Kirjoittaja Aihe: The Beatles  (Luettu 19532 kertaa)

0 vuotislaista ja 2 Ankeuttajaa kyttää tätä aihetta.

Jude

• Ankeuttaja
The Beatles
« Vastaus #50 : Tammikuu 22, 2006, 13:23:09 »
Beatles oli kyllä joku täysmahti. Rakastan sitä.
Sen yksinkertaisemmin sitä tuskin voi sanoa.

Siinä on jotain nostalgista ja kerta olen luonteeltani (ainakin piiloluonteeltani) romanttinen hömppäilijä, the Beatles sopii siinä suhteessa kuin nenä naamaan. Siinä on mukavalta kuulostavia sanoja, nättiä melodiaa, hyvältä kuulostavaa soittoa ja Lennonin pehmeä ääni siihen yhdistettynä, kaikki mitä hyvän musiikin tekemiseen tarvitaan... Ah.

Suosikkikappaleitani on mm. Hey Jude (kukaan ei ikinä arvaa sillä olevan jotain yhteyttä nimimerkkini kanssa...^^), Help, Let it be ja Yesterday.

Minäkin muuten katsoin sen "dokumentin" Beatles-pojista, joka tuli joskus telkkarista (oliko mtv3.doc. vai mikähän olisi ollut^^)

Magma

• Ankeuttaja
The Beatles
« Vastaus #51 : Tammikuu 23, 2006, 12:55:55 »
Jo vain! Beatles uppoaa minulle yhtä hyvin,kuin mansikka kermavaahtoon. Pienenä tyttönä ala-asteella paras ystäväni kuuntelutti minulle Beatlesia ja katsoimme jotain dokumentteja. Lapsen mieleni järkyttyi Lennonin murhasta,mutta musiikkiin ihastuin. Ystävälläni oli melkein kaikki levyt,ja niitä mitä ei olllut,lainattiin kirjastosta.

Yläasteelle päästyäni,niin monet muut asiat veivät mielenkiintoni,että "unohdin" Beatlesit muutamaksi vuodeksi. Nyt kun yläasteestakin tuntuu olevan ikuisuus,olen löytänyt bändin uudestaan! Ihanaa musiikkia,saa samaan aikaan hyvälle mielelle,että haikeaksi.

Ehdoton suosikkinibiisini on The Night Before. Kertakaikkiaan loistava kappale,josta kaikenlisäksi tulvii mieleen muistoja oman elämäni varrelta.
//Muokkailen tähän vähän lisää lemppareitani,elikkäs, muita mielettömiä tekeleitä ovat ainakin: You're gonna lose that girl, Ticket to ride, In my life, And your bird can sing ( ja nimenomaan se versio,missä poikia naurattaa kovasti:)),Norwegian wood,,Let it be,Eight days a week.. Niin,ja näistä leffoista, olen nähnyt Hard Days Night:in ja Help:in, tykkään niistä kovasti! Onkohan niitä mahdollista saada dvd:llä?

Marsipaani

• Ankeuttaja
The Beatles
« Vastaus #52 : Helmikuu 04, 2006, 21:53:03 »
Oi, Beatles on aivan ihana bändi. Yksi suosikeistani (niitä onkin kyllä useampia, mutta..). Aloin pitämään The Beatlesista viidennellä luokalla, kun pidin siitä esitelmän ja huomasin oikeasti pitäväni siitä. Sen musiikista tulee aina hyvälle tuulelle.
Ystävistäni melkein kukaan ei kuuntele Beatlesia. Osa ei edes voisi sietää ajatusta. Kiva, että täällä on lisää Beatlesin faneja.
Lempikappaleeni on Here comes the sun, Strawberry fields forever ja The long and winding road. :) The Beatles on loistava bändi.

BurningHeart

• Ankeuttaja
The Beatles
« Vastaus #53 : Helmikuu 15, 2006, 20:30:49 »
Oi, Beatles is the love of my life.<3 Melkein ainakin. Yksi ihanimmista bändeistä, mitä olen kuullut.

Lempikappaleita on ihan hulluna, näin esimerkkinä Let it Be, Lucy in the Sky with Diamonds, Yesterday, Penny Lane, Here comes the Sun jne.
Kaikki kappaleet koskettavat. Sellaisia ne vain ovat.

Teeholisti

• Ankeuttaja
The Beatles
« Vastaus #54 : Helmikuu 20, 2006, 18:31:12 »
Teitä on enemmän kuin odotin! Upeaa, ihmiset, upeaa.

Täällä on yksi The Beatles-fani. Oikeastaan The Beatles on toinen lempibändeistäni, se jakaa ykkössijan Kaiser Chiefsin kanssa.

The Beatles on eräänlainen legenda, ja kuuluu mielestäni sivistykseen. Jos joku kehtaa tulla kysymään, mikä on The Beatles, niin en kehtaa liikkua enää kysyjän seurassa.

Rupesin kunnolla fanittamaan The Beatlesia vuoden '04-lopusta, kun oltiin katsomassa perheen kanssa Porin teatterissa pyörivää The Beatles-storya. Oli muuten mahtava musiikkinäytelmä, tosin tietoa siinä ei kovinkaan paljon bändistä saanut, kun näytelmä esitettiin positiiviselta kannalta, eikä siis siinä vihjaistu yhtään The Beatlesin poikien lukuisista yhdenyönnaisista.

Luojan kiitos meidän perheessä tykätään The Beatlesista, joten levyjä meiltä löytyy ihan kiitettävä määrä, tosin niitäkään ei voi olla koskaan liikaa.

Lennonin ääni on mielestäni jotain upeaa. Se on niin persoonallinen. (En halua puhua tästä imperfektimuodossa, koska The Beatles elää yhä.)

Kivoja biisejä ovat mm.: Yesterday, Day tripper, Drive my car, Eleanor rigby, Yellow submarine, Honey don't, No reply ja Love me do. Lista jatkuisi loputtomiin, mutten viitsi kirjoittaa enempää.

Se, että The Beatlesista tehdään dokumentteja, bändin levyjä myydään, leffoja näytetään, ja etenkin se, että faneja on vielä paljon olemassa, todistaa, että The Beatles elää. Meidän velvollisuus on jatkaa samaa rataa, ettei bändi kuole. The Beatles on legenda, joka tulee aina olemaan ihmisten sydämissä.

Poissa Varoituskolmio

• Vuotislainen
The Beatles
« Vastaus #55 : Helmikuu 20, 2006, 19:08:12 »
The Beatles.

Vaikka en ole niinkuin fanifani, bändiä on silti pakko kunnioittaa. Jo ihan vain sen takia mitä ne sai aikaan musiikillisesti. Miten ne ihan oikeasti muutti maailmaa.

The Beatleshan oli Kurt Cobaininkin suurin musiikillinen vaikuttaja. Korjaan, The Beatles on melkein kaikkien suurin musiikillinen vaikuttaja.

Äh, se on vaan Beatles. Vaikka en vieläkään ole niinkuin fanifani, en kyllä tajua miksi, puolustan bändiä jos kuulen joltain jotain poikkipuolista sanottavaa.

"Joku biitles.. Ihan vammanen bändi."

"HA! HOW DARE YOU?!!! Psh, paljon vetoa et siun lempibändiä ei olis ilman Beatlesta!"

Pätkä keskustelusta viime syksyltä.

--

Tässä joku englannin tunti meillä oli relatiivipronominien kertailua ja tehtävässä [lisää rel. pron. who, which tai that jos tarvitaan] oli yhtenä lauseena

'The Beatles ______ started their career in the 60s, are still famous.'

Joku erkki vastasi kysyttäessä että viivalle tulisi which ja eläkkeelle pian jäävä englanninopettajamme melkein tukehtui.

//unohdin. Piti kysyä, että mitä mieltä olette siitä että Paul jälleen esittää Beatles kappaleita? Tai siis ei minulla sinäänsä mitään asiaa vastaan ole, on vain puhuttu miten se olisi rahan perässä liikkumista..
“It is often said that before you die your life passes before your eyes. It is in fact true. It's called living.”

Teeholisti

• Ankeuttaja
The Beatles
« Vastaus #56 : Helmikuu 21, 2006, 11:43:39 »
Lainaus käyttäjältä: "Varoituskolmio"
//unohdin. Piti kysyä, että mitä mieltä olette siitä että Paul jälleen esittää Beatles kappaleita? Tai siis ei minulla sinäänsä mitään asiaa vastaan ole, on vain puhuttu miten se olisi rahan perässä liikkumista..
Riippuu tosiaan mielestäni siitä, liikkuuko miekkonen rahan perässä vai ei. Kai se väkisin vähän niin tuppaa olemaan.

Mutta se on musta ihan jees. Toki The Beatlesin biisit ovat parempia The Beatlesin kuin pelkän Pal McCartneyn esittäminä, mutta kai Paulillakin jonkinmoinen 'oikeus' siihen on.

Eda

• Ankeuttaja
The Beatles
« Vastaus #57 : Helmikuu 21, 2006, 15:54:11 »
Minäkin pidän  Beatlesista. En omista yhtäkään levyä mikä suuresti harmittaa minua. Mutta onneksi kirjasto on keksitty, vaikkakin mielummin omistaisi ihka oikean ja iki oman levyn. He vain ovat niin legenda.

En osaa nimetä lempi biisiäni, koska niin moni heidän biiseistään on hyviä.
Heidän musiikki on iloista ja saa minut iloiselle päälle. Todella piristävää musiikkia.

Beatlesin elokuvat ovat myös hyviä ja hauskoja lempi elokuvani heiltä on Yellow Submarine (tosin se on piirretty), mutta erittäin hauska. Suosittelen

jonttuliina

• Ankeuttaja
The Beatles
« Vastaus #58 : Maaliskuu 11, 2006, 14:57:16 »
Beatles on vieläkin aivan ihana bändi, vaikka jäsenistä enää kaksi onkin elossa... parhaat biisit ovat hard day's night ja hey jude.
Minulla itselläni on Ringon nimmari, joka on äitini vanha. Hän taas sai sen Englannin matkallaan -60 luvulla. Se on vanha valokuva Ringosta, jonka päällä lukee hänen nimensä.. hassua, miten tuollaiset asiat merkitsevät itselle niin paljon...(:

pattie

• Ankeuttaja
THE BEATLES
« Vastaus #59 : Toukokuu 17, 2006, 21:40:30 »
Ah, löysin topicin. :)

The Beatles.. meikän beatlemania on kestänyt jo vuosia eikä loppua tule olemaan! Mulla on lähes koko Beatlesin tuotanto. Tosin en ole ostanut levyjä(köyhyyttäni), mutta muuten saanut kavereilta yms.

On se jännää, kun mikään muu musiikki ei kuulosta enää paremmalta kuin Beatlesin. Lähes kaikki kappaleet on ihan mahtavia! Lempparii mulla ei oo, koska kaikista pidän, mutta kuuntelen biisejä aina kausittain. Nyt on sitten menossa esim. Rain, Come And Get It ja Don't Pass Me By. :D

En ymmärrä miksi, mutta en ole koskaan pitänyt Yesterday-biisistä mitenkään superpaljon. Onhan se kaunis ja hieno kappale, mutta kuuluu kategoriaani "Beatlesin biisit, joita kuuntelen vähiten". Sitä paitsi Suomen radiossa soitettiin John Lennonin muistolle Yesterday:tä!! Törkeää sinänsä, että Johnilla ei ollut lähes mitään tekemistä koko kappaleen kanssa..

Mutta siis, ilosanomani on: THE BEATLES ROCKS!!!!!!!!

Pollexia

• Ankeuttaja
The Beatles
« Vastaus #60 : Toukokuu 18, 2006, 01:50:21 »
Itse kuulin ensimmäisen kerran The Beatlesia viimevuonna, kun soitimme kappaleen Help musiikin tunnilla. Myöhemmin soitimme myös muutamia muitakin kappaleita, mutta enpä hirveästi jäänyt koukkuun. Ajattelin sen olevan jotenkin niin vanha juttu jo, ettei siitä kannata kiinnostua. Mutta kun taas viime syksynä nuotit esiin musiikintunnille kaivettiin, niin se kuulostikin jo paljon paremmalta(koska olen nykyään parempi soittaja?).

No en siltikään innostunut kunnolla. Soittelin kappaleita välillä, mutta yksin soittelu on aika tylsää. Nuotit kaivautuivat taas syvälle laatikoiden syövereihin, ja luultavasti olisivatkin sinne jääneet, jos en olisi bongannut Beatlesien cd:tä alakerran hyllystä. Pöltsäsin sen luonnollisesti ylös välittömästi ja vietin yhden illan kuunnellen cd:tä. Ei se innostus nyt niin suureksi ikinä kasvanut, että olisin muita cd:eitä lähtenyt metsästämään.

No silloin tällöin kuuntelen sitä ja ehdoton suosikkini on niinkin tylsä valinta kuin Let it be. Siinä kappaleessa vain on jotain taikaa.

Katariina

• Ankeuttaja
The Beatles
« Vastaus #61 : Toukokuu 25, 2006, 16:14:49 »
Ihan mielenkiinnosta, fanit tuntuvat yleensä jakautuvan John- ja Paul-faneihin. Entä te?
Itse en varsinaisesti "fanita" muuta kuin heidän musiikkiaan, mutta en ymmärrä kuinka ihmiset voivat olla sitä mieltä, että "John Lennon oli nero, Paul ei ole mitään!!"  Mielestäni mcCartneyn musiikki on kuitenkin parempaa, musiikillisesti. Lennonilla taas lyriikkapuoli on ehkä vahvempi, mutta musiikki-ihmisenä todella kunnioitan Paulia, joka tuntui tekevän melodioita todella helposti. Ja ne kuulostavat vieläpä todella hyviltä! Lisäksi Epsteinin (manageri) kuoleman jälkeen Paulhan käytännössä johti yhtyettä, piti huolen siitä että levyjä voitiin ylipäätään tehdä. Lennon taas oli niin aineissa että se ei olisi siihen edes pystynyt.. Esim. sgt Pepper's :in koko konsepti ja idea on Paulin.
Jep, olihan Lennon rauhanaatteen puolesta, ja lisäksi älykäs ja sanavalmis. En kuitenkaan välttämättä hypettäisi häntä niin täysillä, koska hänhän on itsekin myöntänyt olleensa väkivaltainen. Lisäksi hän oli IMHO melko lailla kusipää.. Eihän se ole välttämättä hänen oma vikansa, mutta minä en fanittaisi huumeita käyttävää, väkivaltaista skitsofreenikkoa. Ja luin juuri, että rauhanaatteestaan huolimatta hän rahoitti Irlannin IRA:ta tai jotain vastaavaa, jotta nämä saisivat aseita kapinaansa.
En halua haukkua Johnia: tämä teki loistavaa musiikkia. Haluaisin vain nostaa esiin tämänkin puolen, jotta ne, jotka haukkuvat Paulin ja hypettävät Lennonia ajattelisivat myös näin päin.

Poissa Ibiza

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Tupa: Tuvaton
The Beatles
« Vastaus #62 : Toukokuu 25, 2006, 21:16:13 »
Lainaus käyttäjältä: "Katariina"
Ihan mielenkiinnosta, fanit tuntuvat yleensä jakautuvan John- ja Paul-faneihin. Entä te?

Jos pitää päättää, niin arvostan kyllä enemmän Paulia. Musiikillisesti ja muutenkin. Mutta en minä väitä, etteikö John Lennon olisi nero. Ei Beatles olisi Beatles ilman Paulia JA Johnia. Olen siis oikeastaan samoilla linjoilla Katariinan kanssa, että fanitan enemmän musiikkia kuin ihmisiä musiikin takana.

Poissa suosanteri

• Vuotislainen
The Beatles
« Vastaus #63 : Toukokuu 29, 2006, 01:19:07 »
Monet kirjat sanovat ja olen taipuvainen uskomaan, että huumeet maksoivat Johnille aseman bändissä.
Beatles oli "Johnin bändi" noin Rubber Soul/Revolver saakka. Huippuna pidetään juuri Rubber Soulia jonne hän kirjoitti sen tunnetuimmat laulut kuten Girl, Norwegian Wood ja In my Life. Revolverilla Paul on paremmin esillä Georgen kanssa ja Sgt Pepper oli Paulin idea.
On sanottu ettei John Sgt Pepperin aikoihin liikkunut kotoaan juuri minnekään paitsi studiolle.
Yleisesti John oli bändissä ainoa, joka asui nuorena omakotitalossa hyvällä alueella, minkä hän myönsi. Kun Epstein vaati pukuja, hän totesi asiasta että olisi voinut pukeutua vaikkapa ilmapalloihin, kunhan saa rahat. Bändi todella halusi lyödä läpi.

PS. jos löydätte sukulaistenne vanhoja Beatles levyjä koteloineen, keräilykuvia tms. älkää tehkö niille mitään. Ne voivat olla hyvin arvokkaita.
Ympyrän pinta-ala neliömetreinä ?

Sano mitä sanot

• Ankeuttaja
The Beatles
« Vastaus #64 : Elokuu 03, 2006, 21:51:31 »
Mielestäni Beatles on paras bändi ikinä. Jokainen jäsen ei ollut pelkkä jäsen, vaan nero. John Lennon, mielestäni kaikkien aikojen paras lauluntekijä, Paul McCartney, ei suotta menestynein muusikko, George Harrison, ainoastaan Lennon on häntä mielenkiintoisempi persoonana, pätevä muusikko, ja Ringo Starr, karismaattinen tähti ja hyvä muusikko hänkin, mullistivat popmusiikin niin totaalisesti, että sitä alettiin pitää yhtenä taiteenlajina. Beatles toi kokeilun mukaan rock-musiikkiin, jonka seurauksina syntyi monia meillekkin tuttuja musiikillisia suuntauksia. Psykedeelisen-rockin avulla maailmaa mullistaneet Beatlet eivät jättäneet myöskään vaikuttamatta muullakin tavalla maailman historiaan, Beatlemania ja Lennonin yhteyskuntakritiikki kun ovat yleisessä tiedossa.

Suosikki levyni Beatleiltä on ehdottomasti Sgt. Peppers Lonely Heart Club Band. Tuossa levyssä ei kertakaikkiaan ole mitään huonoa. Se on maailman ensimmäinen konseptialbumi, jonka biisit ovat yhteydessä toisiinsa. Nimikkobiisin kummankin version ohella kappaleiden With a Little Help from My Friends ja Withing You, Without You kanssa ei koskaan voi olla vaikuttumatta, saati sitten levytyshistorian upeimman lopetuksen, A Day of Life.

Vauhko-Harry

• Ankeuttaja
The Beatles
« Vastaus #65 : Elokuu 04, 2006, 15:17:15 »
Joo, the beatles! Ketä nyt heitä ei tunne? Taas minä en heitä noin vain tunne, vaan olen ihan hulluna heihin. En millään löydä yhtään heidän levyjään:(.....Mutta olen mennyt Enoni luokse, hänellä on kaikki Beatles levyt. Olen kuunnellut niitä aika paljon.  Beatles on paras bändi aikoihin! Halusin tappaa yhden Beatlesten-fanin, sillä yksi fani heidän oli nähnyt yhden Beatlessin bändärin, ja oli tappanut hänet! Hän selitteli tuomiossaan, ettei tiennyt syytä, sanoi, että pitäsi oikeasti Beatleistä, ei tiennyt syytä siihen, miksi tappasi hänet. Sai tuomionsa, huh! Jos hän ei olisi saanut tuomiota olisin etsinyt hänet käsiini ja tappanyt hänet!.

Poissa Lilyca

• Vuotislainen
The Beatles
« Vastaus #66 : Elokuu 04, 2006, 20:49:14 »
The Beatlesia on kyllä tullut kuunneltua, koska siskoni on suuri fani ja omistaa paljon levyjä.
Omalta mp3-soittimeltanikin löytyy All you need is love Lucy in the sky with diamond ja Yesterday. Tykkään myös Penny Lane:sta ja Octobus´s  garden. (En tiedä miten se kirjoitetaan)

Beatles on todella mielenkiintoinen bändi, sillä on niin pitkä historia. Itse tykkään tasapuolisesti kaikista jäsenistä, myönnettäköön että Ringo jää vähän taka-alalle. George taas on liian ali-arvostettu.
Johnin kuolema taas oli niin traaginen että siitä puhutaan yhä. Olen kuullut että häiriintynyt fani ampui Johnin saatuaan häneltä ensin nimikirjoituksen. Hänen motiivinsa oli saada Johnin viimeinen nimikirjoitus. Outoa kuvitella että John olisi tehnyt lisää biisejä. Paulhan on myös tehnyt omia kappaleita, varmasti rahalla on suuri vaikutus tähän ja myös siihen että hän laulaa Beatleseiden kappaleita.

En tiedä varmaan ainuttakaan ihmistä joka suorastaan vihaisi Beatlesia, moni tykkää siitä, monelle se on ihan ok, mutta harvoin se on ihan kamalaa.

Englannintunneilla me kuuntelemme joskus Beatlesia, mutta ei kovin usein sillä minä ja englanninopettajani olemme ainoita luokan Betales-faneja. :D

The Beatles on legenda.
Järki on nimittäin siinä, ettei ole mitään järkeä siinä, että tulee hulluksi, kun yrittää olla tulematta hulluksi. Sitä voi yhtä hyvin antaa periksi ja säästää järkeään.

Katariina

• Ankeuttaja
The Beatles
« Vastaus #67 : Elokuu 04, 2006, 20:50:15 »
Lainaus käyttäjältä: "Willow"
Ja muuten, kyllä kaikki Beatlet käyttivät huumeita jossain vaiheessa, John (ja ehkäpä George) kyllä eniten.. Kaiken kaikkiaan vaan jollain lailla arvostan Johnia enemmän taiteilijana. Samalla tiedostaen että hänessä oli todellakin myös huonoja puolia. Enkä pidä ollenkaan tästä melkeinpä henkilöpalvonnan piirteitä saaneesta Lennonin yliarvostuksesta, jota esiintyy.

Aivan, tuo nimenomainen henkilönpalvonta ärsyttää. Saa ihailla muttei mielestäni sokeasti. Ja itselläni on myös hiukan moraalisia ongelmia kuunnella (the) Beatlesia juuri bändin huumeidenkäytön sun muun takia, vaikka se olikin ajan yleinen ilmapiiri. Se on vaan niin kaukana mun omasta maailmasta.
Lainaus käyttäjältä: "Vauhko-Harry"
Halusin tappaa yhden Beatlesten-fanin, sillä yksi fani heidän oli nähnyt yhden Beatlessin bändärin, ja oli tappanut hänet! Hän selitteli tuomiossaan, ettei tiennyt syytä, sanoi, että pitäsi oikeasti Beatleistä, ei tiennyt syytä siihen, miksi tappasi hänet. Sai tuomionsa, huh! Jos hän ei olisi saanut tuomiota olisin etsinyt hänet käsiini ja tappanyt hänet!.

"Bändärin"? Muuten kuvauksesta tulee kyllä mieleen Mark Chapman ja Lennonin murha. Chapmanista ollaan nyt tekemässä elokuvaakin, mikä on mielestäni väärin, koska murhaaja saa huomiota, mitä alkuperäisesti halusikin.

Sano mitä sanot

• Ankeuttaja
The Beatles
« Vastaus #68 : Elokuu 04, 2006, 21:06:14 »
Lainaus käyttäjältä: "Willow"
Ja muuten, kyllä kaikki Beatlet käyttivät huumeita jossain vaiheessa, John (ja ehkäpä George) kyllä eniten.. Kaiken kaikkiaan vaan jollain lailla arvostan Johnia enemmän taiteilijana. Samalla tiedostaen että hänessä oli todellakin myös huonoja puolia. Enkä pidä ollenkaan tästä melkeinpä henkilöpalvonnan piirteitä saaneesta Lennonin yliarvostuksesta, jota esiintyy.

Aivan, tuo nimenomainen henkilönpalvonta ärsyttää. Saa ihailla muttei mielestäni sokeasti. Ja itselläni on myös hiukan moraalisia ongelmia kuunnella (the) Beatlesia juuri bändin huumeidenkäytön sun muun takia, vaikka se olikin ajan yleinen ilmapiiri. Se on vaan niin kaukana mun omasta maailmasta.

No voi sinua. Tiedätkö, että melkein jokainen kuuluisa ihminen on huumeita käyttänyt? Elvis, Ray, Johnny Cash... jos musiikin kuunteleminen tekee paha kun bändi käyttää huumeita, on vika enemmän oman pään sisällä kuin bändissä!

Ja tuosta henkilöpalvonnasta vielä. Mielestäni todellinen fani/ihailija hyväksyy idolinsa virheineen, eikä missään tapauksessa ala niitä mitenkään vähätellä tai muuta. Itse ihailen John Lennonia enemmän kuin ketään koko maailmassa ja olen hyvin tiedostanut hänen persoonansa varjopuolet, mutta ilman niitä hän ei olisi se Lennon, jota ihailen! Kuka jaksaa ihaila siloposkipoikaa, joka ei koskaan tee mitään pahaa?

Lainaus käyttäjältä: "Vauhko-Harry"
Halusin tappaa yhden Beatlesten-fanin, sillä yksi fani heidän oli nähnyt yhden Beatlessin bändärin, ja oli tappanut hänet! Hän selitteli tuomiossaan, ettei tiennyt syytä, sanoi, että pitäsi oikeasti Beatleistä, ei tiennyt syytä siihen, miksi tappasi hänet. Sai tuomionsa, huh! Jos hän ei olisi saanut tuomiota olisin etsinyt hänet käsiini ja tappanyt hänet!.

"Bändärin"? Muuten kuvauksesta tulee kyllä mieleen Mark Chapman ja Lennonin murha. Chapmanista ollaan nyt tekemässä elokuvaakin, mikä on mielestäni väärin, koska murhaaja saa huomiota, mitä alkuperäisesti halusikin.[/quote]

Ei mielestäni ole väärin, että murhaajasta tehdään elokuva. Vaikka itseäni tekisi mieli niitata Chapman henkilökohtaisesti, aijon tarkastaa kyseisen elokuvan, sillä murhan taustat kiinnostavat. Enkä usko, että Mark pilasi elämänsä sillä teolla vain huomion tähden. Ja mielestäni ihminen on ihminen, vaikka hirviö olisikin. Vähän sama juttu kuin Hitlerin kanssa - kumpaakaan en ihaile, mutta kummatkin kiinnostavat.

Poissa Ouva

• Toinen Niistä Kahdesta
  • Vuotislainen
  • Tiedostamaton vuotaa tietoiseen.
    • "Matkapäiväkirja"
The Beatles
« Vastaus #69 : Elokuu 05, 2006, 16:32:18 »
En kuulu kumpiinkaan, sillä minun suosikkini on ehdottomasti Ringo - aliarvostettu ja taka-alalle jäänyt pieni rumpali (kyllä, hän oli muita selvästi lyhyempi). Paul oli Paul... se herkkä ja suurisilmäinen tunnelmoija ja George Intioineen eivät vain ole koskaan kiinnostaneet minua edes siinä määri missä John (huumeet, sekopäiset tempaukset ja räävittömyys), joka hänkin jää kirkkaasti Ringon taakse.

Sitten itse asiaan: heidän musiikkiinsa. Rakastan sitä. The Beatlesilla on valtava määrä loistavia biisejä. Suosikkejani ovat We Can Work It Out, For No One, Stawberry Fields Forever (ihanan psykedeelinen ja mielikuvilla leikkivä. Vetoaa minuun samoin kuin...) Lucy In The Sky With Diamonts. Sitten on vielä A Day In The Life (hieno, pitkä kappale kaikkine äänineen), Cry Baby Cry, When I Saw Her Standing There... Olisi oikeastaan helpompi listata ne muutamat, mistä en pidä... Ne sijoittuvat kaikki siihen "kauteen", kun Joko Ono oli jo kuvioissa mukana. She Is So Heavy ja Revolution 9 (idioottimainen äänikollaasi) ovat oivia esimerkkejä noista joista en pidä.

Kaikkein eniten heidän musiikissaan pidän siitä, ettei ole vastaavaa. Lennon ja McCartney (ja toisinaan myös Harrison) ovat nerokkaita sanoittajia (varsinkin juuri tuolla "pilvikaudella" tehdyt biisit (esim: Help!) ovat mahtavia... mitä siitä, vaikka aisteja onkin kiihotettu huumeilla? Lopputulos on upea) ja sävellyksistäkin löytyy aina jotain niin uskomattoman hienoa. Ja osaavat he laulaakin... John ja Paul parhaiten, mutta ei Georgenkaan ääni huono ole. Ja Ringo... ei ehkä laula kovin montaa nuottia, mutta se ääni! Sitä kuuntelisi vaikka kuinka! Onneksi Beatlet ovat joka levylle laittaneet ainakin yhden Ringon laulaman biisin (joista Yellow Submarine onparas ikinä!) puhumattakaan kahdesta Ringon omasta sävellyksestä (Don´t Pass Me By, jolla palattiin ensimmäisten levyjen meininkiin ja Octopus's Garden).

Tästä bändistä voisin jaaritella ummet ja lammet (olen lukenut heistä paljon, puhunut heidän aikanaan eläneiden tuttujeni kanssa - varsinkin niiden, jotka tunnustautuvat faneiksi (kuviksen, äikän, bilsan ja enkun opet ainakin...) ja katsonut vaikka kuinka monta dokumenttia), mutta ketään ei kiinnostaisi pohtia sitä, kuinka Yoko Ono sai Yohnin sekoamaan ja on Jokon syytä että Beatles hajosi, eikä sekään kiinnostaisi, miten Beatlesit saivat kuninkaallisen ritarikunnan mitalinsa hilpeästi pilvessä. *huoh* Ja kaikki tämmöinen pikkutieto taas kiinnostaa minua suuresti. Enkä ole vielä tähänkään päivään mennessä onnistunut selvittämään, mikä oli Johnin lasien vahvuus. (Jos joku tietää, niin kertokoon.)
Kuka tahansa siihen pystyvä saa vapaasti vaihtaa titteliäni, vaikka siinä olisi jo jokin nimike, kunnes toisin ilmoitan. / Kaurat ja Ryynit

Katariina

• Ankeuttaja
The Beatles
« Vastaus #70 : Elokuu 05, 2006, 21:44:47 »
Lainaus käyttäjältä: "Sano mitä sanot"
No voi sinua. Tiedätkö, että melkein jokainen kuuluisa ihminen on huumeita käyttänyt? Elvis, Ray, Johnny Cash... jos musiikin kuunteleminen tekee paha kun bändi käyttää huumeita, on vika enemmän oman pään sisällä kuin bändissä!

Tiedän oikein hyvinkin. Kyse on enemmänkin siitä, että en koe pääseväni musiikkiin täysin sisälle, koska Beatlesinkin musiikissa on niin paljon huumeviittauksia, biisejä on tehty trippien aikana, jälkeen ja muissa aineissa, ne kertovat huumeista, ne on tehty huumeissa ja huumeista, ja miten minä joka en käytä voisin ymmärtää niitä? Tulee melkein fiilis, että pitäisikö tässä alkaa käyttämään jos se kerran on noin hienoa, ja sitä en kuitenkaan halua alkaa toteuttamaan pelkän musiikin takia. Tunnen itseni kuitenkin sen verran hyvin, että minkäänlaisiin huumeisiin en uskalla sotkeutua, lukuun ottamatta pieniä määriä alkoholia opiskelijayhteisön yleisen tavan mukaan.
Lainaus käyttäjältä: "Ouva"
mutta ketään ei kiinnostaisi pohtia sitä, kuinka Joko Ono sai Johnin sekoamaan ja on Jokon syytä että Beatles hajosi, eikä sekään kiinnostaisi, miten Beatlesit saivat kuninkaallisen ritarikunnan mitalinsa hilpeästi pilvessä.
Minua kiinnostaa =) Mutta ei se välttämättä ollut niin yksioikoista, että kaikki oli Yokon syytä. Ja Johnhan se Yokon studioon raahasi, ei Yoko sinne kai itse tunkenut.

Sano mitä sanot

• Ankeuttaja
The Beatles
« Vastaus #71 : Elokuu 06, 2006, 00:17:56 »
Lainaus käyttäjältä: "Sano mitä sanot"

Tiedän oikein hyvinkin. Kyse on enemmänkin siitä, että en koe pääseväni musiikkiin täysin sisälle, koska Beatlesinkin musiikissa on niin paljon huumeviittauksia, biisejä on tehty trippien aikana, jälkeen ja muissa aineissa, ne kertovat huumeista, ne on tehty huumeissa ja huumeista, ja miten minä joka en käytä voisin ymmärtää niitä? Tulee melkein fiilis, että pitäisikö tässä alkaa käyttämään jos se kerran on noin hienoa, ja sitä en kuitenkaan halua alkaa toteuttamaan pelkän musiikin takia. Tunnen itseni kuitenkin sen verran hyvin, että minkäänlaisiin huumeisiin en uskalla sotkeutua, lukuun ottamatta pieniä määriä alkoholia opiskelijayhteisön yleisen tavan mukaan.

Itseasiassa Beatleseilla ei ole yhtään kappaletta, joka suoranaisesti kertoisi huumeista. Mikäli olet niitä, jotka uskovat siihen naurettavaan LSD-teoriaan Lucy in the Sky with Diamondsin kohdalla, lukaiseppa vaikka wikipedian artikkeli kyseisestä kappaleesta. Ehkä joitain kappaleita on tehty aineiden vaikutuksen alaisena, mutta se ei millään muotoa kyllä tarkoita, että kuuntelijan tulisi olla, tai pitäisi edes harkita huumeisiin sekoamista. Missään biisissä ei siihen kehoteta, se on totuus. Itse olen apsolutisti, mutta silti Beatlesin kaikkiruokainen ystävä, joka rakastaa heidän hippikautensa musiikkia ja mantraa mielellään sen soidessa. Eli unohdappa ne huumeet, sillä ei ole mitään tekemistä musiikin kuuntelemisen kanssa.

Katariina

• Ankeuttaja
The Beatles
« Vastaus #72 : Elokuu 06, 2006, 00:43:23 »
No, minä olen kyllä eri tietolähteistä lukemani mukaan taipuvainen uskomaan, että esim. Day Tripper kertoo huumeista, the Word kertoo huumeista, Got to get you into my life kertoo huumeista (sen on sanonut Lennon ja myös McCartney haastattelussa), lisäksi Tomorrow never knows on tehty "vastaamaan huumetrippiä" kuten koko MMT-elokuvakin, ja viittauksia on todella monessa biisissä, jonka McCartneykin on myöntänyt Many years from now -kirjassaan.
Mutta turhahan tästä on sinällään kiistellä, koska musiikin voi aina tulkita eri tavoin. Ja musiikki on tässä tapauksessa joka tapauksessa aivan mahtavaa, eli sinällään en halua missään tapauksessa haastaa riitaa. Tai yllyttää ketään huumeisiin, koska itse en niitä kannata. (jos joku nuorempi fani tästä nyt saa jotain ideoita, niin ÄLÄ MUA KUUNTELE.)

Sano mitä sanot

• Ankeuttaja
The Beatles
« Vastaus #73 : Elokuu 06, 2006, 12:22:09 »
No, minä olen kyllä eri tietolähteistä lukemani mukaan taipuvainen uskomaan, että esim. Day Tripper kertoo huumeista, the Word kertoo huumeista, Got to get you into my life kertoo huumeista (sen on sanonut Lennon ja myös McCartney haastattelussa), lisäksi Tomorrow never knows on tehty "vastaamaan huumetrippiä" kuten koko MMT-elokuvakin, ja viittauksia on todella monessa biisissä, jonka McCartneykin on myöntänyt Many years from now -kirjassaan.

Sainoinkin, ettei mikään kappale suoranaisesti kerro huumeista. Näissäkin kappaleissa on aivan toinen pääasia.

Mutta turhahan tästä on sinällään kiistellä, koska musiikin voi aina tulkita eri tavoin. Ja musiikki on tässä tapauksessa joka tapauksessa aivan mahtavaa, eli sinällään en halua missään tapauksessa haastaa riitaa. Tai yllyttää ketään huumeisiin, koska itse en niitä kannata. (jos joku nuorempi fani tästä nyt saa jotain ideoita, niin ÄLÄ MUA KUUNTELE.)

Aivan. Naulan kantaan. Ihmettelin vain tulkintaasi, mutta olkoompas nyt.

Ja vielä kerran jokaiselle: Beatlesin musiikin kuunteleminen ei tee sinusta narkkaria, eikä yllytä sinua siihen. Se on fakta.

Poissa Ouva

• Toinen Niistä Kahdesta
  • Vuotislainen
  • Tiedostamaton vuotaa tietoiseen.
    • "Matkapäiväkirja"
The Beatles
« Vastaus #74 : Elokuu 06, 2006, 17:47:31 »
Mutta ei se välttämättä ollut niin yksioikoista, että kaikki oli Yokon syytä. Ja Johnhan se Yokon studioon raahasi, ei Yoko sinne kai itse tunkenut.
Kyllä se ymmärtääkseni aikalailla oli. Yoko nimittäin tunki itse sinne studion puolelle, vaikka studioprotokolla sanoo, että puolisot/seurustelukaverit/muut kumppanit, jotka ei vät ole bändin jäseniä jäävät studion ulkopuolelle äänieristetyn lasin taakse odottamaan. Mutta Yoko tunki studioon ja asettui vielä siten, että Johnin kitaran kaula erotti hänet ja Johnin muista.
Kuka tahansa siihen pystyvä saa vapaasti vaihtaa titteliäni, vaikka siinä olisi jo jokin nimike, kunnes toisin ilmoitan. / Kaurat ja Ryynit