainen
« Vastaus #38 : Kesäkuu 29, 2007, 20:19:39 »
Vastoin muutamaa edellistä, tämä tapaus on aivan umpirakastunut "uuteen" Nightwishiin. Aneten ääni on rockimpi eikä niin monia ärsyttävä, kuten Tarjan. Häneltä puuttuu myös aksentti lauluissa, joten tönkköyskään ei varmasti tule olemaan ongelma livetilanteissa. Mitä olen Evan, Nw.comissa olevat samplet ja nettiin vuotaneen kolmeminuuttisen pätkän The Poet And The Pendulumista kuullut, niin tuleva albumi on iskevin tähänastisista. Ei voi muuta kuin kumartaa ja nostaa hattua bändille ja erityisesti Tuomakselle. Olitte luottamuksen arvoisia.
Get away
Run away
Fly away

Poissa Antisankari

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • Enimmäkseen harmiton
  • Tupa: VOLDEMORT!!!
« Vastaus #39 : Kesäkuu 30, 2007, 11:49:44 »
En huomannut, että kukaan olisi tästä pistänyt, mutta Youtubesta löytyy yllättäen laillista NW-matskua. Kyseessä on siis Tuomaksen ja Marcon säveltämä While Your Lips Are Still Red -niminen kappale Markku Pölösen ohjaamaan "Lieksa!"-elokuvaan (ensi-ilta sitten joskus syksyllä). Ei siis varsinainen Nightwish-kappale, mutta löytyy kuitenkin Amaranth-sinkulta poonuspiisinä. Herra Hietala osoittaa taas lahjakkuutesa laulajana; myös herkempi puoli onnistuu kunnialla ja uskottavasti.
And I feel like dust, lighter than air
Winged by the smallest prayer
Destination anywhere

Poissa Valeriana

• Enimmäkseen harmiton
  • Reservi
  • *
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #40 : Kesäkuu 30, 2007, 17:45:15 »
Aika viehättävä jotenkin (sekä musiikki että kuva, johon se oli isketty). Elokuva ei välttämättä vaikuta ihan minuntyyliseltäni, vaikka se lumessa heiluva pariskunta oli söpö.
If God does not understand, then he is not God, and we have nothing to fear.

Poissa Rainmaker

• Rukka-Peikko Takkutukka
  • Vuotislainen
« Vastaus #41 : Kesäkuu 30, 2007, 20:10:21 »
Tuo kappale oli aivan ihana. Sai minut melkein kyyneliin, kun ensi kertaa kuulin/näin. While Your Lips Are Still Red todisti jälleen kerran sen, että Hietalalla tuota potentiaalia on aivan valtavasti, ja hän osaa sitä myös käyttää. Kappaleen melodia oli kaunis ja lyriikat koskettavat - tuttua Holopais-laatutavaraa siis. On todella mukavaa kuulla Hietalan laulavan välillä tällaisia herkempiäkin kappaleita, sillä niissä hänen jumalainen äänensä pääsee todella oikeuksiinsa. Elokuvan pätkätkin näyttivät aika kivoilta, vaikka tuskin sitä tulee katsottua, minä kun en ole suomalaisten elokuvien suurin ystävä. Mutta hieno kappale tämä silti on.
Yhä, marras-iltana, kuljemme kahden. | "I AM VAMPIRE. HEAR ME TWINKLE." | Destination anywhere | There's a meaning to all that fades.

Veetu

• Ankeuttaja
« Vastaus #42 : Heinäkuu 10, 2007, 15:27:22 »
Tarjan äänestä tykkäsin kyllä enemmän,mutta onhan tuo Anettekin ihan ok. Tuomas on aina puhunut onnellisesta sattumasta Tarjan suhteen,niin miksi tätä onnellista sattumaa ei voitu jatkaa,ja ottaa laulaja, joka pystyy laulamaan kuin Tarja?

Poissa Asoalian

• Vuotislainen
« Vastaus #43 : Heinäkuu 10, 2007, 18:30:14 »
Tuomas on aina puhunut onnellisesta sattumasta Tarjan suhteen,niin miksi tätä onnellista sattumaa ei voitu jatkaa,ja ottaa laulaja, joka pystyy laulamaan kuin Tarja?

Koska Tuomaksen mielestä Tarja hoiti hommansa niin hyvin, ettei olisi mitään mieltä ottaa ketään samanlaista laulajaa enää jäljittelemään Tarjan laulutyyliä. Ja olisihan siitä, jos bändiin olisi otettu Tarjan tapainen laulaja, seurannut se, että sitä uutta laulajaa olisi vertailtu Tarjaan maailman loppuun saakka mikä tuskin olisi ollut kovin mukavaa tälle laulajalle. ^^

Veetu

• Ankeuttaja
« Vastaus #44 : Heinäkuu 10, 2007, 20:23:41 »
Koska Tuomaksen mielestä Tarja hoiti hommansa niin hyvin, ettei olisi mitään mieltä ottaa ketään samanlaista laulajaa enää jäljittelemään Tarjan laulutyyliä. Ja olisihan siitä, jos bändiin olisi otettu Tarjan tapainen laulaja, seurannut se, että sitä uutta laulajaa olisi vertailtu Tarjaan maailman loppuun saakka mikä tuskin olisi ollut kovin mukavaa tälle laulajalle. ^^

Ehkäpä. Toisaalta kiva,toisaalta ei. Koska Aneten äänessä on se ongelma,että se ei välttämättä pääse Marcon äänen yli silleen hauskasti : D Uskokaa, opin joskus selittämään järkevästi.

Poissa Lady Asensio

• Nilkanvilauttaja niinikään
  • Vuotislainen
  • DH luettu 9.12, KV 11.3
  • Pottermore: HeartWitch62
« Vastaus #45 : Heinäkuu 17, 2007, 01:06:08 »
Nightwish on ehdottomasti yksi suosikeistani. Minulla on levyistä uusin kokoelmalevy Highest hopes, Wishmaster, Century child ja Once. Suosikkibiisejäni ovat mm. End of all hopes, Dead to the world, Bless the child, Feel for you ja Dark chest of wonders. Voisi sanoa, että kun Within temptation on rauhallista sinfonista metallia, Nightwish on sinfonista oopperalla sävytettyä power metallia.

Uudesta laulajasta ei voi vielä sanoa kunnolla mitään, mutta Eva on kaunis  biisi ja uuden laulajan ääni soveltuu siihen hyvin (en sitten tiedä vanhemmasta tuotannosta).
Mun blogi: http://www.pointblog.fi/?go=milluska    (HUOM! OSOITE HIEMAN MUUTTUNUT)
Vuoden 2008 kotitonttu  tässä, terve!

Poissa Damie

• Satakieli
  • Vuotislainen
« Vastaus #46 : Heinäkuu 26, 2007, 21:53:11 »
Nightwishin kuukauden päästä ilmestyvä sinkku Amaranth sai tänään ensisoittonsa YleX:ällä kello 8.20. Oli kyllä loistavaa, oli pakko äänestää sitä kyseisen kanavan Himotuimmat -ohjelmaan. Biisiä taidetaan soittaa harvakseltaan samaisella taajuudella. Tänään tullut ainakin kahdesti.
Get away
Run away
Fly away

Gluubori

• Ankeuttaja
« Vastaus #47 : Heinäkuu 26, 2007, 22:10:19 »
Uusista biiseistä voi kuunnella näytteittä täältä. http://www.myspace.com/nightwish

Poissa Lorainne

• glottaaliklusiili
  • Hämykeiju
  • Pottermore: MoonMist
« Vastaus #48 : Heinäkuu 27, 2007, 09:50:52 »
En ole koskaan hirveästi tykännyt Nightwishista, vaikka olen lainannut kaveriltani levyn ja yrittänyt tykästyä. Ei oikein iskenyt. Nemosta kyllä tykkään, ja Eva on aivan ihana, mutta muista kappaleista en oikeastaan tykkää. Liian heviä minulle.
Anette Olzon oli hyvä valinta, vaikka en olekaan tosiaan kuullut muuta kuin tuon Eva -biisin tätä "uutta Nightwishia"...
Using the "are we", are we?

Poissa Kay

• Ikuisesti lapsi
  • Hirnyrkki
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #49 : Heinäkuu 29, 2007, 19:52:00 »
En ole ikinä varsinaisesti ollut fani, mutta aina on Nightwishillä ollut ihan hyvää musiikkia jota pystyy kuuntelemaan. Se oli kyllä lähinnä Tarja Turusen takia, koska se ääni on niin persoonallinen ja ihana. Nykyään ei oikein iske,toisaalta ei se erityisesti iskenyt ennenkään. Silti pidin enemmän Tarjasta, hänen erottamisensa oli mielestäni virhe. Mutta, jos henkilökemiat ei täsmää, eivät ne sitten täsmää.
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 28, 2008, 17:16:26 kirjoittanut Kailey »
Just remember in the winter far beneath the bitter snows. Lies the seed that with the sun's love in the spring becomes the Rose.
LOMALLA