Kirjoittaja Aihe: Tupahuivit vol 2  (Luettu 70646 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Kinder

• Takavasemmalta
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Pottermore: StoneDragon24
  • Tupa: Puuskupuh
Vs: Tupahuivit vol 2
« Vastaus #175 : Maaliskuu 11, 2013, 16:13:00 »
Sain kahdeksassa kuukaudessa (lokakuu 2011 – kesäkuu 2012) neulottua kaikki neljä tupahuivia (pyöröpuikkoversiot). Mun piti laittaa tänne kuvat jo silloin, mutta unohdin ihan täysin koko asian, joten korjaan sen nyt kun muistui mieleen. :) Kaikissa huiveissa on käytetty 7 veljestä -lankoja.

Ekassa kuvassa ovat puuskupuh ja rohkelikko, ja tokassa luihuinen ja korpinkynsi. (Kamera hieman haalisti värejä)

(klikkaa näyttääksesi/piilottaaksesi)

Poissa Renefer

• Koira
  • Aurori
  • *
  • Teidän alhaisuutenne Renefernefernefer
« Vastaus #176 : Maaliskuu 11, 2013, 16:20:06 »
Vau, olivatpa hienoja, Kinder! Voisitko kertoa tarkemmin, että onko korpinkynsiliinan pronssioranssilla jokin koodi tai nimi, jolla sen tunnistaisi helpommin 7 veljestä -langoista vai onko ko. sarjassa vain yksi pronssioranssi niin ettei edes toopella ole mahdollisuutta mennä ja ostaa väärää väriä?

Ärsyttää, kun korpinkynnen pronssi on niin vaikea. :<

// Kiitos vastauksesta, pitää käydä katsastamassa päivänvalossa sävy. :)
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 12, 2013, 18:57:38 kirjoittanut Renefer »
Muista tervehtiä alakuloisia lintuja
POISSAOLEVAINEN
Toistaiseksi lopullisesti.

Poissa Kinder

• Takavasemmalta
  • Vuotislainen
  • Pottermore: StoneDragon24
« Vastaus #177 : Maaliskuu 11, 2013, 16:35:53 »
Vau, olivatpa hienoja, Kinder! Voisitko kertoa tarkemmin, että onko korpinkynsiliinan pronssioranssilla jokin koodi tai nimi, jolla sen tunnistaisi helpommin 7 veljestä -langoista vai onko ko. sarjassa vain yksi pronssioranssi niin ettei edes toopella ole mahdollisuutta mennä ja ostaa väärää väriä?

Ärsyttää, kun korpinkynnen pronssi on niin vaikea. :<

Kiitos. :) Joo, tuo kyseinen väri aiheutti kaikkein eniten päänvaivaa. Tuo väri mitä käytin on 644 (terra), mutta sekin on mielestäni vähän turhan punertava.

Poissa Greenfinch

• Vuotislainen
  • don't let the muggles get you down
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #178 : Huhtikuu 01, 2013, 16:20:59 »
Minä tein itselleni noin vuosi sitten Korpinkynnen huivin elokuvien mukaan. Tai siis tummansininen ja vaaleansininen on väreinä. Neuloin kokoajan oikeaa ja se osoittautui todella hitaaksi: tein huivia päälle puoli vuotta, tosin välillä oli pitkiäkin taukoja. Virheitäkin paljon; reikiä + leveyden vaihtelu, mutta koska se on eka tupahuivini, ei se niin haittaa..:) Pituutta huivilla on päälle puolitoista metriä ja leveyttä parisenkymmentä senttiä. Raidat tasapaksuja (kahden ekan elokuvan mukaan) ja lähes yhtä korkeita kuin huivin leveys.
Huivi ei ehkä mikään kaikkein nätein, mutta koska se on itsetehty, on sillä tunnearvoa. Huivi on myös todella lämmin, siksi sitä on tullut käytettyä lähinnä talven kylmimpinä päivinä.:)

Poissa Mirror

• Vuotislainen
« Vastaus #179 : Huhtikuu 16, 2013, 20:19:17 »
Minullekin tuli kauhea hinku ruveta tekemään tupahuivia, langatkin löytyy kun joskus aikoja sitten olen ne ostanut, mutta... En muista miten se aloitussilmukka tehdään! :D Ongelma tulee minulla vastaan joka kerta kun meinaan jotain kutoa, ja monesti se minulle onkin näytetty, en vain ikinä opi sitä! :D

Poissa Isilmírë

• Pillipiipari
  • Vuotislainen
« Vastaus #180 : Huhtikuu 17, 2013, 09:42:19 »
Aloitussilmukka on ihan tavallinen vetosolmu. Siitä sitten luodaan sopiva määrä uusia silmukoita puikoille, jonka jälkeen alkaa varsinainen neulominen. Täältä löytyy yksi pdf-muotoinen ohje neuleen aloittamiseen ja vähän muihinkin neulonnan perusjuttuihin.
Constantem decorat honor

Poissa Salaruman

• joulumusikaali
  • Vuotislainen
  • joulu.....
« Vastaus #181 : Toukokuu 12, 2013, 16:56:03 »
tekisin mielelläni korpinkynnen ja luihuisen huiveja,mutta vihreää ja pronssin väristä lankaa ei saa mistään! Apuva!
Under the coconut tree we stay,watch as the night turns into day.We let the fire be the light.Sky is the floor tonight. Fly me with your gentlest away...

Poissa huispauskotka

• Teddy Lupinin vaimo
  • Vuotislainen
  • Se uniikki ja lahjaton.
  • Pottermore: MarauderHeart20696
« Vastaus #182 : Joulukuu 27, 2013, 16:34:27 »
   Noh, noh.

Raha on kutistunut lompakosta ja mummilareissu edessäpäin. Se tarkoittaa sitä että pikku ravenclaw saa vihdoin hillitä himonsa pyytää mummia ostamaan sinistä ja pronssia lankaa.

Edellisellä kerralla kun viime vuonna neuloin sen huivin, siitä tuli liian lyhyt.

Kaverini HihhuliKäärme ja Puhpallurahirmu saivat juuri joululahjaksi iiiiihanat tasaraitahuivit mummiltaan (Hufflepuff ja Slytherin) ;niin pehmoiset, pitkät ja houkuttelevan lämpimät!

Ja siinä sitten tulee rahattomuus vastaan!

Joten pitää siitä kai sitten ruveta keräämään rahaa. Motivaatiota saattaisi löytyä mutta mistä se raha tänne sataisi?? Synttärit vasta ensi marraskuussa... Sitä odotellessa....

Nooh, katsotaan...
"Kaunis puukko rinnassa haavoittaa ruostuneen lailla"
-Apulanta

Poissa Dancer

• Vuotislainen
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #183 : Tammikuu 20, 2015, 18:53:44 »
Itse tässä juuri aloittelin hetken mielijohteesta Rohkelikon tupahuivia tekemään :D En tosin ole vielä päättänyt, teenkö tasapaksun vai ei-tasapaksuraitaisen.
Ovatko teidän huivinne hapsuilla vai ilman? En ole vielä sitäkään nimittäin päättänyt.
Saa nähdä millainen tulee, en ole koskaan ollut kovin hyvä neulomisessa... :D Josko se taito tästä sitten kehittyisi :)
Jos tämä menee hyvin, ajattelin tehdä kaikkien tupien huivit, ihan vaan osoitukseksi faniudesta (olipas outo sana :D)
Mutta juu, hapsuilla vai ilman?
The ones that love us, never really leave us. You can always find them in here❤

Poissa HelenHopkin

• Vuotislainen
« Vastaus #184 : Helmikuu 08, 2015, 09:17:55 »
Mutta juu, hapsuilla vai ilman?
Hapsuilla sen olla pitää!
Tuntuuko sinusta joskus, kuin olisit kyllästynyt elämääsi?
-Kyllä varsinkin menninkäisiä kitkiessä.

Poissa HelenHopkin

• Vuotislainen
« Vastaus #185 : Helmikuu 08, 2015, 09:23:58 »
Voisinhan tässä samalla kertoa millainen huivi mulla on suunnitteilla. Eli nyt on muutaman viikon pyörinyt mielessä, että tekisin Korpinkynnen huivin (kirjaversio), koska noh olen Korpinkynsi :D Ajattelin, että voisi tehdä sen ei tasaraita-version, koska mulla olisi juuri yks lankakerä sopivaa pronssin sävyä (ehkä hitusen liian punertavaa, mutta kumminkin parasta tällä hetkellä) ja eilen kävin etsiskelemässä tummansinistä siihen. Ja arvatkaa löytyikö? No ei tietenkään, kaupoissa on nyt kaikki kevät uutuudet eli pastelli sävyt ja muut :(

Lisäksi mulla on ongelma puikoista kun omistan yhdet lapasten tekoon tarkoitetut ja yhdet kokoa 8 ja ne ovat sitten aikas isot niin millähän nyt kannattaisi alkaa tehdä?

Poissa Gil

• Vuotislainen
  • Pottermore: LightHowl8815
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #186 : Helmikuu 09, 2015, 23:09:36 »
HelenHopkin suosittelisin puikkoja jotka oot hankkinut lapasten tekoon koska jos toi pronssin värinen lanka on tarkoitettu niille kapeammille puikoille niin noilla 8 koon puikoilla voi tulla liian löysää jälkeä noista silmukoista. Jos kummatkaan puikot ei sovi kannattaa miettiä joko pyöröpuikkojen tai pitkien puikkojen hommaamista mitkä sopis langalle hyvin. Uusia puikkoja ei tosin kannata hankkia jos saat huiville tarvittavat silmukat mahtumaan jo olemassa oleville sukkapuikoille.

Poissa HelenHopkin

• Vuotislainen
« Vastaus #187 : Helmikuu 10, 2015, 15:03:15 »
HelenHopkin suosittelisin puikkoja jotka oot hankkinut lapasten tekoon koska jos toi pronssin värinen lanka on tarkoitettu niille kapeammille puikoille niin noilla 8 koon puikoilla voi tulla liian löysää jälkeä noista silmukoista. Jos kummatkaan puikot ei sovi kannattaa miettiä joko pyöröpuikkojen tai pitkien puikkojen hommaamista mitkä sopis langalle hyvin. Uusia puikkoja ei tosin kannata hankkia jos saat huiville tarvittavat silmukat mahtumaan jo olemassa oleville sukkapuikoille.

Juu kai se sitten niillä pitää koittaa :)
Ja sitä tummansinistä ei ole vieläkään löytynyt, argh! Kun mä haluan tummansinistä enkä pastellin vihreää.

Poissa HelenHopkin

• Vuotislainen
« Vastaus #188 : Maaliskuu 01, 2015, 19:27:28 »
Heh nyt on langat löydetty (teddy-lankaa sävyssä yönsininen ja aivan täysin random vanha pronssinvärinen) ja työ aloitettu! En nyt saa liitettyä kuvaa kännykällä, mutta teen siis ohutraitaista versiota Korpinkynnen huivista :)!

Poissa Carafiina

• Vuotislainen
« Vastaus #189 : Heinäkuu 09, 2015, 10:55:03 »
Mummini osti minulle Kings Crossin Potter-kaupasta rohkelikon huivin, ja olen itse tekemässä korpinkynnen huivia sinisellä ja harmaalla ohuilla raidoilla. Lanka on Dropsin Karismaa (konepestävää) ja 40 silmukkaa, neulon 3½ puikoilla.
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 09, 2015, 12:55:35 kirjoittanut Carafiina »
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only to remembers to turn on the light."
-Albus Dumbledore

Poissa Piiro

• Excelsior
  • Vuotislainen
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #190 : Joulukuu 01, 2016, 12:38:01 »
Mä oon koko elämäni vihannut neuloa, mutta nyt otin härkää sarvista ja ajattelin että nyt teen jotain mistä voin olla ylpeä. Ja kohta mun luihuishuivi on valmis! En voi oikeesti uskoa todeksi että mulla on näin paljon sisua tähän hommaan, enkä ymmärrä miten olen parissa viikossa saanut noin pitkän huivin aikaiseksi. Tein tosin siis niin simppelisti kuin vain voi, koska olen aika newbie. Ja tasapaksuraidat on.

Onnistuin siis löytämään neulomisen ilon ja kohta on ihan hyvännäkönen huivi käyttövalmis :)
Our lives are not our own; from womb to tomb, we are bound to others, past and present, and by each crime and every kindness we birth our future.

Poissa samettiina

• huoleton huuliharppuilija
  • Aurori
  • *
  • Pienestä kipinästä voi syntyä roihuava liekki
« Vastaus #191 : Joulukuu 03, 2016, 22:08:47 »
Onnistuin siis löytämään neulomisen ilon ja kohta on ihan hyvännäkönen huivi käyttövalmis :)

Mukava kuulla, että inspiraatio iski ja että neulominen ei osoittautunut hirvittäväksi hommaksi!  Tupahuivien neulomisessa on se hyvä juttu, että niitä tulee ihan oikeasti käytettyä: näin talvisin voi käyttää esimerkiksi vähän paksumpaa huivia, kesäisin ohkaista. Neulomisessa saa aikaansa kulumaan myös mukavasti, varsinkin näin talvipäivinä teekupin tai muun lämpöisen juoman äärellä :)

Itse tosiaan joskus pienempänä neuloin itselleni tupahuivin rohkelikon väreissä - joskus aikanani luulin ilman muuta olevani rohkelikko, olihan pääkolmikko kyseisessä tuvassa. Huomasin kuitenkin pian olevani aito puuskupuh, jolloin puikot kilkattivat taas! Vuosien varrella on syntynyt pari erilaista versiota.
Olen syytön kaikkeen siihen, mistä kehtaatkin minua epäillä.

Poissa Hopeakettu

• Vuotislainen
« Vastaus #192 : Maaliskuu 07, 2017, 21:35:10 »
Sain kahdeksassa kuukaudessa (lokakuu 2011 – kesäkuu 2012) neulottua kaikki neljä tupahuivia (pyöröpuikkoversiot). Mun piti laittaa tänne kuvat jo silloin, mutta unohdin ihan täysin koko asian, joten korjaan sen nyt kun muistui mieleen. :) Kaikissa huiveissa on käytetty 7 veljestä -lankoja.

Ekassa kuvassa ovat puuskupuh ja rohkelikko, ja tokassa luihuinen ja korpinkynsi. (Kamera hieman haalisti värejä)

Ihan tajuttoman hienoja! :) Mitä ohjetta käytit?

Itselläni on kesken kaulaliina puuskupuhin väreissä, tosin käytän mustan sijasta tummaa harmaata, koska musta tuntui vähän liian jyrkältä. Alkuun otin vähän mallia täältä, mutta lopulta päädyin vähän soveltamaan tuota ohjetta enkä siis seuraa sitä pilkuntarkasti. Mutta joka tapauksessa, olen neulonut liinaa noin puoli metriä (keltaista 20 cm, harmaata 20 cm ja taas keltaista noin 10 cm; jokaisen raidan leveys on 40 silmukkaa) ja olen aika ylpeä itsestäni, koska en ole koskaan ollut mikään käsityöihminen. Tai no joo, on tunnustettava, että neulon pelkkää oikeaa, mutta eiköhän tuosta ihan kelpo huivi tule. :)

Olisi kyllä makeaa saada oikein kunnon Puuskupuhin tupamerkki tuohon huiviin. :D

Poissa Reuna

• Retiisi
  • Vuotislainen
« Vastaus #193 : Marraskuu 11, 2017, 12:05:41 »
Aloitin itse joskus 16-vuotiaana Puuskupuh-huivin neulomisen. En sitä jaksanut kovin pitkälle joten äiti teki loput =D Mutta tuo huivi on vieläkin näin 13 vuoden jälkeen käytössä ^^

Olisi siihen voinut ehkä lisätä tupamerkin mutta ainakaan tämä sivu ei enää toimi: http://hpfanit.vuotis.net/puuhaa/tupavaakunat.php =C

Nyt isompana olen löytänyt neulomisen ilot itsekin ja tein tässä alkusyksystä Puuskupuh-tumput huivin kaveriksi.
WEIRD SISTERS WORLD TOUR!

Waredith -> Reuna

Poissa Arnold

• Vuotislainen
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #194 : Marraskuu 22, 2017, 10:06:27 »
Oisko jollain jotain helppoa neulomisohjetta !?

Poissa Felicia

• Vuotislainen
« Vastaus #195 : Joulukuu 12, 2017, 08:51:27 »
Hei olen uusi täällä. Ja aloitin viime torstaina ensimmäistä tupahuivia. Kuulun puuskupuhiin, mutta teen ensimmäisen rohkelikoiden väreillä. Olen jo varannut lankoja omaa huivia varten. Neulon pyöröpuikoilla ja innostukseni lähti kun tuli tämä ohje netissä vastaan; https://www.youtube.com/watch?v=ShygTuIYVms . Haaveilen myös isommasta projektista että tekisin paidan mutta yritän hillitä itseni ja tehdä ensin huivit alta pois. Tilasin jo tupamerkkejä että saan ne ommella paikoilleen kuhan on huivit valmiit.
Felicia Plover

Poissa Aurican

• vinokas
  • Vuotislainen
  • Kirjoittaa liian pitkiä viestejä.
« Vastaus #196 : Joulukuu 12, 2017, 12:13:26 »
Jee, onnea huivin kanssa Felicia! Kannattaa tosiaan tehdä yksi projekti kerrallaan. Itselläni tuppaa jäämään kesken jos on liian monta juttua tulilla. Ja oikeasti kun tekee huivin pyöröpuikoilla, niin siinähän on jo aika iso pinta-ala kutomista, joten todellisuudessa kutomisen määrän suhteen sanoisin, että ei se paita ole niin paljon isompi homma; se vain tuntuu siltä.
Lily:"You're disgusting, Black -- I don't know what Remus sees in you. If you were my boyfriend I'd poison your morning pumpkinjuice."
Sirius:"If you were my girlfriend, I'd drink it"
-Casting Moonshadows, chapter 59
deviantArt | Tumblr | instagram